Idioot met IDE-controller...

Pagina: 1
Acties:

• Faler
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2015

Faler

[DPC]Clan_Delft

Topicstarter
Goed ik ben van plan een Promise Ultra100 te kopen (niet TX2) en nu had ik een vraagje: Hoe snugger zou het zijn als ik daar, behalve mijn nieuwe 40GB Deskstar 60GXP, ook nog mijn oude, brakke HD en mijn CD-Rom speler op aansluit? En mocht dat nou niet al te dom zijn, heeft er dan iemand een tip over welke als master, welke als slave en welke op een andere IDE kabel geprakt moeten worden????
En DMA-rommel en zo??
}:O

C++ is the only language where your friends are allowed to touch your privates

Verwijderd

Als ik mocht kiezen, dan alle harddisks op de Promise, alle CDRW/CDROMs op je interne IDE.

Het liefst alles "single master" natuurlijk, pas slaves gaan gebruiken als je zeker weet dat beide devices (dus master en slave) ofwel beide PIO mode zijn ofwel beide udma zijn.

In jouw setup kun je zowat alles single master houden geloof ik >:)

edit:

WAAR wil jij een niet-TX2 gaan halen? Ik kan ze nergens meer krijgen (nieuw dan)

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Topicstarter
WAAR wil jij een niet-TX2 gaan halen? Ik kan ze nergens meer krijgen (nieuw dan)
Ehhh...HIER dan toch?? (OEM versie, Retail is er ook maar kijk daarvoor zelf even in de Pricewatch...)

En dan nog een paar vraagjes, hoe zit het met UDMA instellingen, en hoe werkt het met booten, gaat dat gewoon goed of moet ik rommelen????

edit:

Heb nu begrepen hoe Vervangend HTML hier werkt }:O

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Topicstarter
Ik snap het nog niet helemaal, ik heb op internet gekekeken en zo'n beetje alle oude threads doorgekeken op GoT waarin de woorden "controller IDE boot" voorkomen, maar is het nou de bedoeling om, als ik wil booten vanaf de HD die aan mijn (PCI) IDE-controller hangt, in mijn BIOS aan te geven dat mijn computer moet booten vanaf SCSI?? Zo ja, komt dat dan omdat hij dan gaat zoeken naar controllers waar schijven aan hangen?? En als dit niet de goede oplossing is, wat dan??? HELP!!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 06 februari 2002 16:35 schreef Faler het volgende:
Ik snap het nog niet helemaal, ik heb op internet gekekeken en zo'n beetje alle oude threads doorgekeken op GoT waarin de woorden "controller IDE boot" voorkomen, maar is het nou de bedoeling om, als ik wil booten vanaf de HD die aan mijn (PCI) IDE-controller hangt, in mijn BIOS aan te geven dat mijn computer moet booten vanaf SCSI?? Zo ja, komt dat dan omdat hij dan gaat zoeken naar controllers waar schijven aan hangen?? En als dit niet de goede oplossing is, wat dan??? HELP!!!!
Bij mijn Highpoint controller is het iig zo dat ik in de bios moet instellen dat hij van UDMA of SCSI moet booten. En dit werkt verder goed hoor.

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Topicstarter
Ik weet het het is niet lief om je eigen topic te kicken maar ik moet echt ff antwoord hebben op een vraagje, namelijk *WAAR* zet ik DMA aan voor mijn HD als hij achter een PCI IDE-controller hangt, moet dat in de Bios van mijn Mobo, of in die van mijn IDE-controller? En indien die van mijn IDE-controller, hoe kom ik in die BIOS (Promise Ultra100).:?

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 17:24 schreef Faler het volgende:
Ik weet het het is niet lief om je eigen topic te kicken maar ik moet echt ff antwoord hebben op een vraagje, namelijk *WAAR* zet ik DMA aan voor mijn HD als hij achter een PCI IDE-controller hangt, moet dat in de Bios van mijn Mobo, of in die van mijn IDE-controller? En indien die van mijn IDE-controller, hoe kom ik in die BIOS (Promise Ultra100).:?
gaat vanzelf.
Geen VIA controller (onboard ide kanalen) dus (U)DMA gaat vanzelf aan, zelfs al zit ie op een ide-controller die getoond wordt als SCSI zijnde.

• Faler

Faler

[DPC]Clan_Delft

Topicstarter
Dank, dank, ik ben er nu van overtuigd dat ik het wel aan kan als de postbode van de week voor de deur staat...

Dank --EasY---
Dank Terw_Dan
Dank BBL the 2nd

Pagina: 1