NT & Mac gebruiken zelfde server

Pagina: 1
Acties:

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Binnen het bedrijf waar ik werk hebben ze een ontwerpstudio met PowerMacs. De rest van het gebouw maakt gebruik van NT 4.0 Workstation of Win98SE. We hebben een NT4 Server voor bestandsopslag, proxy, printen, enz. Ook het Macgedeelte gebruikt deze server.
Het bedrijf wat bij ons het systeembeheer doet beweert dat een server veel stabieler wordt als alleen macs of pc's hier gebruik van maken. Daarom willen ze een 2e server plaatsen voor de macs. Heeft dit echt nut? Wordt de server hier stabieler van en wat zijn de voordelen en nadelen?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
In eerste instantie lijkt het me onzin.

In het algemeen geldt dat hoe meer taken een server heeft des te meer kans op instabiliteit. mac's en pc's moet best kunnen werken op 1 server, tenzij er grote bugs zitten in de server software: check www.microsoft.com/technet eens op mac problemen.

En wordt het weer een nt4 of een windows2000 server?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 06 februari 2002 10:28 schreef ViPeR098 het volgende:
Binnen het bedrijf waar ik werk hebben ze een ontwerpstudio met PowerMacs. De rest van het gebouw maakt gebruik van NT 4.0 Workstation of Win98SE. We hebben een NT4 Server voor bestandsopslag, proxy, printen, enz. Ook het Macgedeelte gebruikt deze server.
Het bedrijf wat bij ons het systeembeheer doet beweert dat een server veel stabieler wordt als alleen macs of pc's hier gebruik van maken. Daarom willen ze een 2e server plaatsen voor de macs. Heeft dit echt nut? Wordt de server hier stabieler van en wat zijn de voordelen en nadelen?
Stierepoep; "File & Printservices voor Mac" is een toevoeging op NT4. Als jullie systeembeheerders beweren dat 1 server met F&PS for Mac + 1 server zonder, stabieler is dan een enkele server met F&PS, dan zijn het of koekebakkers, of oplichters. NB: dit is een inklusieve of; de kombinatie koekebakker + oplichter komt erg veel voor.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Thnx... dat dacht ik ook. Ik ga ze eens om duidelijke uitleg vragen. Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon een extra server proberen te verkopen en dat het ze alleen maar om geld gaat. :r :r
Als er een nieuwe server bijkomt komt hier 2000 op. De ouwe server komt sowieso 2000 op.

Verwijderd

oplichtende snapnietsufferds.
zeker weer zo'n 21 jarige Senior Networking and DataSecurity consultant, met een diploma niveua 2 MBO Informatica waar de inkt nog niet droog van is.

Verwijderd

whahahahahahahahahaha, mag ik ff lachen, ik werk dagelijks in mixed sites, en dit is echt de grootste bla bla bla die ik ooit van mijn leven gehoord heb, donder zo wat van mijn stoel van het lachen

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:59
Op woensdag 06 februari 2002 10:28 schreef ViPeR098 het volgende:
wij hebben hier wel problemen gehad als mac's grote bestanden naar de server kopieren dat dan de server crashed, maar dit is geloof ik op gelost in SP6a (NT4 server trouwens)

Hail to the king baby!

Verwijderd

yep de meeste prbemen zijn al verholpen zover ik het weet.

hiero heb ik ook een server staan met Mac en P.C.

en met sp6a rollup zijn deze langebestandsnamen problemen verholpen..

Suc6
Pagina: 1