[JAVA] Online tekstverwerker

Pagina: 1
Acties:

• Biet80
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:25
Hallo, ik moet voor school een bedrijfsopdracht doen.
Ze voeren nu de teksten voor hun website in door een HTML bestand te "includen" met PHP.

Nu willen ze graag de teksten in hun Admin gewoon in een tekstvak invoeren en dan in de database zetten.

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik een beetje simpele tekstverwerker moet maken in Java. Het probleem is namelijk dat ik geen Teksteigenschappen kan veranderen zoals vet, onderstrepen en lettergrote. Omdat dan de eigenschappen van het hele vak worden veranderd. :'(

Met vriendelijke groet,
Biet

Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Jij zoekt een CMS...

Klik op "search" tik in "CMS" en hoppa!

• Biet80
Ik zal het proberen, waar staat CMS voor dan ?
Wat kan het precies ?

Ik kan niet iets vinden met google wat in de buurt komt van wat ik nodig heb...

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op woensdag 06 februari 2002 11:12 schreef Biet80 het volgende:
Ik zal het proberen, waar staat CMS voor dan ?
Wat kan het precies ?
CMS staat voor Content Managing System
er je kunt er je content (inhoud van je pagina) dus mee regelen

Klik hier om te zoeken naar CMS => [search=CMS]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Biet80
CMS is niet hetgene wat ik zoek, ik hoef alleen maar een applet te hebben die op scherm werkt als een tekstverwerken.
Letters vet laat zien etc. Maar op de achtergrond de HTML code bij houd, omdat die later in de database gezet moet worden. Deze word dan later ge-include met PHP.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Altijd handig als je even vertelt wat er precies niet lukt en waarom je vast zit. "Ik wil een applet" is namelijk een scriptrequest, & dat mag niet.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Biet80
Het hoeft van het bedrijf nog niet eens een applet te zijn, maar dat leek ons het makkelijkst. :? Beetje jammer dat ons dat dan niet lukt natuurlijk. :? Andere ideeen zijn ook welkom... (JAVASCRIPT etc.)

• Biet80
Ik had dus in gedachten om dat met een textArea te doen en dan wat knoppies om een gedeelte van de text dan vet te maken, maar dan maakt hij de hele text vet.

Hij moet dus een gedeelte van de text vet maken, dat ook zo laten zien en dan op de achtergrond de HTML-code bijhouden.

Word mijn probleem een beetje duidelijk? :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

Google kan jou wel een (gratis?) clientside WYSIWYG editor leveren.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Biet80
Het is nu zo dat ze een HTML bestand moeten uploaden en dan later in hun PHP-admin de bestandsnaam in de database zetten.

Het is onze bedoeling dat ze dan in hun admin de text in kunnen voeren, maar dan ook de text-eigenschappen kunnen wijzigen.

Dus een server-side HTML-editor.

Wij hebben op school alleen nog maar AWT-spul gehad. Ik moet dus gewoon ff weten of bijvoorbeeld met textvakken uit SWING wel bijv. een woord vet kan maken en de rest zo laten.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

mulder

ik spuug op het trottoir

Op woensdag 06 februari 2002 11:46 schreef Biet80 het volgende:

Hoe benader je het admin gedeelte? Via de browser neem ik aan: dat is de client.

oogjes open, snaveltjes dicht

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog een texteditor in java staan. Als je hem wil hebben dan moet je me ff mailen/icqen

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik gebruik tegenwoordig een opensource rich text editor en ben er zeer tevreden over:

http://www.bakedbeanandtomatosoup.co.uk/richtext/

• tomato
  • Niet online
:(

Er zijn trouwens via google ook wel vrij goede DHTML editors te vinden, probleem is alleen vaak dat ze slechts in Internet Explorer werken (en dat is uiteraard geen optie als je serieus bezig bent) ;(

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Misschien heb je wat aan Kazuki Yasumatsu's KFC: http://openlab.ring.gr.jp/kyasu/index.html

Zitten erg leuke en complete componenten in, waaronder een kant en klare grafische HTML editor.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 06 februari 2002 12:19 schreef tomato het volgende:
Er zijn trouwens via google ook wel vrij goede DHTML editors te vinden, probleem is alleen vaak dat ze slechts in Internet Explorer werken (en dat is uiteraard geen optie als je serieus bezig bent) ;(
Euhm, je kunt best eisen stellen aan een CMS hoor. Een te gebruiken browser bijvoorbeeld.

• Biet80
Op woensdag 06 februari 2002 11:58 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

Hoe benader je het admin gedeelte? Via de browser neem ik aan: dat is de client.
Admin via de browser ja. Ik ben niet zo heel erg thuis in de juiste terminalogie

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:19 schreef tomato het volgende:
Volgens mij stond op q42 een mooi tooltje, dat is met de search te vinden
Op ww.yuasp.com is een mooie gratis variant te vinden...

