Toon posts:

Internet delen onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb twee pc's met Win XP geinstaleerd.
De client geeft netjes de Internet gateway aan die ik op de server heb gedeelt. Dus het netwerk werkt want ook pingen gaat goed naar de server. Maar als ik dan de internet Explorer open kan hij het internet niet vinden?

Verwijderd

Heb je je verbinding wel geshared zodat NAT actief wordt?? Doe je door rechts te klikken op je verbinding en dan properties en dan sharing.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan je wel naar buiten pingen?
ik denk dat je de DNS ook even goed moet zetten op de client.. dus het interne ip van je server..

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 13:53 schreef achappey het volgende:
Heb je je verbinding wel geshared zodat NAT actief wordt?? Doe je door rechts te klikken op je verbinding en dan properties en dan sharing.
Ik heb de internet verbinding op de server geshared.
Deze is dan ook te zien op de client pc.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Overloop hier eens of niets vergeten bent.
Probeer btw ook eens het ip van bv google of zo in te geven in je browser.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Naar buiten pingen gaat NIET.
Bij de TCP/IP Properties staat het ip adres van de server.
192.168.0.1
Moet ik een programma als winproxy gebruiken of is dit niet nodig omdat dit al is ingebouwd in win XP?

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Op woensdag 06 februari 2002 14:24 schreef Scarlet het volgende:
Naar buiten pingen gaat NIET.
Bij de TCP/IP Properties staat het ip adres van de server.
192.168.0.1
Staat je Gateway ook op 192.168.0.1 ??
en je DNS??

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Subnet goed?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De gateway en de DNS server van de client staan op 192.168.0.1 en subnet staat op 255.255.255.0

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 06 februari 2002 14:32 schreef Scarlet het volgende:
De gateway en de DNS server van de client staan op 192.168.0.1
Ik vindt het als nog een beetje vaag uitgelegd.

Gaat het hier gewoon om een peer-to-peer netwerk? 2 computers aan elkaar gekoppeld m.b.v. crosscable en op de ene komt internet binnen en de andere wil ook inetten m.b.v. sharing?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om twee pc's die door middel van een BNC(Coax) kabel zijn verbonden. Op de server zitten twee NIC's één voor de invoer van de internet aansluiting(UTP) en de andere (BNC) die de server met de client verbind.
Ik kan vanuit de client de server pingen maar niet naar buiten. De TCP/IP Properties zijn alsvolg ingesteld:
Client:
IP-adres: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS server: 192.168.0.1

Server:
IP-adres: 192.168.0.1

De internet verbinding heb ik geshared.
Deze is ook te zien op de client maar toch werkt het niet??

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 15:00 schreef Scarlet het volgende:
Het gaat hier om twee pc's die door middel van een BNC(Coax) kabel zijn verbonden. Op de server zitten twee NIC's één voor de invoer van de internet aansluiting(UTP) en de andere (BNC) die de server met de client verbind.
Ik kan vanuit de client de server pingen maar niet naar buiten. De TCP/IP Properties zijn alsvolg ingesteld:
Client:
IP-adres: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
DNS server: 192.168.0.1

Server:
IP-adres: 192.168.0.1

De internet verbinding heb ik geshared.
Deze is ook te zien op de client maar toch werkt het niet??
Laat de client eens automatisch een ip krijgen van de server, en geen vast ip.

Verwijderd

Op client toch ingesteld dat internet via LAN moet eh!

Verwijderd

Topicstarter
IP adres en Netsub staan nu op automating maar dit helpt ook niet. Moet de Internet Connection Sharing nu aan op de kaart die de twee pc's verbind of op die waar de internet aansluiting op zit?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 15:04 schreef Pankoek het volgende:
Op client toch ingesteld dat internet via LAN moet eh!
Waar stel je dat in? Bij Internet Options staat op Dail whenever a network connection is not present.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Is niet zo belangrijk... ff zoeken en je vindt het wel maar ja :{

VERDER: Heb je bij je verbindingen wel ingesteld dat de verbinding die internet regelt, internet shared over de interne netwerk nic? En niet andersom?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de internet verbinding op sharing staan.
Windows laat hem dan ook zien op de client als een Internet Gateway. In het status scherm ziet het er dan ook uit alsof het goed werkt. Maar waarom kan ik dan nog niet naar buiten pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk pingen naar buiten lukt >:)
Maar de internet Explorer doet het nog steets niet.
Weet iemand wat hier aan te doen is?

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 18:03 schreef Scarlet het volgende:
Eindelijk pingen naar buiten lukt >:)
Maar de internet Explorer doet het nog steets niet.
Weet iemand wat hier aan te doen is?
Ik zou zeggen, maak het jezelf niet al te moeilijk en gebruik gewoon de wizard van XP. Ik was ook eigenwijs en wou die ook niet gebruiken, maar toen ik het wel deed draaide alles als een tiet!

Verwijderd

Topicstarter
Was dat maar zo. Ik heb de wizard van XP als gebruikt maar blijf telkens met het probleem zitten dat het pingen nu wel lukt maar Internet Explorer wil maar niets doen.

Verwijderd

Op www.analogx.com vind je een proxy die probleemloos werkt onder XP, ben je meteen van al het gelazer af.
Pagina: 1