2dehands SGI Indy's

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Jaja, het is gebeurd, ik ben gevallen voor een Indy :)

Ik ben nu op zoek naar een tweedehandse Indy, waar is een goede plaats voor handel in dit soort spul.
Vraag&Aanbod is errug beperkt, op usenet komt soms nog wel wat langs en marktplaats.nl heeft tot nu toe het meeste aanbod.

Zijn er meer/betere 2dehands sites voor dit soort spul of eventueel shops die dit verkopen (zoals Flection Direct die weleens wat heeft)?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Bedoel je zo'n auto :?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef phaedrus het volgende:
Zijn er meer/betere 2dehands sites voor dit soort spul of eventueel shops die dit verkopen (zoals Flection Direct die weleens wat heeft)?
Kenders & Thijssen misschien?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:48 schreef wouter76 het volgende:
Bedoel je zo'n auto :?
SGI = silicon graphics inc. Makers van hele leuke workstations.

kijk eens op:

http://www.sgi.com/

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
plaatjes ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
De Indy is de bekende blauwe pizzadoos:

[img]'http://brise.ujf-grenoble.fr/Equipements/images/Indy.gif'[/img]

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
:9~ Wat zijn de specs :?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op woensdag 06 februari 2002 13:42 schreef Femme het volgende:
De Indy is de bekende blauwe pizzadoos:

Afbeeldingslocatie: http://brise.ujf-grenoble.fr/Equipements/images/Indy.gif
wij hebben er hiernaast nog één staan

nee die krijg je niet mag je ook niet kopen
weet niet of die nog wordt gebruikt, ik zat inderdaad ook al te denken dat dat wel LVT was.

LVT = leuk voor thuis

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Ze komen oorspronkelijk uit '93 dus zijn al vrij oud. De mijne heeft een 100 Mhz MIPS RC4600 proc en een 8-bits videokart (wel met OpenGL ;) )
Er zijn ook indy's gemaakt met een RC5000 Proc en met 24 bits videokaarten.

Het grootste probleem is om aan een OS te komen, en als je een OS hebt, om aan een C-compiler te komen (op IRIX versies ouder dan 6.5 kun je geen GCC installeren, tenzij je bepaalde libraries hebt, en daar is niet makkelijk aan te komen.) Je kan uiteraard wel WinNT4 of Linux installeren. Voor een screenshot zie mijn posting in dit topic.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
zijn leuke machines, heb er jaren op gewerkt. (r5000)
voor de 180 Mhz wat het was, een hele snelle bak.

Kijk uit met 2e hands SGI's, er zit een hardware matige code in! Als jij een softwarepakket wilt installeren en je vraagt een SNcode aan, kan het ziijn dat de politie ff later op de stoep staat!
Natuurlijk alleen als 'ie gestolen blijkt te zijn dan :o let er dus op dat het een legale bak is
Ik en namelijk iemand die ter goede trouw een O2 had 'overgenomen' die gestolen bleek te zijn, hij vroeg een code voor Maya aan en kreeg de politie over de vloer. De comp bleek dus gestolen te zijn :(

Verwijderd

Indigo2s zijn ook wel tof (ik ga er zondag eentje ophalen). De indigo2 is het grotere broertje van de Indy.

De specs van mijn (toekomstige) bak:

SGI Indigo2
MIPS R4600@133 Mhz
96 MB RAM
1 GB IBM SCSI Schijf
2 GD Quantum SCSI Schijf
Extern CDROM
Xtreme (24 bpp) graphics

Kijk anders eens op http://www.sgiaddict.com voor meer info.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 18:12
http://www.futuretech.vuurwerk.nl/advert/

http://www.reputable.com

http://www.mce.com

De eerste zit in Engeland; de andere twee in de VS. Reputable heeft trouwens nog een leuke aanbieding van een Octane voor $495, dat is iets sneller als een Indy.

Windows NT installeren kan NIET op een indy. Linux kan wel, maar dat is 1 grote puinhoop :). Als je gewoon wil dat alle hardware wordt ondersteund, meot je Irix draaien.

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 12:50 schreef warp het volgende:

[..]

Kenders & Thijssen misschien?
Webpagina erbij toevallig?
Op woensdag 06 februari 2002 15:19 schreef mcdroos het volgende:
http://www.futuretech.vuurwerk.nl/advert/

http://www.reputable.com

http://www.mce.com

De eerste zit in Engeland; de andere twee in de VS. Reputable heeft trouwens nog een leuke aanbieding van een Octane voor $495, dat is iets sneller als een Indy.
Het is eigenlijk wel de bedoeling om er een in nederland te kopen, de kosten om het hierheen te halen is me een beetje veel (ervan uit gaande dat er een monitor bijzit).

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 15:14 schreef _minion het volgende:
Indigo2s zijn ook wel tof (ik ga er zondag eentje ophalen). De indigo2 is het grotere broertje van de Indy.

