Toon posts:

[alg] een help-file programmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik zit hier stage te lopen bij een bedrijf dat een geheel nieuw informatiesysteem gaat integreren, hiervoor willen ze dat ik een website maak met allen procedures en conflicten erin zodat de gebruikers weten wat ze moeten doen als ze vast zitten.

Nu leek het me leuk om een help-file te gebruiken ipv een website omdat dit gewoon veel fijner werkt. met de tab'je [inhoud] [index] en [zoeken], net als de meeste MS-help bestanden.

In welke taal kan ik dit het beste maken, en /of is er een standaard script of dev-progje voor waarmee ik dit t beste kan realiseren?

Is het mogelijk om dit via een unix intranet en webserver te laten lopen zodat de systeem beheerder de database met onderwerpen makkelijk kan updaten als ik weg ben..?

bedankt

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:22
Microsoft heeft zelf een standaard toolkit (Help Workshop ofzo) waarmee je chm-bestanden (HTML-help) kunt maken. Heel makkelijk en mooi resultaat. Als je dit ook te veel werk vindt, kun je op www.download.com ofzo zoeken naar 'help files' ofzo, dan vindt je wel een paar editors die het 'moeilijke' werk voor je kunnen doen.

Suc6