[X-box] Waar ga jij 'm kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
14 maart is het dus zover. De Europese release van de X-box! :)

Nu vraag ik me af of er al tweakers zijn die goede stunt-aanbiedingen ofzo hebben gezien? Bijvoorbeeld vette korting op een spel, extra controller, etc.

En weet iemand toevallig een goede online-shop (in NL) waar je 'm kunt kopen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 09:23

Potatoman

koniwa

The cyclographing developer

Verwijderd

Dat zou ik ook wel eens willen weten...

Verwijderd

hoezo? zijn ze niet overal even duur dan?

anders koop ik hem gewoon bij de bart-shit op de hoek!

Verwijderd

nou nergens, denk ik...

Verwijderd

Gewoon niet... >:)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 13:18 schreef zeven het volgende:
hoezo? zijn ze niet overal even duur dan?

anders koop ik hem gewoon bij de bart-shit op de hoek!
De adviesprijs is 479 euro, maar ik heb op www.tweakers.net iemand een reactie zien geven op het artikel http://www.tweakers.net/nieuws/20421

Ik heb geen idee hoe je aan een goedkopere zou kunnen kopen en "Snijkoek" heeft zijn mail-adres ook niet op zichtbaar ingesteld, dus contact met 'm opnemen gaat helaas ook niet lukken.

Gepost door Snijkoek Dinsdag 5 Februari 2002 - 19:15 Score: 1

Die 480 is advies... Ik heb em al voor 415 gezien. (mag niet zeggen waar )

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op de rommelmarkt.

• CypherMK
  • Laatst online: 28-01 08:50
Bij de aldi misschien ;)

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Wederom lekker veel zinnige topics...

Bij MediaMarkt is altijd wel een goede optie... Die gasten zitten er meestal zo rond de 20 Euro onder qua hardware.

Ook software is er een stuk goedkoper.

Maarre... zou je dat ding nou wel direct kopen? 475 Euro is echt fokkin' veel... Kan je beter ff wachten.

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
spanje :9

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 13:35 schreef RedTop het volgende:
Wederom lekker veel zinnige topics...

Bij MediaMarkt is altijd wel een goede optie... Die gasten zitten er meestal zo rond de 20 Euro onder qua hardware.

Ook software is er een stuk goedkoper.

Maarre... zou je dat ding nou wel direct kopen? 475 Euro is echt fokkin' veel... Kan je beter ff wachten.
Ik weet wel dat ik beter een half jaar kan wachten, maar ik wil 'm zo graag nu al hebben. En de aanschaf van een X-box geeft me alleen nog maar meer reden om een DTS-versterker te kopen :9~

Zit de MediaMarkt in heel Nederland of hebben ze maar 1 filiaal ergens in Amsterdam? 20 euro + goedkopere software is wel de moeite waard anders. Heb je trouwens ook een pasje nodig voor die zaak... zoiets als de Marco?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

niet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
zou je spellen kunnen spelen op de NL versie van de Xbox die je op de canadese site www.dvdboxoffice.com koopt??

Die zijn daar nl. wel goedkoop en ze berekenen geen verzendkosten!! *D

De dvd's die je daar kunt bestellen zijn allemaal regio 1...

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 13:43 schreef Reignman het volgende:
zou je spellen kunnen spelen op de NL versie van de Xbox die je op de canadese site www.dvdboxoffice.com koopt??

Die zijn daar nl. wel goedkoop en ze berekenen geen verzendkosten!! *D

De dvd's die je daar kunt bestellen zijn allemaal regio 1...
Ik meen dat de spellen die in de VS verkocht worden niet op een Europese X-box werken... helaas

Verwijderd

Waarom zou je een xbox kopen als je voor een prikkie een GF4ti4200 kan krijgen? |:(
Ik zou t wel weten :)

• Reignman
omdat het vaak net iets makkelijker is om met een paar man op de bank achter je gameconsole + tv te gaan zitten met coole gamepads, dan achter je PC die op de je bureau staat.

Maar moet zeggen... met Unreal 2 en UT 2 coming zal ik toch liever achter mijn pc'tje zitten :9~

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Juist, maar om weer ff ontopic te gaan

- Weet iemand goede online-shops in NL waar je 'm kunt kopen of iig spellen voor de X-box kunt kopen?
- Is er iemand die al iets gehoord heeft over speciale acties of aanbiedingen bij de release van de X-box?

