Toon posts:

[Gentoo] install-vraagje (bootstrap)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben vanmorgen begonnen met gentoo te installeren .
De installatie verliep perfect tot op het moment waarop je het bootstrap-script moet runnen.
Dat script moet een aantal bestanden afhalen via wget van ibiblio.org.
Het probleem is dat hij niet kan connecten en telkens een time-out geeft.

In een andere console kan ik het bestand manueel zonder problemen downloaden, maar daar mag ik het script niet runnen zeker (want zit dan niet meer in chrooted-env ofzoiets toch??)?

Ik heb geprobeerd het bestand /etc/make.global aan te passen en de proxy vanmijn ISP in te geven (ook de standaard van gentoo geprobeerd) maar telkens als ik sit bestand terug open na het uitvoeren van bootscript.sh staat alles daar terug op het default :?

Na 5 retries schakeltwget blijkbaar over op eenandere mirror, maar dit houdt dus in dat t altijd 16minuten duurt voordat hij nog maar begint met downloaden (gesteld dat de volgende mirror wel onmiddelijk gaat wat dus niet altijd het geval is ).
Dit gaat natuurlijk allemaal veeeeel te lqng duren vrees ik.
Wat doe ik fout :?

[ADD] nu is hij er ondertussen uitgesprongen nadat hij binutils ook ni vanaf kernel.org kon afhalen :'(
Er zijn er btw al 3 gelukt en in andere console kan ik alles doen, dus het ligt al niet aan de connectie..

Verwijderd

Je kan met de hand je files in een andere console naar /mnt/gentoo/usr/portage/distfiles binnenhalen, dat is de makkelijkste methode denk ik :)

Die make.globals aanpassen (voor die URLs) werkte bij mij ook voor geen meter, maar als je eenmaal je gentoo hebt draaien werkt dat perfect.

Verwijderd

Je hebt toch wel je /etc/resolv.conf overgehaald naar de chroot-omgeving he?
Dat zou namelijk verklaren waarom hij het op de ene console wel doet en op de andere niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik daarstraks al gecontrolleerd want dacht ook eerst dat het daaraan lag..(hoewel, heeft emerge die ook al niet nodig, want die ging dus wel..)
zal het handmatig proberen .. thx!

Verwijderd

Topicstarter
wget in de andere console geeft time-out, ibiblio.org pingen lukt daarentegen wel...
Moet ik nergens een proxyserver ingeven ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
ik begin eigenlijk steeds meer de schuld op wget te schuiven;
toen ik de bestanden wou binnenhalen op mijn debian-servertje
met wget (na dit te te apt-getten) timede hij ook uit...
Zou t dus niet aan mijn firewall ofzo kunnen liggen?
Hoe werkt dat wget eigenlijk (aangezien ftp zeker geen probleem is met de firewall)? Gebruikt bv apt-get dit ook?
Sorry voor mijn newbie zijn :)

Verwijderd

En het aanpassen van je wgetrc biedt geen uitkomst ? Zal wel staan in /mnt/gentoo/etc/ of /mnt/gentoo/etc/wget/ .
Pagina: 1