Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...
Klik op "search" tik in "CMS" en hoppa!
Wat kan het precies ?
Ik kan niet iets vinden met google wat in de buurt komt van wat ik nodig heb...
CMS staat voor Content Managing SystemOp woensdag 06 februari 2002 11:12 schreef Biet80 het volgende:
Ik zal het proberen, waar staat CMS voor dan ?
Wat kan het precies ?
er je kunt er je content (inhoud van je pagina) dus mee regelen
Klik hier om te zoeken naar CMS => [search=CMS]
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Letters vet laat zien etc. Maar op de achtergrond de HTML code bij houd, omdat die later in de database gezet moet worden. Deze word dan later ge-include met PHP.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Hij moet dus een gedeelte van de text vet maken, dat ook zo laten zien en dan op de achtergrond de HTML-code bijhouden.
Word mijn probleem een beetje duidelijk?
oogjes open, snaveltjes dicht
Het is onze bedoeling dat ze dan in hun admin de text in kunnen voeren, maar dan ook de text-eigenschappen kunnen wijzigen.
Dus een server-side HTML-editor.
Wij hebben op school alleen nog maar AWT-spul gehad. Ik moet dus gewoon ff weten of bijvoorbeeld met textvakken uit SWING wel bijv. een woord vet kan maken en de rest zo laten.
Hoe benader je het admin gedeelte? Via de browser neem ik aan: dat is de client.Op woensdag 06 februari 2002 11:46 schreef Biet80 het volgende:
oogjes open, snaveltjes dicht
http://www.bakedbeanandtomatosoup.co.uk/richtext/
Er zijn trouwens via google ook wel vrij goede DHTML editors te vinden, probleem is alleen vaak dat ze slechts in Internet Explorer werken (en dat is uiteraard geen optie als je serieus bezig bent)
Het is een set javascript-commando's die werken vanaf IE5.5. Is een hoop info over te vinden op oa MSDN: http://search.microsoft.com/default.asp?qu=execCommand&boolean=ALL&nq=NEW&so=RECCNT&p=1&ig=01&ig=02&ig=03&ig=04&ig=05&ig=06&i=00&i=01&i=02&i=03&i=04&i=05&i=06&i=07&i=08&i=09&i=10&i=11&i=12&i=13&i=14&i=15&i=16&i=17&i=18&i=19&i=20&i=21&i=22&i=23&i=24&i=25&i=26&i=27&i=28&i=29&i=30&i=31&i=32&i=33&i=34&i=35&i=36&i=37&i=38&i=39&i=40&i=41&i=42&i=43&i=44&i=45&i=46&i=47&i=48&i=49&i=50&i=51&siteid=us/dev
Ook hier op GoT zijn er al een hoop mensen mee bezig geweest; zie http://gathering.tweakers.net/forum/find
Zitten erg leuke en complete componenten in, waaronder een kant en klare grafische HTML editor.
Euhm, je kunt best eisen stellen aan een CMS hoor. Een te gebruiken browser bijvoorbeeld.Op woensdag 06 februari 2002 12:19 schreef tomato het volgende:
Er zijn trouwens via google ook wel vrij goede DHTML editors te vinden, probleem is alleen vaak dat ze slechts in Internet Explorer werken (en dat is uiteraard geen optie als je serieus bezig bent)
Admin via de browser ja. Ik ben niet zo heel erg thuis in de juiste terminalogieOp woensdag 06 februari 2002 11:58 schreef Don Facundo het volgende:
[..]
Hoe benader je het admin gedeelte? Via de browser neem ik aan: dat is de client.
Verwijderd
Volgens mij stond op q42 een mooi tooltje, dat is met de search te vindenOp woensdag 06 februari 2002 12:19 schreef tomato het volgende:
Op ww.yuasp.com is een mooie gratis variant te vinden...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
En daarmee ook een te gebruiken operating system.Pelle: Euhm, je kunt best eisen stellen aan een CMS hoor. Een te gebruiken browser bijvoorbeeld.
Misschien zijn er inderdaad klanten die zich daar overheen kunnen zetten. Maar het mooie van een webbased CMS systeem is dat je het overal vandaan kunt gebruiken. Als je aan een OS en een browser vast zit valt dat voordeel al weg (je hebt natuurlijk alleen invloed op die punten op je eigen systeem).
Dus wat is dan nog het nut van een webbased systeem boven een client applicatie die geinstalleerd moet worden
Overigens ben ik mij er natuurlijk wel van bewust dat deze discussie al tig keer gevoerd is, het was eigenlijk niet echt mijn bedoeling om hem weer uit te lokken
Een webbased CMS is én makkelijker te bouwen, én draait direct op de server waar de content bewaard wordt.Op woensdag 06 februari 2002 14:27 schreef tomato het volgende:
Misschien zijn er inderdaad klanten die zich daar overheen kunnen zetten. Maar het mooie van een webbased CMS systeem is dat je het overal vandaan kunt gebruiken. Als je aan een OS en een browser vast zit valt dat voordeel al weg (je hebt natuurlijk alleen invloed op die punten op je eigen systeem).
Dus wat is dan nog het nut van een webbased systeem boven een client applicatie die geinstalleerd moet worden
En zeg nou zelf: waarom zou iemand vanaf een andere plek dan vanaf z'n werkplek content gaan updaten?
Ik kan me voorstellen dat verslaggevers of journalisten dat wel willen doen, maar die nemen gewoon hun laptop mee.
Dus eerlijk gezegd snap ik je bezwaren niet zo
In veel gevallen wel, maar veel redactiebureaus werken met freelancers en die werken vaak weer van huis uit.Op woensdag 06 februari 2002 14:45 schreef Pelle het volgende:
[..]
Een webbased CMS is én makkelijker te bouwen, én draait direct op de server waar de content bewaard wordt.
En zeg nou zelf: waarom zou iemand vanaf een andere plek dan vanaf z'n werkplek content gaan updaten?
Ik kan me voorstellen dat verslaggevers of journalisten dat wel willen doen, maar die nemen gewoon hun laptop mee.
Dus eerlijk gezegd snap ik je bezwaren niet zo
In Swing zit zoiets wel: De HTMLEditorKit. Deze zit gewoon bij de SDK vanaf versie 1.2 of 1.3 in de package 'javax.swing.text.html'.Op woensdag 06 februari 2002 11:46 schreef Biet80 het volgende:
Het is nu zo dat ze een HTML bestand moeten uploaden en dan later in hun PHP-admin de bestandsnaam in de database zetten.
Het is onze bedoeling dat ze dan in hun admin de text in kunnen voeren, maar dan ook de text-eigenschappen kunnen wijzigen.
Wij hebben op school alleen nog maar AWT-spul gehad. Ik moet dus gewoon ff weten of bijvoorbeeld met textvakken uit SWING wel bijv. een woord vet kan maken en de rest zo laten.
Wharaptorix: daarnaast is IE gewoon een industrie standaard, als mensen zich daar niet aan willen houden zoeken ze zelf narigheid op.
Als je wilt kiezen voor een native MS Windows oplossing is dat prima, maar als klanten je site dan niet kunnen bezoeken moet je jezelf de schuld geven, niet de klanten.
Een simpele tekstverwerker kan je wellicht nog het eenvoudigst maken met markup zoals UBB codes of een simpele XML oplossing. Als je een WYSIWIG oplossing wil kan je kiezen voor een native oplossing, maar ook voor een platform-onafhankelijke oplossing met Java. Als klanten je site in het laatste geval niet kunnen bezoeken, mag je hen wel de schuld geven
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment