KABEL alternatieven.... UPDATE graag

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02
Aangezien @home niet van plan is om hier met kabelinternet te beginnen wou ik graag een recent beeld van de alternatieven hiervoor (en ja, ik weet dat dit veeeel vaker word gevraagt, maar dat is al weer 'out dated' en 'obsolete'

dus superweb en alle alike providers (sateliet)..... ik zou toch wel een beeld van de kosten voor iets dergelijks willen hebben.......

en dat nieuwe internet via telefoon lijn (soort isdn) waar je de hele tijd spotje van op ziet op tmf e.d. (kpn) wat is dat?

graag een ACTUEEL beeld..... dus niet 'vanaf dec. 2000' maar iets wat ik nu kan krijgen...

(en ik weet het, er is zoiets als bellen.com, maar zeg nou eerlijk, waneer word dat nou geupdate? ;) )

Verwijderd

nietzman, bedoel je met dat nieuwe internet MxStream ?

Tip: ga naar de MegaDome op de Megafestatie, kpn heeft daar wat leuks (en het heet MxStream) :)

www.mxstream.nl

• Nietzman
tel. rekening word me gewoon te duur :(
ik zal bij xmstream ofzo kijken......

• Nietzman
wat een domme lui bij de kpm man.....
aleen maar beschikbaar in de grotere steden.... waar men al lang kabel heeft....
en de boeren k*tgaten zoals mijn woonplaats zullen nooit aan bod komen.... :(
heeft iemand andere alternatieven?

Verwijderd

Als je geen kabel en geen ADSL kan krijgen zijn er op dit moment weinig alternatieven...

Superweb is een alternatief, maar nieuwe abo's hebben een limiet van 50 uur per maand (niet echt veel dus) en dat kost fl 35,- per maand.
Verder heb je dan nog webgate en camex maar dat wordt allemaal weer eens stuk duurder, omdat je betaald per keer dat je inlogt, en bij webgate heb je ook een limiet. (Ik heb eigenlijk nog nooit de reactie van iemand gelezen die bij webgate of camex zit...)

Wil je een beetje snel internetten dan blijft er internet via de satelliet over. Hierbij blijf je echter telefoonkosten houden, omdat de upstream via de telefoonlijn moet. (of je moet superweb/webgate/camex nemen natuurlijk).
De eenmalige kosten van internet via de satelliet zijn nog vrij hoog: voor de hardware betaal je ca. fl 600,-
Per maand kost het 15 euro (bij EON iig), maar daarnaast heb je dus nog telefoonkosten.

Internet via de satelliet met up en down stream is onbetaalbaar: web-sat is de enige die dit aanbied, en vraagt voor de hardware ca. 2555,44 euro ex. BTW, je krijgt een abo'tje met een data limiet van maar 200 mb en daar betaal je 150 euro voor (weer ex. BTW) en mocht je over die 200 mb gaan, dan kost elke extra mb 0,50 euro (ex. BTW) Je hebt dan wel 4mb/s downstream, maar maar 16 kb/s upstream.

• Nietzman
ik denk dat als ik met sat. bezig ga dat ik nog hoger uitkom dan nu met tel. lijn....

tnx anywayz...

Verwijderd

Flat Rate Dual ISDN ..

• Nietzman
leuk hlpdsk.... maar volgens mij is dat al weer 10tallen keren uitgesteld.....

ik heb btw een bestaande isdn instalatie hier

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde en de enige oplossing die ik kon bedenkenen was getpaid2surf. Gewoon een oude 486 met redelijk wat geheugen in het netwerk erbij aanhangen en je maakt nog winst ook.

Verwijderd

[nee echt?].sux is geen geldig achtervoegsel .. :P[/nee echt?]
Pagina: 1