De specs van mijn (toekomstige) bak:

SGI Indigo2
MIPS R4600@133 Mhz
96 MB RAM
1 GB IBM SCSI Schijf
2 GD Quantum SCSI Schijf
Extern CDROM
Xtreme (24 bpp) graphics

Kijk anders eens op http://www.sgiaddict.com voor meer info.
Wat betaal je ervoor? Kan ik een beetje beeld vormen van de prijzen.

• JSK
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Ik heb hier nog twee ongebruikte SGI Oxygens en een Indy staan.

Specs Casemod

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
Ik heb zelf vorig jaar bij Flection Direct een Indigo2 Impact 10000 gekocht voor 500 euro.

Specs van het ding:

- 175MHz MIPS R10K (64-bit itt R4x00)
- 128MB RAM
- 4,3GB SCSI
- Solid Impact graphics
- 20" Trinitron monitor
- Irix 6.2 op originele ongebruikte CD's

Deze Indigo2 komt uit ongeveer 1995/96.

Let erop dat als je een gereconditioneerde Silicon koopt waar geen OS op staat en geen CD-ROM drive in zit, je zelf Irix moet installeren met een SCSI CD-ROM drive. Mijn Plextor 40x kon ik aansluiten door 'm in een externe SCSI behuizing te stoppen en dan via een 50pins SCSI kabel op de SCSI poort van de Indigo2 aan te sluiten. Met de interne SCSI connectors kun je niks beginnen.

Irix installeren kan lastig zijn als je er geen ervaring mee hebt. Mbv Google (zoeken in newsgroups) lukte het mij vrij snel om te booten van CD en de harddisk te partioneren.

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 17:21 schreef JSK het volgende:
Ik heb hier nog twee ongebruikte SGI Oxygens en een Indy staan.
Compleet? En verkoop je die?

• mcdroos
[reply op Door phaedrus - woensdag 06 februari 2002 16:19, het quoten werkt niet helemaal ok hier]

Meestal weegt de goedkopere prijs in het buitenland wel op tegen de verzendkosten. Maar dan moet je natuurlijk geen 20" monitoren gaan bestellen... In NL is trouwens af en toe ook wel eens wat leuks te vinden. Mijn PI/35 komt uit NL, de Indy uit de VS en de Indigo2 uit Engeland, maar die heb ik allemaal al een tijd.

Flectiondirect heeft nu ook SGI-machines te koop, alleen het is een Teal Indigo2; Impact is toch net iets leuker en R10k helemaal (Ik heb een R10k Impact :)). Of wil je perse een Indy hebben? Ze zijn inderdaad wel gaaf :).

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 21:10 schreef mcdroos het volgende:
Meestal weegt de goedkopere prijs in het buitenland wel op tegen de verzendkosten. Maar dan moet je natuurlijk geen 20" monitoren gaan bestellen...
Ik ben op zoek naar een complete set, dus inderdaad incl. monitor en dan word het een beetje duur.
Flectiondirect heeft nu ook SGI-machines te koop, alleen het is een Teal Indigo2; Impact is toch net iets leuker en R10k helemaal (Ik heb een R10k Impact :)). Of wil je perse een Indy hebben? Ze zijn inderdaad wel gaaf :).
Die Indigo heb ik zien staan, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Indy, hij is gewoon mooi en daarbij betaalbaar.

Een O2 zou nog beter zijn, maar die zijn meestal een beetje te duur, ik zit helaas vast aan een beperkt budget.

Verwijderd

Bekijk je mail

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 21:57 schreef liebert het volgende:
Bekijk je mail
Thanx
Liebert had een tip over een Indy bij E-bay engeland, maar dan kom ik met verzenden nog ruim boven de €200 uit, en dan zit er weinig geheugen en geen HDD in.

• mcdroos
Een tijdje terug was er iemand die in NL O2's aanbood incl. 17" monitor voor f1000,-. Voor EUR 200 heb je wel een leuke indy, maar niet uit nederland vrees ik. Misschien kun je op de duitse ebay iets kopen en dan zorgen dat het vlak over de grens is?

Je kunt trouwens ook zonder problemen gewoon een pc-monitor aan een indy hangen, zolang hij de resolutie maar ondersteunt (ik dacht dat alle graphics met minimaal 768x1024 opstarten).

Verwijderd

Hmmmz net wat van die indy dingen in een nieuwsgroep gezien... nl.markt.computer... moet je daar eens kijken!!!

• phaedrus
Op woensdag 06 februari 2002 22:42 schreef mcdroos het volgende:
Je kunt trouwens ook zonder problemen gewoon een pc-monitor aan een indy hangen, zolang hij de resolutie maar ondersteunt (ik dacht dat alle graphics met minimaal 768x1024 opstarten).
Misschien dat ik zoiets ook ga doen, geeft meer keus.
Op donderdag 07 februari 2002 00:05 schreef RCy2k het volgende:
Hmmmz net wat van die indy dingen in een nieuwsgroep gezien... nl.markt.computer... moet je daar eens kijken!!!
Bedoel je niet nl.markt.comp, daar heb ik er inderdaad pas een zien staan. Zelfs bijna gekocht, ik kon hem alleen niet snel genoeg ophalen. Helaas.

