Toon posts:

Winroute laat niet alle door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een (coax)netwerk tussen twee pc's
op de een staat internet. Ik heb daar winroute op gezet om te kunnen internetten op de andere pc. Na de nodige instellingen van Gateway's dnsen werkte het.

Maar hij laat niet elke pagina door.
bv www.dolfijn.nl en www.viadesk.nl

Hij begint dan te laden, maar daar gaat hij oneindig mee door en er verschijnt niks op het scherm.

Ik heb op allebei de pc's win98 staan.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
Ik denk dat je iets vergeet te melden:
Je maakt verbinding via een dial-up of pppoe.

Om bovenstaand probleem op te lossen moet je de MTU-waarde van je windows 98 pc's omlaag gooien. De juiste waarde kan je uitzoeken door vanaf je client te pingen naar het internet-ip van winroute.

met:
PING -f -l <pl> <ip-nummer>

waarbij <pl> de lengte van je packet is. Hier moet je even mee experimenteren. Als je als antwoord krijgt dat het packet gefragmenteerd moet worden, moet je de <pl> verlagen.
Zodra je de juiste waarde hebt gevonden moet je maar even in GoT kijken hoe je die in je register zet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n grote expert in dat soort dingen dus graag een beetje simpelere uitleg.
Maar ik heb pppoe protocol
(breedband)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
Als er berichten over internet worden verstuurd, worden die verstuurd in packets. Voor elke packet geldt dat de maximum lengte gelijk is aan de MTU (Maximum Transmission Unit). Indien een packet aankomt met een lengte groter dan de MTU de uitgang van de router, dan moet de router de data opnieuw inpakken in kleinere pakketjes. Dit is een taak die Winroute dus zou moeten uitvoeren. Alleen helaas doet Winroute dat niet. Daarom moet jij zorgen dat de pakketjes niet te groot zijn als ze bij Winroute aankomen.
Dit doe je door je MTU van de PC die de pakketjes verstuurt, te verkleinen.

Deze MTU vind je op de volgende manier:
1. Zoek IP-adres op van je internetconnectie. (IPCONFIG of WINIPCFG en dan het IP-adres van je breedband verbinding)

2. Doe de volgende handelingen op de client-pc en begin met een packetgrootte van 1500

3. Doe: PING -f -l <packetgrootte> <IP-nummer uit stap 1>

4. Als je een foutmelding (Packet moet worden gefragmenteerd) krijgt:
- Verlaag de packetgrootte met 100 en ga terug naar stap 3.

5. Verhoog de packetgrootte met 10

6. Doe: PING -f -l <packetgrootte> <IP-nummer uit stap 1>

7. Als je GEEN foutmelding krijgt, ga terug naar stap 5

8. Verlaag de packetgrootte met 1

9. Doe: PING -f -l <packetgrootte> <IP-nummer uit stap 1>

10. Als je een foutmelding (Packet moet worden gefragmenteerd) krijgt:
- Ga terug naar stap 8.

11. De waarde die je nu hebt moet je instellen als MTU.

Hoe? Zoek even rond op GoT