• Reignman
kunt hem dus ook op www.dvdboxoffice.com bestellen.. alleen bij hardware rekenen ze wel enige verzendkosten... hij blijft in ieder geval wel goedkoper...

en je kunt dan ook de goedkopere games bij hen bestellen!!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 13:41 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik beter een half jaar kan wachten, maar ik wil 'm zo graag nu al hebben. En de aanschaf van een X-box geeft me alleen nog maar meer reden om een DTS-versterker te kopen :9~

Zit de MediaMarkt in heel Nederland of hebben ze maar 1 filiaal ergens in Amsterdam? 20 euro + goedkopere software is wel de moeite waard anders. Heb je trouwens ook een pasje nodig voor die zaak... zoiets als de Marco?
Voor zover ik weet zit deze alleen in A'dam.
Naast de ArenA. ( ik werk er namelijk zo'n 50 meter bij vandaan !! *D )

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
hmmm... en heb je daar ook een pasje voor nodig of is dat gewoon een normale winkel waar iedereen zomaar naar binnen kan lopen?

Verwijderd

De X-Box is verkrijgbaar vanaf 14 maart
in alle Media Markt filialen en gaat EUR 479,- kosten, reservering mogelijk!

producten verkrijgbaar bij :
a'dam arena
leeuwarden
r'dam alexandrium
r.dam centrum
rijswijk
groningen

bron : http://www.mediamarkt.nl/

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:10 schreef Ruud2001 het volgende:
hmmm... en heb je daar ook een pasje voor nodig of is dat gewoon een normale winkel waar iedereen zomaar naar binnen kan lopen?
I.d.d. je kunt daar zo naar binnen !! :Y)
( als je binnen bent de rol-trap op en.... je bent er !! )
Je hebt dus geen pasje nodig :)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

Christiano007

Ich bin der champion

Op woensdag 06 februari 2002 13:21 schreef trancin het volgende:
Gewoon niet... >:)
1: je koopt hm gewoon niet
2: je "koopt" hm gewoon niet
>:)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

/me wil geen :r X-box hij wil een GC!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:36 schreef Christiano007 het volgende:

[..]

1: je koopt hm gewoon niet
2: je "koopt" hm gewoon niet
Ik "koop" hem i.d.d. niet. :z
Helemaal nu blijkt dat deze i.p.v. een "blue" een "green-screen" heeft. :?

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb al een pc, dus heb geen X-Box nodig.

Ik vind consoles niet zo fijn eigenlijk, moet ik telkens vragen of ik bij de TV kan, moet m'n pa weer het journaal zien.. :+

🌞🍃

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Ik zit nu nog te twijfelen wat ik ga doen .
De xbox is een superB machientje maar ik vind hem veel te duur. Of ik koop de GameCube en spaar een hoop centjes maar ik ben bang dat deze console al een jaartje later bezwijkt onder de Force van de xbox :(

Ik wacht nog een maandje of 2 af, dan sla ik mijn slag.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Ik w8 wel totdat de Gamecube uit is dan zal de x-box ook wel van prijs verlagen hoop ik, anders koop ik hem helemaal niet :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:46 schreef DataBeest het volgende:
Ik heb al een pc, dus heb geen X-Box nodig.

Ik vind consoles niet zo fijn eigenlijk, moet ik telkens vragen of ik bij de TV kan, moet m'n pa weer het journaal zien.. :+
Dan koop je een eigen tv...

Verwijderd

spelcomputers zuigen :P

Verwijderd

INTERTOYS

Verwijderd

spelcomputers zuigen opzich niet er zitten veel extra's op...maar dat heb je ook op een pc :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:02 schreef Mini-bad het volgende:
spelcomputers zuigen :P
Jij hebt dus geen idee waar je et over hebt...

Maar goed, bij MM is ie idd €479, was er vanmiddag en er draaiden 3 demo machines, eentje met split screen Halo, zag er wel aardig uit, X-BOX ziet er leuk uit enzo maar heb liever een GC.

Edit: Taalfoutjes

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Ik ga um niet kopen... de PS2 en de GameCube rulen veel meer :)

Join het GoT Pulse-Team!

• neggix
  • Laatst online: 18-12-2025
Op woensdag 06 februari 2002 23:10 schreef DenMan het volgende:
Ik ga um niet kopen... de PS2 en de GameCube rulen veel meer :)
heb je op allemaal al gespeeld dan? Denk niet dat je nu al kan zeggen welke van de 3 er gaan roeleren. Maar je kan Natuurlijk wel smaak hebben he :)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Ach dat zijn van die hardcore nintendo of ps2 aanhangers die stug vol blijven houden dat de rest niet deugt, ik heb dat ook jaren gedaan voor nintendo maar nu kijk ik eerst voordat ik dingen zeg, ik geef iedereen een gelijke kans. :)

Kenners weten waarom

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik kan bevestigen dat de Cube en PS2 phatter zijn :)

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:07 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Dan koop je een eigen tv...
Kan ik net zo goed gewoon een hele eigen pc kopen, dan kom je bij elkaar op het zelfde bedrag uit, alleen kun je met ene PC wel eventjes heel wat meer. :)

🌞🍃

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op donderdag 07 februari 2002 11:53 schreef ilyc het volgende:
Ik kan bevestigen dat de Cube en PS2 phatter zijn :)
Misschien. Maar houd er rekening mee dat games proggen voor de XBOX stukken eenvoudiger is dan op een PS2. De gebruikte hardware in de XBOX is ook een generatie verder. Het zal afhangen van de spelontwikkelaars uiteindelijk want hier heeft de PS2 zijn grootste troef weer in handen.

Die-hard Brexiteer

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Hmhm, maar met het huidige spellenaanbod, komt de Xbox niet ver, imo. Ik heb nog geen 1 Xbox spel gespeeld dat ik leuk vind...

• Denman
  • Laatst online: 01:10
Weet je waarom ik niet voor de Xbox kies? Omdat ik geen zin heb om geld uit te geven aan Microsoft, en omdat die spellen uiteindelijk toch wel op de PC uitkomen...

Join het GoT Pulse-Team!

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Mediamarkt heeft meerdere filialen hoor. In R'dam zitten er bijvoorbeeld al twee. 1-tje in het Alexandrium en 1-tje in het centrum.

Ik zag op hun site dat ze naast A'dam en R'dam ook in Leeuwarden, Rijswijk en Groningen zitten.

Als je er nog nooit bent geweest is het zeker een aanrader. Ze hebben veel en vaak een stuk goedkoper!!!

(CD's, DVD's etc dus ook...)

Verwijderd

ik gewoon niet, ik heb al een playstation 2,

waar gewoon een veel breder games pakket voor te vinden is,

dan erbij, pc games zijn ook tof, en ik gun mr. gates me geld niet.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 14:09 schreef RedTop het volgende:
Mediamarkt heeft meerdere filialen hoor. In R'dam zitten er bijvoorbeeld al twee. 1-tje in het Alexandrium en 1-tje in het centrum.

Ik zag op hun site dat ze naast A'dam en R'dam ook in Leeuwarden, Rijswijk en Groningen zitten.

Als je er nog nooit bent geweest is het zeker een aanrader. Ze hebben veel en vaak een stuk goedkoper!!!

Binnenkort dan maar eens langs gaan...

Alleen beetje jammer dat ik een uur moet reizen, want ik woon in de buurt van Eindhoven. Ik vetrouw dan maar op het goede advies van een tweaker ;)

• Saekerhett
  • Laatst online: 27-01 15:38
Nergens :)

Verwijderd

ik krijg hem

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
hmm... krijgen? :?

Heb je nog meer van die connecties en kun je er voor mij dan ook niet 1tje regelen ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 14:09 schreef RedTop het volgende:

Alleen in de Duitse filialen is ie goedkoper!!!

Vergelijk
www.mediamarkt.de
met
www.mediamarkt.nl

Verwijderd

Het blijft Microsoft...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Simpel: Nergens

iStockphoto

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Ik heb hem bij Intertoys gekocht in de Pijp. Yes, I rule! :* En de X-Box al helemaal.

