[Unlocken XP] Gebruik van 3210

Pagina: 1
Acties:

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:15

compubink

...====...

Topicstarter
Ik heb die topic goed gevolg, omdat ik dast ook wel wil proberen. Maar eerst heb ik nog een paar vragen:

Maar kan je niet gewoon een heel smal plakbandje over de lasercuts leggen zodat het rubber geen kortsluiting kan veroorzaken?
Dus zoiets als:

0 0 0 0 contactpunten
--------
-------- plakband
0 0 0 0 contactpunt

En maakt het niet uit met welk materiaal je de 2 contactpunten verbind?

En maakt het nog wat uit of het geluidende materiaal de package raakt?

Ik heb nog een strip liggen van hard plastic met daarop vrij dunne metalen banen, kan dit ook? of kan je toch beter zo een kussentje gebruiken?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Potlood streepje werkt altijd nog het bestje, want anders krijg je het probleem dat je je heatsink + fan niet goed vlak op je CPU krijgt >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef crashoverride het volgende:
Potlood streepje werkt altijd nog het bestje, want anders krijg je het probleem dat je je heatsink + fan niet goed vlak op je CPU krijgt >:)
Kan jij een potlooddstreepje laten zweven? Moet toch echt over de lasercut heen.

Verwijderd

Volgens mij is het niet zozeer het risico dat een L1 brug de "bodem" van de lasercut raakt, maar eerder dat de L1 bruggen onderling verbonden kunnen raken.

Op de belgische born2oc site staat ook duidelijk vermeld, dat je de strip moet SCHUIVEN net zolang totdat een (ondoorzichtige) baan in de strip PRECIES op de eilandjes van een brug ligt. De isolerende "gelly" is namelijk doorzichtig, en zo kun je dus optisch al heel goed bepalen of alles goed ligt.

In de andere draad zag ik erg veel mensen die gewoon "een" strip pakken en erop gooien zonder te meten enzo, HUP spanning erop. Ik heb veel LCD's liggen, de meesten hebben zo'n roze isolatie en zijn ondoorzichtig zodat ze nooit kunnen controleren of een L1 brug soms "schuin" verbonden wordt (dus dat er een eiland van de 1e en de overliggende 2e brug wordt verbonden). Dat is volgens mij een garantie voor POOOFFFFF einde XP

Dus ik zou zeker zoeken naar een strip waarvan de isolatie doorzichtig is, en dan eerst de isolatie meten tussen de geleiders op voldoende weerstand, Daarna de strip versnijden, WEER meten of eht snijden geen kortsluiting tussen 2 geleiders heeft geintroduceerd, dan plaatsen, optisch checken, indien mogelijk de weerstand meten tussen de eilanden van de L1 bruggen (Rbrug moet << zijn en Rtussen2bruggen >> )

Volgens mij moet het dan lukken! Omdat de L1 bruggen dicht op elkaar liggen is de kans denk ik groot dat mensen OF een geleidende laag precies tussen 2 bruggen inleggen (= sluiting tussen 2 bruggen = einde XP) OF dat mensen de bruggen schuin leggen (= ook einde XP denk ik)

Ik wil het zeker gaan proberen, ik heb VEEL LCD's liggen, er zal er zeker 1 zijn die ik gebruiken kan. Vind ik geen doorzichtige, dan moet ik nog eens goed gaan overdenken of ik "blind" genoeg kan meten om het zaakje te vertrouwen....

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:18 schreef --EasY-- het volgende:
Volgens mij is het niet zozeer het risico dat een L1 brug de "bodem" van de lasercut raakt, maar eerder dat de L1 bruggen onderling verbonden kunnen raken.

Op de belgische born2oc site staat ook duidelijk vermeld, dat je de strip moet SCHUIVEN net zolang totdat een (ondoorzichtige) baan in de strip PRECIES op de eilandjes van een brug ligt. De isolerende "gelly" is namelijk doorzichtig, en zo kun je dus optisch al heel goed bepalen of alles goed ligt.

In de andere draad zag ik erg veel mensen die gewoon "een" strip pakken en erop gooien zonder te meten enzo, HUP spanning erop. Ik heb veel LCD's liggen, de meesten hebben zo'n roze isolatie en zijn ondoorzichtig zodat ze nooit kunnen controleren of een L1 brug soms "schuin" verbonden wordt (dus dat er een eiland van de 1e en de overliggende 2e brug wordt verbonden). Dat is volgens mij een garantie voor POOOFFFFF einde XP

Dus ik zou zeker zoeken naar een strip waarvan de isolatie doorzichtig is, en dan eerst de isolatie meten tussen de geleiders op voldoende weerstand, Daarna de strip versnijden, WEER meten of eht snijden geen kortsluiting tussen 2 geleiders heeft geintroduceerd, dan plaatsen, optisch checken, indien mogelijk de weerstand meten tussen de eilanden van de L1 bruggen (Rbrug moet << zijn en Rtussen2bruggen >> )

Volgens mij moet het dan lukken! Omdat de L1 bruggen dicht op elkaar liggen is de kans denk ik groot dat mensen OF een geleidende laag precies tussen 2 bruggen inleggen (= sluiting tussen 2 bruggen = einde XP) OF dat mensen de bruggen schuin leggen (= ook einde XP denk ik)

Ik wil het zeker gaan proberen, ik heb VEEL LCD's liggen, er zal er zeker 1 zijn die ik gebruiken kan. Vind ik geen doorzichtige, dan moet ik nog eens goed gaan overdenken of ik "blind" genoeg kan meten om het zaakje te vertrouwen....
offtopic:
Heeft U geen lcd tjes meer liggen met een hd44780 controller liggen? TheB'Oss zou er heel graag eentje in zijn kast willen!

Maar hoever liggen die L1 bruggen dan van elkaar af?

En zou dat met dat plakbandje ook een beetje kunnen werken?

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
En kan je niet zelf zo een stukje maken?

Dus iets van doorzichtig materiaal waar je zelf de lijnen op zet?

Maar welk materiaal kan je het best gebruiken en waarmee moet je de lijnen zetten?

Zal in ieder geval een stuk veiliger zijn, denk ik.

Verwijderd

Zelf zo'n strip maken lijkt me niet te werken, waar maak je dan de geleidende strepen mee? Dan kun je net zo goed unlocken zoals gebruikelijk is met seclijm en zilverlijm.

Ik heb nog een stuk of 8 LCD's liggen zag ik, de meeste 2x16 chars, een paar 1x16 chars. Maar ik gebruik deze nog wel eens in eigen embedded hobbyprojectjes... Vroeger kosten die dingen trouwens maar 36 gulden ofzo bij de conrad...?? Ik weet niet uit mijn hoofd op welke chip ze gebaseerd zijn, ik weet wel dat deze aansturing min of meer standaard is, je kunt ze alleen parallel op 4 of 8 bits aansturen (of een printerpoort zou je met de 4 bits aansturing wel uitkomen denk ik)

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:38 schreef --EasY-- het volgende:
Zelf zo'n strip maken lijkt me niet te werken, waar maak je dan de geleidende strepen mee? Dan kun je net zo goed unlocken zoals gebruikelijk is met seclijm en zilverlijm.
Maar deze kan je wel weer makkelijker verwijderen.
Ik heb nog een stuk of 8 LCD's liggen zag ik, de meeste 2x16 chars, een paar 1x16 chars. Maar ik gebruik deze nog wel eens in eigen embedded hobbyprojectjes... Vroeger kosten die dingen trouwens maar 36 gulden ofzo bij de conrad...?? Ik weet niet uit mijn hoofd op welke chip ze gebaseerd zijn, ik weet wel dat deze aansturing min of meer standaard is, je kunt ze alleen parallel op 4 of 8 bits aansturen (of een printerpoort zou je met de 4 bits aansturing wel uitkomen denk ik)
Moch je ze ooit kwijt willen dan hou ik mij aanbevolen.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:41 schreef compubink het volgende:

[..]

Maar deze kan je wel weer makkelijker verwijderen.
[..]

Moch je ze ooit kwijt willen dan hou ik mij aanbevolen.
Precies, ik vind het een mooi systeem en als ik de goede strip vinden kan ga ik het zeker proberen

JA ik zag hier op GoT al vele geinteresseerden... Maar zoveel heb ik er nou ook weer niet :?

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Precies, ik vind het een mooi systeem en als ik de goede strip vinden kan ga ik het zeker proberen
Dus niet zelf maken? Ik denk wel dat dat een stuk veiliger is, zeker omdat je die rubbertjes nooit helemaal door kunt meten, en iets wat je zelf maakt is natuurlijk altijd mooier.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:13 schreef compubink het volgende:

[..]

Dus niet zelf maken? Ik denk wel dat dat een stuk veiliger is, zeker omdat je die rubbertjes nooit helemaal door kunt meten, en iets wat je zelf maakt is natuurlijk altijd mooier.
Neej vertel me dan eens wat je als geleider gebruiken gaat... Zo betrouwbaar en goed geleidend (potloodstrepen voldoen niet meer op een XP) als dat prefab spul krijg je het nooit.... Ik las trouwens ook op born2oc.be dat het gebruik van een strip met te brede geleiders fataal zal zijn voor je XP, wat mijn idee onderstreept dat kortsluiting tussen 2 L1 bruggen onderling de fatale factor is.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op woensdag 06 februari 2002 11:17 schreef compubink het volgende:

[..]

Kan jij een potlooddstreepje laten zweven? Moet toch echt over de lasercut heen.
En zelfs al zou dat kunnen, de weerstand van een potloodstreepje is te hoog (zelfs hoger dan de interne weerstand tussen de bruggen) en de CPU zal ze niet als verbonden zien.

Dato DUO synth voor twee

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ok genoeg potloodstreep geneuzel, dat werkt niet meer en dat is bekend sinds de eerste XP's.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:47 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ok genoeg potloodstreep geneuzel, dat werkt niet meer en dat is bekend sinds de eerste XP's.
Inderdaad. Dit draadje gaat over unlocken met behulp van een LCD strip....

Wie durft het nog aan? Maar dan WEL kijken naar de positie van de geleiders natuurlijk :P

Ik heb wel een XP, veel LCD's en lef om het te proberen, ook een goede multimeter + meetpennen, maar (nu nog) geen tijd :(
Pagina: 1