files delen voor andere pc in zelfde hub @home

Pagina: 1
Acties:

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ik heb al de search gebruikt maar krijg maar geen oplossing voor ogen, dus hier mijn volgende vraag:

we hebben 2 pc's die via een hub zijn aangsloten op de kabelmodem van @home. De "goede" manier dus om te internetten met 2 pc's thuis voor 1 tientje extra per maand. nu hebben we het volgende probleem:

op computer a draait win98se
op computer b draait winxp prof

op beide computers is bestand en printer deling geinstalleerd en op computer a is een map gedeeld.

het probleem is nu dat ik die map niet kan zien op computer b, sterker nog op beide pc kan hij de andere pc niet zien...

beide pc's zitten (toevallig) in het zelfde subnet en ip gaat natuurlijk gewoon via dhcp

iemand ie weet hoe ik dit op kan lossen ? want 2 pc's die in de zelfde hub zitten moeten elkaar toch gewoon kunnen zien...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

als het subnetmask hetzelfde is (bijv 255.255.255.0) en de ipnrs bijna hetzelfde (in het vb hierboven moeten de eerste 3 bytes hetzelfde zijn) pas dan zitten ze in hetzelfde subnet...

als dat het geval is, dan zou het moeten werken... (probeer ff een ping zowel op naam als op ipnr)
oh ja kijk ook even in de instellingen van de xp firewall (als die draait tenminste)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

idd als ze in zelfde subnet zitten zou het moeten werken.

Let er wel op dat de mogelijkheid bestaat dat je aan de snelheidslimieten van @home vast zit als je bestanden van pc a naar b wil zenden. (zie ook Via hub files overzenden gaat op snelheid ISP :()

Sys Specs

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 14:01 schreef betweter het volgende:
als het subnetmask hetzelfde is (bijv 255.255.255.0) en de ipnrs bijna hetzelfde (in het vb hierboven moeten de eerste 3 bytes hetzelfde zijn) pas dan zitten ze in hetzelfde subnet...

als dat het geval is, dan zou het moeten werken... (probeer ff een ping zowel op naam als op ipnr)
oh ja kijk ook even in de instellingen van de xp firewall (als die draait tenminste)
en hoe kun je die instellingen van de firewall voor je krijgen ? ik heb namelijk zelf geen xp...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR