Toon posts:

[debian] install zonder floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag Debian (testing) installeren op m'n laptop. Mijn laptop heeft echter geen disk-drive meer (Compaq's nieuwe strategie of zo). Ik weet dat ik gebruik kan maken van de ISO's, maar ik daar wil ik liever niet aan beginnen omdat ik lang niet alles wil installeren (ISO's zijn geloof ik ook Patato).

Is er een andere manier om de installatie van Debian aan de gang te krijgen. (Ik heb ook Win2000 geinstalleerd staan).
Misschien door vanuit dos iets te booten ?

Bedankt

Verwijderd

Als je een i-net aansluiting hebt dan kan je mischien wel de bepaalde onderdelen downloaden ipv van een cd af te halen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja je kan met loadlin een kernel laden! Maar ik weet niet of dit ook geldt voor een installatie te starten :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 10:25 schreef razor_harm het volgende:

Is er een andere manier om de installatie van Debian aan de gang te krijgen. (Ik heb ook Win2000 geinstalleerd staan).
Misschien door vanuit dos iets te booten ?
Je hebt geen floppy en je wilt ook geen iso gebruiken.
Dan blijft er maar 1 ding over.
De basis downloaden en de rest installeren via internet :o

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En je reden om geen ISO te gebruiken vind ik ook een beetje vaag, als je van cd installeert, hoef je ook niet alles te installeren hoor (tis geen windows).

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:57 schreef blaataaps het volgende:
En je reden om geen ISO te gebruiken vind ik ook een beetje vaag, als je van cd installeert, hoef je ook niet alles te installeren hoor (tis geen windows).
Gelukkig niet zeg :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 11:57 schreef blaataaps het volgende:
Beetje vaag misschien... Dat komt omdat ik hier zit met een lijntje van max 32kb/s. Dan duurt een complete iso wat lang... Vandaar ;)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 11:42 schreef imdos het volgende:
Ja je kan met loadlin een kernel laden! Maar ik weet niet of dit ook geldt voor een installatie te starten :?
Dit kan prima! Je hoeft (dacht ik) alleen maar een paar directories van debian's ftp te halen. Ik weet niet meer hoe ze precies heten, maar dat staat wel in de debian installatie handleiding.

Dan moet je naar DOS mode booten en install.bat runnen. Ik weet alleen niet of je in win2k kan 'opstarten naar MS-DOS modus'. Want het werkt niet in een dos-venstertje :P .

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er zijn op de debian-ftp's ook 2.88MB-bootimages te vinden. Die kun je bij mijn weten gewoon op een CD branden en vervolgens installeren.

[edit: 'ISO' -> 'CD']

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1