Het zal wel iets stoms zijn, dus ik durf het bijna niet te vragen, maar goed
Ik heb een nieuw moederbord gekocht met raid. Sinds ik deze heb werkt mijn diskdrive niet meer. Hij wordt wel herkend, maar win 2000 kan er niet vanaf lezen.
De "rode kant" van de flatcable zit aan de kant van de stroomingang dus zit volgens mij goed.
De flatcable zit netjes op het moederbord aan de floppy aansluiting.
verder krijg ik nog een IDE 2 foutmelding. De melding is iets van no 80 conductor cable. Op deze flatcable zit mijn 2de HD en mijn DVD-speler. Deze apparaten werken wel gewoon.
Laatste vraag: Op mijn moederbord zitten 2 IDE aansluitingen en 2 RAID aansluitingen. Ik wil (als ik mijn bios heb geupdated) RAID gaan gebruiken. Moet ik dan gewoon de IDE aansluitingen gebruiken of de RAID aansluitingen? Ik heb onboard RAID.
Mijn bios herkent de apparaten alleen als ik ze op de normale IDE aansluitingen heb aangesloten, maar mijn RAID controller herkent ze alleen als ik ze op de RAID aansluitigen heb zitten.. Wat moet ik doen?
systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen