[MS Access] relatieproblemen *

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik ben bezig met een database voor een bestandsbeheersysteem. van alle bestanden wil ik historie bijhouden. per bestand zijn er dus meerdere historie records. maar het lijk me niet te lukken.

ik geef de bestandstabel een historienummer (autonummer). verbind die met een inner join aan het historienummer (longint) van de historietabel, en geef de historietabel ook een opmerkingnummer (autonummer). het zou volgens mij zo moeten werken.

maar als ik een bestand probeer toe te voegen, lukt dat niet...

http://chaozzatwork.tripod.com/database.bmp (tripod staat geen directe links toe, dus dan maar zo)

trouwens. ik heb het al voor elkaar, dus gooi hier maar een slot op. ik zet bestandsnaam (unieke sleutel van bestand) in historie, dus geen historie nummer meer. 1op1 relatie. referentiele integriteit (updaten en deleten). volgens mij werkt dat!

chaozz.nl | RetroGameCouch

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
mooi rood kruisje :D

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Op woensdag 06 februari 2002 10:28 schreef Mr.Blonde het volgende:
mooi rood kruisje :D
ja. heb hier geen ftp. dus moet met ftp.exe. werkt nu niet helemaal. heb per ongeluk DATABASE.BMP ipv database.bmp getypt in htm. #$@#$ caps lock!

:(

chaozz.nl | RetroGameCouch

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

edit je post dan even:
http://downloads.members.tripod.com/chaozzatwork/database.bmp Ik heb geen problemen met linken hoor!

Localhost, sweet localhost

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

Relatieproblemen? Horen die niet op Fok! :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 11:20
Access] relatieproblemen *

hebben jullie al aan therapie gedacht ? :+

Verwijderd

Vanavond op Ned 2 meedoen aan die test, wellicht helpt het ;)
Pagina: 1