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Ik heb hem niet gekocht :9

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21
Op vrijdag 15 maart 2002 20:29 schreef WouteRF het volgende:
Ik heb hem niet gekocht :9
Je hebt hem toch niet gekregen van MS he?

Zo ja ik ga ook XBOX / GC site beginnen :P

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
We worden genaait :)

Bij http://www.alternate.de issie 389,- Euro :(
En vergelijk ook maar es voor de grap accessiore prijzen tussen http://www.alternate.nl en http://www.alternate.de

• Saekerhett
  • Laatst online: 27-01 15:38
Op zaterdag 16 maart 2002 05:27 schreef Madshark het volgende:
We worden genaait :)

Bij http://www.alternate.de issie 389,- Euro :(
En vergelijk ook maar es voor de grap accessiore prijzen tussen http://www.alternate.nl en http://www.alternate.de
Huh??? Bij Alternate Duitsland 389 Euro, en in Nederland 475 Euro!!!!!! Lui zijn gek...

Verwijderd

Ja vreemd, maarja, als je er een wilt hebben kanj e makkelijk bestellen uit duitsland..

Verwijderd

Mjah, ik dacht er ook aan om er een te kopen todat ik Dit linkje in de HK vond. Nu ben ik toch gaan twijfelen.

• CyberTijn
  • Laatst online: 30-12-2025
Op zaterdag 16 maart 2002 10:24 schreef GuNg4N het volgende:
Mjah, ik dacht er ook aan om er een te kopen todat ik Dit linkje in de HK vond. Nu ben ik toch gaan twijfelen.
Pffff haha kijk hoe hard je genaaid wordt met die Xbox!
Ik bezit dan helemaal geen console behalve een ouwe N64, maar als ik een nieuwe wil ga ik toch wel voor de PS2 dan.

• ralfbosz
  • Laatst online: 29-01 09:16

ralfbosz

xm create bosz -c

Op zaterdag 16 maart 2002 09:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Huh??? Bij Alternate Duitsland 389 Euro, en in Nederland 475 Euro!!!!!! Lui zijn gek...
Damn dat is erg. Zie het nu ook op de Duitse MediaMarkt site staan, 399 euro voor de X-Box tegenover 479 bij de Nederlandse MediaMarkt. En die Duitse zit op het moment dichterbijer dan die Nederlandse. Niet dat ik een X-Box wil (heb net een nieuwe pc gekocht :)), maar toch, het geeft je te denken.

Zelfde als met digitale camera's. In Duitsland met BTW goedkoper dan hier in Nederland zonder.

rm -r *

Verwijderd

Ik koop der mooi geen, hoewel hij goed en mooi is heb iker het geld gewoon niet voor deze maand (of de volgende 6-7 maanden)

Verwijderd

Zow!!! het ziet er naar uit dat die kerel wel weet waar die over lult, en dat het arcade board van soul calibur2 bijna identiek is aan de ps2 hardware is ook leuk om te weten :)

Maar op die site word xbox zo goed als afgeslacht door ps2, en dat is iets wat ik ook weer niet echt geloof... ik denk dat die twee zo'n beetje gelijk zijn.

wat wel waar is is dat de harde cijfers op de vergelijkings tabellen gewoon niet kloppen,je kan deze twee consoles gewoon niet met elkaar vergelijken want op de sony hebben de beestjes gewoon een andere naam.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Goh en laten al die dingen die die gast op zijn site behandeld nu net al die grote nadelen zijn van de ps2 :).
Hij zegt zelf dat programmeurs hun hoofd stoten aan de non-standaard instructies die ze moeten programmeren om meer dan 50% uit die ps2 te halen... Wat zou je dan doen als developer, zou je gaan voor de simpel te programmeren xbox of zou je maanden lang je hoofd breken over hoe je enigzins wat performance uit die PS2 kunt slaan?
Op papier is het allemaal zo mooi en zo leuk, maar uiteindelijk draait het bij iedere console om de games en hoe meer developers een broertje dood krijgen aan de moeilijke instructies van de ps2 hoe meer er zullen over gaan naar de simpele xbox of de misschien beter programmeerbare gamecube (die ook een risc processor gebruikt).
Tuurlijk komen er games uit, maar iedere developer wil het onderste uit de kan halen en bij de xbox is dat gewoon simpel omdat het standaarden zijn waar al jaren mee gewerkt wordt (directx x86 etc.) en de ps2 is "nieuw" en kost veel tijd om dat goed te optimaliseren.

