Toon posts:

Schakelaartje op optical muis tegen stroomverbuik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het vandaag weer!! :( een melding dat de batterijen van mijn muis weer op zijn!! En dat wel 1 keer per maand.

Dus dacht ik zo als ik nou een schakelaartje ergens op mijn muis mod waarmee ik dan de batterijen mee kan uitschakelen.

Want om elke avond me muis open te halen en batterijen eruit vind ik ook een beetje lame!

Maar dit moet toch makkelijk te maken zijn?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Maar dan moet je steeds weer je muis connecten naar je kassie toe...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Jah dit kan :)
Ie zal wel een heel klein shcakleaartje moeten hebben btw, zo grote tuimelschakelaar [als gebruikt in baybussen] staat zo raar op je muis ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

D'r bestaan massa's kleine schakelaartjes, t/m hele mooie SMD-componentjes. Waarom kijk je niet eens bij Conrad (conrad.nl) of farnell?

Neem bijv. deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A23730_1.JPG
Is precies 10mm breed, 2,5mm dik en 6mm hoog. En die plaats je gewoon ergens voorin je muis (waar normaal het draadje uitkomt) zodat ie niet in de weg zit...

Verwijderd

STijl!!! een schakelaar op je muis. das cool! als je het doet maak er dan wel even een foto van ofzo, ben wel benieuwd!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om een kleine switch (zo'n dipswitch volgens mij) aan de onderkant van je muis te monteren zodat deze alleen doet als je hem op je buro hebt liggen. Moet je er alleen een standaart bij maken waarje hem in kunt zetten zodat deze dus volledig automatisch in en uitschakelt.:P

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 15:41 schreef Thiry het volgende:
Is het niet mogelijk om een kleine switch (zo'n dipswitch volgens mij) aan de onderkant van je muis te monteren zodat deze alleen doet als je hem op je buro hebt liggen. Moet je er alleen een standaart bij maken waarje hem in kunt zetten zodat deze dus volledig automatisch in en uitschakelt.:P
Ik denk dat je een kwikschakelaartje bedoelt. Deze worden ook in alarmsystemen voor motoren gebruikt; zodra de stand van het voertuig verandert gaat de sirene loeien.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 06 februari 2002 15:41 schreef Thiry het volgende:
Dat werkt niet zo mooi, want dan steekt dat palletje dus uit en drukt op je bureau... dan kun je beter een houdertje maken met een palletje dat een verbreekkontaktje indrukt.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Met je duim een knopje ingedrukt houden,
als hij van je bureau valt verschuift de cursor niet :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Pics??

Verwijderd

hij moet hem nog bouwen.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Op woensdag 06 februari 2002 11:10 schreef Wellerpv het volgende:
[...]
Dus dacht ik zo als ik nou een schakelaartje ergens op mijn muis mod waarmee ik dan de batterijen mee kan uitschakelen.

Want om elke avond me muis open te halen en batterijen eruit vind ik ook een beetje lame!

Maar dit moet toch makkelijk te maken zijn?
Ik dacht dat de muis de hele tijd uit stond, en dat ie pas reageerd als er beweging komt. Als je de muis dus gewoon een jaar in de kast zet in een doos, waar die dus niet beweegd, raakt die dan echt vol!?
Pagina: 1