Toon posts:

Proc stuk door 2 keer monteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuwe proc gekocht (door norrod op moederplank gezet) en hier vervolgens thuis de cooler op gezet.
Na een tijdje spelen ben ik eens gaan kijken hoe warm hij werd en dat was 55 C, vond ik toch wat veel dus ik mijn kassie open/ halfopen proberen en daarmee nam de temperatuur wel iets af maar niet voldoende.
Dus ik concludeerde dat mijn cooler er verkeerd op zat, dit bleek dus zo te zijn, half op de sticker.
Vervolgens heb ik die cooler er weer op gezet en nu issie dood :'(.
Volgens norrod is de proc kapot, maar kan dit van een beetje druk?

BVD

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 13:35 schreef Bossie2002 het volgende:
Ik heb dus een nieuwe proc gekocht (door norrod op moederplank gezet) en hier vervolgens thuis de cooler op gezet.
Na een tijdje spelen ben ik eens gaan kijken hoe warm hij werd en dat was 55 C, vond ik toch wat veel dus ik mijn kassie open/ halfopen proberen en daarmee nam de temperatuur wel iets af maar niet voldoende.
Dus ik concludeerde dat mijn cooler er verkeerd op zat, dit bleek dus zo te zijn, half op de sticker.
Vervolgens heb ik die cooler er weer op gezet en nu issie dood :'(.
Volgens norrod is de proc kapot, maar kan dit van een beetje druk?

BVD
Ja het zou wel kunnen misschien ff pics posten hoe die er nu uit ziet ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon heel, als een normaal procje uit het doosje, alleen met een beetje coolblubber bovenop.
Geen grappen graag :r

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Nou, hij bedoelde het misschien als grapje maar maak je proc eens goed schoon en kijk dan of ie niet beschadigd is. En als je de koeler eraf haalt hoor je eigenlijk nieuwe koelprut erop te doen. En kijk eens of je hem nu zelf niet verkeerd erop gezet hebt, je moet rekening houden met het opstaand randje van de socket, die moet samen vallen met de groef in je koeler.

edit:
dom foutje gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n proc kan toch maar op 1 manier erin?
Ieder geval BVD ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 13:45 schreef Bossie2002 het volgende:
Zo'n proc kan toch maar op 1 manier erin?
Ieder geval BVD ;)
Proc wel ja, maar de koeler kan er op 2 manieren op. Waarvan er maar een de goede is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan kan hij niet kapot zijn door de warmte, want het moment dat ik em weer aandeed deed ie al vrijwel niks meer. Hij wilde alleen de bios in kwam met vreemde letters. Dus gereset en dat was het feestje:(

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 13:48 schreef Bossie2002 het volgende:
Ja, maar dan kan hij niet kapot zijn door de warmte, want het moment dat ik em weer aandeed deed ie al vrijwel niks meer. Hij wilde alleen de bios in kwam met vreemde letters. Dus gereset en dat was het feestje:(
Toch wel. Hij kan door twee oorzaken kapot zijn. Door onvoorzichtige montage. Dan crush je de core namelijk. En door het verkeerdom monteren van de koeler waardoor ie geen kontakt maakt met de core en daardoor de CPU niet koelt.

En de meeste hier weten wat er gebeurd met een niet gekoelde CPU. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Maar begin eens met het goed schoonmaken van CPU en koeler. Kijk dan of de CPU beschadigd is, en zo niet, nieuwe koelprut erop en weer monteren. Zorg ervoor dat ie goed zit en dat je geen kortsluiting maakt met je koelprut op je CPU (in het geval van een Athlon)

Verwijderd

Topicstarter
Cooler zat goed, dus core gecrushed doordat ik de cooler er te hard op gedrukt heb.. hmmm ik wist niet dat ik zo sterk was.
Maar goed, nieuw procje is alweer onderweg :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 13:55 schreef Bossie2002 het volgende:
Cooler zat goed, dus core gecrushed doordat ik de cooler er te hard op gedrukt heb.. hmmm ik wist niet dat ik zo sterk was.
Maar goed, nieuw procje is alweer onderweg :)
Wat voor CPU heb je? Intel of AMD? EN je hoeft er niet sterk voor te zijn hoor (sorry ;) ) maar als je de koeler schuin houd tijdens montage dan gaat het ook al fout.

Verwijderd

Topicstarter
Maar obesian, volgens norrod was ie kapot, zou ik daaraan moet twijfelen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 13:57 schreef Bossie2002 het volgende:
Maar obesian, volgens norrod was ie kapot, zou ik daaraan moet twijfelen?
Ja. :)

en het is obsidian! :)

Hoeft niet kapot te zijn, kan kortsluiting zijn door koelpasta. Maar wat voor CPU is het dan?

Verwijderd

Topicstarter
zie spec ;) duronnetje morgan dus.. ik wilde em nog wel overklokken :'( hij was zo lief :D

• mvds

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Nogmaals:

schoonmaken en op beschadigingen controleren. opnieuw monteren met verse koelprut. Dun laagje erop en koeler weer terugzetten. En opnieuw proberen. Als ie het dan nog niet doet dan is ie kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen, Dank U :)
Pagina: 1