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Misschien is het te rippen uit Hotmail. Daarin zit ook zoiets meen ik.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmm er zijn toch zat zulke dingen te vinden (/rippen) van het net ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kaandorp
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ga naar www.hotmail.com. Log in en rip dat ding daar... Werkt prima.

• tomato
  • Niet online
Pelle: Euhm, je kunt best eisen stellen aan een CMS hoor. Een te gebruiken browser bijvoorbeeld.
En daarmee ook een te gebruiken operating system.

Misschien zijn er inderdaad klanten die zich daar overheen kunnen zetten. Maar het mooie van een webbased CMS systeem is dat je het overal vandaan kunt gebruiken. Als je aan een OS en een browser vast zit valt dat voordeel al weg (je hebt natuurlijk alleen invloed op die punten op je eigen systeem).

Dus wat is dan nog het nut van een webbased systeem boven een client applicatie die geinstalleerd moet worden :?

Overigens ben ik mij er natuurlijk wel van bewust dat deze discussie al tig keer gevoerd is, het was eigenlijk niet echt mijn bedoeling om hem weer uit te lokken :o ;)

• raptorix
Tomato wat je zegt is waar maar het weegt gewoon niet op tegen de ontwikkel/test tijd, daarnaast is IE gewoon een industrie standaard, als mensen zich daar niet aan willen houden zoeken ze zelf narigheid op.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 06 februari 2002 14:27 schreef tomato het volgende:
Misschien zijn er inderdaad klanten die zich daar overheen kunnen zetten. Maar het mooie van een webbased CMS systeem is dat je het overal vandaan kunt gebruiken. Als je aan een OS en een browser vast zit valt dat voordeel al weg (je hebt natuurlijk alleen invloed op die punten op je eigen systeem).

Dus wat is dan nog het nut van een webbased systeem boven een client applicatie die geinstalleerd moet worden :?
Een webbased CMS is én makkelijker te bouwen, én draait direct op de server waar de content bewaard wordt.
En zeg nou zelf: waarom zou iemand vanaf een andere plek dan vanaf z'n werkplek content gaan updaten?
Ik kan me voorstellen dat verslaggevers of journalisten dat wel willen doen, maar die nemen gewoon hun laptop mee.

Dus eerlijk gezegd snap ik je bezwaren niet zo :)

• raptorix
Op woensdag 06 februari 2002 14:45 schreef Pelle het volgende:

[..]

Een webbased CMS is én makkelijker te bouwen, én draait direct op de server waar de content bewaard wordt.
En zeg nou zelf: waarom zou iemand vanaf een andere plek dan vanaf z'n werkplek content gaan updaten?
Ik kan me voorstellen dat verslaggevers of journalisten dat wel willen doen, maar die nemen gewoon hun laptop mee.

Dus eerlijk gezegd snap ik je bezwaren niet zo :)
In veel gevallen wel, maar veel redactiebureaus werken met freelancers en die werken vaak weer van huis uit.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 06 februari 2002 11:46 schreef Biet80 het volgende:
Het is nu zo dat ze een HTML bestand moeten uploaden en dan later in hun PHP-admin de bestandsnaam in de database zetten.

Het is onze bedoeling dat ze dan in hun admin de text in kunnen voeren, maar dan ook de text-eigenschappen kunnen wijzigen.

Wij hebben op school alleen nog maar AWT-spul gehad. Ik moet dus gewoon ff weten of bijvoorbeeld met textvakken uit SWING wel bijv. een woord vet kan maken en de rest zo laten.
In Swing zit zoiets wel: De HTMLEditorKit. Deze zit gewoon bij de SDK vanaf versie 1.2 of 1.3 in de package 'javax.swing.text.html'.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
raptorix: daarnaast is IE gewoon een industrie standaard, als mensen zich daar niet aan willen houden zoeken ze zelf narigheid op.
Wha :o . -10! IE een industrie-standaard? Voorlopig bepaald het W3C nog steeds de standaarden en dat doen ze de laatste tijd verrot goed ( XHTML, CSS-2, XSLT bijvoorbeeld). IE als industrie-standaard is volkomen voltooid verleden tijd.

Als je wilt kiezen voor een native MS Windows oplossing is dat prima, maar als klanten je site dan niet kunnen bezoeken moet je jezelf de schuld geven, niet de klanten.

Een simpele tekstverwerker kan je wellicht nog het eenvoudigst maken met markup zoals UBB codes of een simpele XML oplossing. Als je een WYSIWIG oplossing wil kan je kiezen voor een native oplossing, maar ook voor een platform-onafhankelijke oplossing met Java. Als klanten je site in het laatste geval niet kunnen bezoeken, mag je hen wel de schuld geven :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1