• jlrensen

jlrensen

Op woensdag 06 februari 2002 22:42 schreef mcdroos het volgende:
Gewone monitor wel, maar er zit wel een apart stekkertje aan. Een standaard VGA-monitor sluit je niet zomaar op een indy aan, volgens mij.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.reputable.com/images/l3w3.gif zo een, dus.

• phaedrus
Op donderdag 07 februari 2002 15:36 schreef jlrensen het volgende:

[..]

Gewone monitor wel, maar er zit wel een apart stekkertje aan. Een standaard VGA-monitor sluit je niet zomaar op een indy aan, volgens mij.

edit:
[afbeelding] zo een, dus.
Maar daar zijn wel verloopstekkertjes voor te krijgen.

• AceRimmer
  • Laatst online: 16-08 17:59

AceRimmer

What a guy...

Hier is er een te koop.

Op de HCC dagen van 2000 was ook een standje met wat Indy's. Zonder HDD en Floptical en met defecte voeding: 25 gulden...

*AceRimmer heeft nu dus een mooie blauwe monitor standaard >:)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• phaedrus
Op donderdag 07 februari 2002 23:51 schreef AceRimmer het volgende:
Hier is er een te koop.
Had ik gezien (op marktplaats.nl) en bijna gekocht, maar we konden het uiteindelijk toch niet eens worden over de prijs. Er zit trouwens maar 64 Mb in, doet die man een beetje vaag over.

Hoe zit dat eigenlijk, draait een Indy ook goed met non-parity simms?

• jlrensen

jlrensen

Op vrijdag 08 februari 2002 10:03 schreef phaedrus het volgende:

Had ik gezien (op marktplaats.nl) en bijna gekocht, maar we konden het uiteindelijk toch niet eens worden over de prijs. Er zit trouwens maar 64 Mb in, doet die man een beetje vaag over.

Nope, je hebt goldplated, parity simms nodig, en dan per 4! Informeer dus altijd even of je gekochte simms nog terug kunnen, voor de zekerheid :7

• mcdroos
Op donderdag 07 februari 2002 23:51 schreef AceRimmer het volgende:

Op de HCC dagen van 2000 was ook een standje met wat Indy's. Zonder HDD en Floptical en met defecte voeding: 25 gulden...

*AceRimmer heeft nu dus een mooie blauwe monitor standaard >:)
Geen slechte koop; een floptical is trouwens niet standaard en omdat ze veel stof aanzuigen, gaan ze vrij snel kapot. De flopticals zelf zijn niet meer aan te komen en voor een gemiddeld bestand heb je aan een floppy ook niets :).

Je kunt een ipv. de speciale voeding ook een gewone ATX-voeding gebruiken. Zie:

http://groups.google.com/groups?q=indy+power+supply+at+group:comp.sys.sgi.*+author:roosmcd%40dds.nl&hl=en&selm=3B489253.36B9A216%40dds.nl&rnum=2

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar krijg binnenkort wel een los moederbord, dus dan zal ik het wel een keer uitproberen.

• AceRimmer
  • Laatst online: 16-08 17:59

AceRimmer

What a guy...

Op vrijdag 08 februari 2002 15:09 schreef mcdroos het volgende:

[..]

Geen slechte koop; een floptical is trouwens niet standaard en omdat ze veel stof aanzuigen, gaan ze vrij snel kapot. De flopticals zelf zijn niet meer aan te komen en voor een gemiddeld bestand heb je aan een floppy ook niets :).

Je kunt een ipv. de speciale voeding ook een gewone ATX-voeding gebruiken. Zie:

http://groups.google.com/groups?q=indy+power+supply+at+group:comp.sys.sgi.*+author:roosmcd%40dds.nl&hl=en&selm=3B489253.36B9A216%40dds.nl&rnum=2

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar krijg binnenkort wel een los moederbord, dus dan zal ik het wel een keer uitproberen.
He gaaf ! Ga ik waarschijnlijk ook nog eens proberen. Monitor standaard met extra's :P

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op vrijdag 08 februari 2002 10:03 schreef phaedrus het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geheugen liggen voor een Indy (4x32MB en 1x 64MB)
Als je interesse hebt kan je mailen op jw@hornell.dhs.org

Niet?
[Specs]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Phaedrus, het lukt me niet om je terug te mailen.
Volgens mail.ru is mijn server een open relay en blokeert alles wat ik stuur.
Heb je ook al geprobeerd te ICQ-en maar volgens mij kwam ook dat niet aan.
Neem ff contact op als je nog interesse hebt.

Niet?
[Specs]

Pagina: 1