Ik weet wel waar developers voor zouden kiezen...
PS2 is een goede machine, maar de moeilijkheidsgraad bij programmeren is iets dat tegen ze zou kunnen werken...

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 11:32 schreef loekos het volgende:

[..]

Zow!!! het ziet er naar uit dat die kerel wel weet waar die over lult, en dat het arcade board van soul calibur2 bijna identiek is aan de ps2 hardware is ook leuk om te weten :)

Maar op die site word xbox zo goed als afgeslacht door ps2, en dat is iets wat ik ook weer niet echt geloof... ik denk dat die twee zo'n beetje gelijk zijn.

wat wel waar is is dat de harde cijfers op de vergelijkings tabellen gewoon niet kloppen,je kan deze twee consoles gewoon niet met elkaar vergelijken want op de sony hebben de beestjes gewoon een andere naam.
Dit is de enige test die de Xbox afkraakt, en dit is geplaatst op een vaag Skynet adresje? Terwijl alle grote hardware sites met misschien wel meer vestand de PS2 toch echt getest hebben en daaruit bleek dat die inferieur was aan de Xbox..

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

ik ga em niet kopen, opzouten, spellen zijn te duur, net als alle consolespellen

op een pc kun je alles(ook spellen voor 0euro spelen)

___________________________*

Verwijderd

ik koop hem niet te duur en ik heb een compu dus :) geven mag altijd :P

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Ok, de playstation gebruikt niet zijn volle capaciteit, maar 30%?! Lijkt mij regelrecht gelul. En zouden developers de nieuwe PS2 technieken na twee jaar nog eens onder de knie krijgen? Ik denk het niet, dan hadden ze maar betere en begrijpelijkere programmeertechnieken moeten gebruiken. De hardware van de Xbox IS namelijk gewoon beter en dan is het toch ook logisch dat de spellen mooier kunnen... De Gamecube heeft hun programmeergeblaat (wat het dan ook is :P) ook versimpeld, omdat de N64 ook veel te moeilijk was om voor te programmeren. Gevolg op de n64: Minder spellen (ook door de strenge nintendo controle).

Je mag me afzeiken, omdat ik ook een n00b ben, maar den wel met goede argumenten graag en waar ik fout zit :P

• vyruz
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

ik koop hem bij Click&Fit in putten
de best zaak in putten en omstreken.

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• Shagura
Op zaterdag 16 maart 2002 11:58 schreef Sorcerer@ het volgende:
Goh en laten al die dingen die die gast op zijn site behandeld nu net al die grote nadelen zijn van de ps2 :).
Hij zegt zelf dat programmeurs hun hoofd stoten aan de non-standaard instructies die ze moeten programmeren om meer dan 50% uit die ps2 te halen... Wat zou je dan doen als developer, zou je gaan voor de simpel te programmeren xbox of zou je maanden lang je hoofd breken over hoe je enigzins wat performance uit die PS2 kunt slaan?
Op papier is het allemaal zo mooi en zo leuk, maar uiteindelijk draait het bij iedere console om de games en hoe meer developers een broertje dood krijgen aan de moeilijke instructies van de ps2 hoe meer er zullen over gaan naar de simpele xbox of de misschien beter programmeerbare gamecube (die ook een risc processor gebruikt).
Tuurlijk komen er games uit, maar iedere developer wil het onderste uit de kan halen en bij de xbox is dat gewoon simpel omdat het standaarden zijn waar al jaren mee gewerkt wordt (directx x86 etc.) en de ps2 is "nieuw" en kost veel tijd om dat goed te optimaliseren.

Ik weet wel waar developers voor zouden kiezen...
PS2 is een goede machine, maar de moeilijkheidsgraad bij programmeren is iets dat tegen ze zou kunnen werken...
En microsoft koopt natuurlijk developers om/op (hoe je het ook wil noemen). >:) >:)

Verwijderd

Nergens :D

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Bijna indrukwekkend verhaaltje van die Belg, op wat feitelijke foutjes na. Maar in beginsel is het een totaal zinloze vergelijking.

Het maakt bijv niet uit dat de Emotion Engine van de PS2 met 3.2 GB/s verbonden is, en de X-Box CPU maar met 1.1 GB/s, en dat de EE meer GFlops/s doet. De EE doet immers samen met de vector units de T&L, antialiasing (als spellen op de PS2 dat zouden doen tenminste), alles wat op de X-Box onafhankelijk door de GPU gedaan wordt (die afhankelijk van CPU-belasting tussen de 5.3 en 6.4 GB/s trekt). En tja, helaas heeft de EE slechts een miniscule cache.

Theoretische VRAM bandbreedte is ook zo'n leuk verhaal. 48 GB/s bij PS2, 6.4 bij X-Box. Alleen is die 48GB maar naar een 4 MB geheugenblok, en ook uitsluitend als alle 16 pixel pipelines op 100% lopen. Programmeurs is dat tot nu toe slechts tot zo'n 40% gelukt! En als die 4MB niet voldoende is, en dat is hij niet, dan moet hij terugvallen op 3.2 GB/s naar een klein en langzaam main geheugen. Vandaar dat PS2 games eenvoudiger texturen gebruiken dan Xbox spellen. De X-Box heeft gewoon een enkele 6.4 GB/s verbinding naar een 64 MB geheugen.

Theorie is leuk, en meteen het enige punt waar de PS2 (heel soms) een puntje scoort. Het echte bewijs zit natuurlijk in de spellen. Leg bijv SSX Tricky of Tony Hawks 3 op Xbox en PS2 maar eens naast elkaar (en doe de Gamecube er meteen bij, dan kan iedereen nog wat lachen), en het verschil openbaart zich. Geen enkel spel op PS2 komt maar in de buurt van de Xbox versies. ;)

Yeah well. The Dude abides.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:21
Ik koop geen consoles. Het ziet er tegenwoordig wel steeds mooier uit. Maar mn pc'tje kan ik makkelijk upgraden en met consoles is dat meestal (bijna) niet mogeijk.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Ik wacht nog ff af, in Duitsland zijn ze redelijk goedkoop :) (399 euro)
Of ik koop hem bij de makro (499 + 2 games) dus totale waarde van 479 + 70 + 70 = 619 euro als we dus waarde xbox en waarde 2 willekeurige spellen eraf trekken.
Mega Drive 1 is mijn laatste eigen console geweest, nieuwste console die we hier thuis hebben is de Gameboy Advance, voor ps2 hoef ik maar naar de buurjongen te lopen, n64 andere buurjongen en psx naar mijn neefje :D
Ik heb ze allemaal onder handen gehad en stuk voor stuk hebben ze iets.
Nu zul je je afvragen waarom een console kopen omdat je al een lekkere pc hebt. Nou ik ben het opzich zat om steeds maar om te wisselen als we willen quaken, cs'en, utten, c&c'en of wat dan ook, ik wil gewoon weer lekker zoals vroeger op de bank met een paar maten lekker knokken, coop schieten, racen noem het maar op. Die relaxheid, meligheid en gezelligheid zul je never nooit niet behalen met een pc :) ook niet op lan's al komt het dicht in de buurt, gewoon omdat jij de enige bent die naar jou scherm kijkt en verder niemand (en met zijn 2'en achter een keyboard zuigt ook imho).

Verwijderd

niet

• Shagura
Op zaterdag 16 maart 2002 14:05 schreef Jozz het volgende:
Ik koop geen consoles. Het ziet er tegenwoordig wel steeds mooier uit. Maar mn pc'tje kan ik makkelijk upgraden en met consoles is dat meestal (bijna) niet mogeijk.
Dat is ook een van de punten met consoles, geen gehannes met drivers, patches en hardware gezeik dat ht vastlopt. Je hebt gewoon een degelijk aparaat die zeker 3/4 jaar meegaat :) (al is het op het laatst wel met een achterstand op de pc, maar als je je pc 4 jaar laat staan kan je er geen enkel nieuw spel meer mee spelen).

Wel kan je natuurlijk (hopelijk zo snel mogelijk met de Xbox :D) nieuwe levels/characters downloaden van spellen en online spelen :9~

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 18:59

Mary Wana

keyboard nut

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Makro is ie nu wel goedkoop *D
Pagina: 1