Toon posts:

.Com adres resolven op eigen pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vast heel simpel:

Ik heb nu een eigen IPadres via ADSL en wil zelf controle over het resolven van mijn .com domein.
Als iemand mijn .com domein intikt moet hij dus gerouteerd worden naar mijn eigen IPadres. Hier draaid een DNS server welke de zaak (Email-URL) verder afhandeld....
Is dit voldoende???

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Als je dns server wil zijn van je eigen zone dan moet de dns van de bovenliggende zone (.com root server dus) jouw zone als subdomein aanmaken en jouw dns server als dns server instellen voor die zone. Dan run jij je eigen dns server en dan jij baas van je eigen domein :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goede FAQ voor dit onderwerp?
Ik snap er eigenlijk de b@llen van...

Ik weet zelfs niet zeker wat DNS doet :? :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 februari 2002 12:19 schreef pcreyght het volgende:
Weet iemand een goede FAQ voor dit onderwerp?
Ik snap er eigenlijk de b@llen van...

Ik weet zelfs niet zeker wat DNS doet :? :)
Ik zal je snel ff de werking van forward dns uitleggen :)
Bv gathering.tweakers.net. ( die laatste punt wordt door dns gebruikt om de rootzone aan te geven )
Eerst kijkt de resolver van je pc of hij dit niet in zijn cache zitten heeft. Dan vraagt hij dit aan zijn primaire dns server. Deze kijkt dan naar het adres. Hij kent .net niet en zal het dus aan de rootservers vragen ( voor root domein ). Deze weet dat hij ook nameserver is voor .net domein en kijkt dan wie er authoriteit is voor tweakers.net
Dan geeft deze die terug aan de dns server van je ISP. Deze contacteert dan de dns server voor zone tweakers.net
Dan zoekt deze naar gathering.tweakers.net in zijn zonefiles en geeft het ip terug aan de dns server van je ISP. Nu heeft deze het juiste ip terug aan jouw resolver en je hebt het ip.

Verder gebeurt er nog caching op de dns servers zelf en zo maar dat is niet zo belangerijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een eigen DNS server inrichten thuis.
en geef ik bij mijn NaamHost (netsol) op dat hij het "x.mijndomein.com" ip adres op moet halen vanaf mijn DNS server (welke onder mijn ipadres draait)???

Het enige wat dus moet gebeuren is dat netsol mijn thuisipadres koppelt aan mijn "x.mijndomein.com"?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 februari 2002 12:40 schreef pcreyght het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een eigen DNS server inrichten thuis.
en geef ik bij mijn NaamHost (netsol) op dat hij het "x.mijndomein.com" ip adres op moet halen vanaf mijn DNS server (welke onder mijn ipadres draait)???

Het enige wat dus moet gebeuren is dat netsol mijn thuisipadres koppelt aan mijn "x.mijndomein.com"?
Yah maar dan heeft jouw naamhost daar niet veel meer mee te zien volgens mij hoor :)
Want de dns server voor mijndomein.com wordt bij de rootservers bijgehouden dus moet daar de dns server gewijzigd worden. Ipv van de dns server(s) van jouw naamhost. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat jouw dns altijd in orde is... vanaf dan draai je voor alles zelf op :)
en dan mag jouw domein uit die van je naamhost verwijdert worden.

PS1: Is dat domain echt op jouw naam geregisteerd ? Of op naam van netsol ?
PS2: Als het antwoord op PS1 netsol is ben je geneukt :(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, de beheerder van het DNS-domein waar jouw domein een onderdeel van uitmaakt (en als jouw systemen xxx.pcreyght.com heten is dat dus het .com domein) moet in zijn/haar DNS-servers aangeven dat voor het resolven van adressen in het sub-domein pcreyght.com (en dus ook de sub-domeinen daarvan) jouw DNS-servers moeten worden gebruikt. Dat meervoud is opzettelijk, want je krijgt die verantwoordelijkheid nooit als je niet tenminste 2 DNS-servers daarvoor hebt staan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 februari 2002 12:58 schreef mvdejong het volgende:
Nee, de beheerder van het DNS-domein waar jouw domein een onderdeel van uitmaakt (en als jouw systemen xxx.pcreyght.com heten is dat dus het .com domein) moet in zijn/haar DNS-servers aangeven dat voor het resolven van adressen in het sub-domein pcreyght.com (en dus ook de sub-domeinen daarvan) jouw DNS-servers moeten worden gebruikt. Dat meervoud is opzettelijk, want je krijgt die verantwoordelijkheid nooit als je niet tenminste 2 DNS-servers daarvoor hebt staan.
Heb ik iets verkeerd gezegd :? of slaat die neen op de eerste post van de topic starter ? Aan je uitleg te zien precies wel.
Het is indd juist dat je met maar 1 dns server geen kans maakt. Trouwens denk ik ook dat de topic starter niet echt volledig zijn domein bezit.

Verwijderd

Topicstarter
Het is indd juist dat je met maar 1 dns server geen kans maakt. Trouwens denk ik ook dat de topic starter niet echt volledig zijn domein bezit.
Ik zou het echt niet weten, misschien is dat iets om nog eens uit te zoeken. Ik had het idee dat Network Solutions aan de top stond van alle naming authoroties, en dus niet kloot met zijn gebruikers. Het is ook behoorlijk duur geweest maar dat zegt niets natuurlijk. ;)

Overigens heb ik het al wel voor elkaar om mijn domain te laten resolven bij een gratis "resolver". (dit kost geen $10 extra per email adres :D). Ik heb dat gedaan door de DNSen van mijn domain bij netsol te wijzigen. Misschien laat ik het zo maar staan, het klinkt allemaal behoorlijk lastig (en ik heb geen 2 DNS servers staan)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 06 februari 2002 13:10 schreef Predator het volgende:

[..]

Heb ik iets verkeerd gezegd :? of slaat die neen op de eerste post van de topic starter ? Aan je uitleg te zien precies wel.
Sorry, Predator, misverstandje,

Mijn "neen" sloeg op de post van de originele poster net voor jouw antwoord, waar jij ook op reageerde :
Dus als ik het goed begrijp ...
Terwijl jij jouw verhaal neerzette was ik nog aan het componeren. Ik sluit me volledig bij jouw verhaal aan, voor zover de beide verhalen al niet overeenkwamen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1