IBM aptiva video problemen (Trident 9750)

Pagina: 1
Acties:

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:46
Ik heb een IBM aptiva en ik heb een probleem
m'n videokaart is een onboard Trident 9750 en deze heeft origineel 4mb geheugen(hij geeft nu nog maar 2mb aan). Het probleem is dat soms als hem opstart dat hij terug springt op de laagste resolutie(640x480 en 16 kleuren) :'( . En opnieuw opstarten heeft dan geen zin, hij springt pas terug op de resolutie die ik heb ingesteld wanneer hij dat wil.
Nou zou ik graag willen weten wat het probleem zou kunnen zijn en of ik dat kan verhelpen.
Dit probleem heb ik met windows en met linux

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
hmm word al knap lastig, Trident eigen heeft meestal geheugen sockets naast de normale 2mb mem, en dan kun je hier nog wat bijprikken, max 2mb, ik denk niet dat als die onboard zit nog het geval is, maar kijken kan altijd, en dan nog maar hopen dat daar de fout inzit, ik geef je weinig kans...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb je topictitel maar wat duidelijker gemaakt, nu omschrijft hij je probleem wat beter.

Denk hier aub in het vervolg zelf aan. :)

Aannames zijn fataal.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Als er al andere drivers voor zijn probeer die dan ff, anders weet ik het ook niet :'(

• EnsconcE
  • Laatst online: 16-08 19:46
nou ik heb ff gekeken naar die geheugenchips en er zit nergens iets dat lijkt op verwisselbare chips. Ik denk zelf dat het ouderdom is want is een 233'er. Maar je weet het nooit met computers. Aan de drivers ligt het niet want ik heb de nieuwste en oudere heb ik al geprobeerd(dit alles met windows) en bij linux heb ik hetzelfde probleem.