Toon posts:

[VB] Programma afsluiten samen met een ander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... topictitel is mischien wat wazig. Magoed, als een mod het beter weet te formuleren: be my guest :)

Het probleem is als volgt: Ik heb een eenvoudig programmaatje geschreven in VisualBasic 6.0 en deze moet zichzelf afsluiten zodra een ander programma stopt. Het hoe, wat & waarom is wat ingewikkeld, maar het is een programma wat vooraf gaat aan een installer. De installer en dit VB-programma starten tegelijk, en het VB-programma moet stoppen zodra de installer stopt. Hoe doe ik dit?

Ik heb gezocht in MSDN en hier op GoT, maar kon niet echt iets bruikbaars vinden.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Een mogelijkheid is te kijken naar de windowhandle van het andere programma, Je kan ook de processlijst kijken (moet je wel de processnaam weten, echter aangezien je zelf al weet wat je in de gaten wilt houden zal dat geen probleem moeten zijn)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

Iets met WaitForSingleObject API

oogjes open, snaveltjes dicht

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Volgens mij kun je gewoon een progje uitvoeren met Shell (of anders de Kernel32 ShellExecute) met een switch die zegt waitforprogramtoend of iets in die richting. Dus dan krijg je simpelweg:

Shell(progje,switches)
end

:)
Dit lijkt me handiger dan met al die malle API calls te gaan klooien, want dan ben je wel even bezig (app starten, Get window handle, loopje, etc)

• Battle Bunny
Addon:

Je kunt Shell() niet gebruiken, die wacht niet op het terminaten. Je kunt dacht ik wel ShellExecute (sorry, Lib Shell32). Zie voor een voorbeeld: http://www.vbcode.com/asp/showsn.asp?theID=33

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

*Pssst* ShellExecute is ook een API

oogjes open, snaveltjes dicht

• Battle Bunny
*Pssst* ShellExecute is ook een API
Weet ik :Y)

Maar geen complexe *D

[EDIT]
jaja, ik maak er een chaos van :) Maar die URL geeft in elk geval een voorbeeld, en daar gaat het om :9
Pagina: 1