rare strepen op beeld door detonator

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
ik heb het volgende probleem.

ik heb onder win2k de via4.37 en de detonator 27.20 geinstalleerd en wat haal ik met mijn 3dmark2001? jawel 2584! cool he????

nu dacht ik he onder win98 zal die misschien nog hoger liggen. dus ik had daar al 4.37 geinstalleerd. nu de drivers uitpakken en de driver bijwerken.
to zo ver prima.

nu nog even opnieuw opstarten en klaar zal die zijn. maar als ik dan opnieuw opstart heb ik alleen maar rare strepen op mijn beeld. ik zie helemaal niks wat ik aan het doen ben dan(ik geef dan een enter voor het netwerk maar meer weet ik niet uit mijn hoofd)

NU ik dacht shit.ik naar veilige modus de boel eruit gegooid
en opnieuw opstarten. vind die de driver en toen dacht ik laat ik maar de 21.20 officiele versie nemen. maar daar gaat die ook fout. dus bij alle detonator
drivers gaat die nu ineens raar doen. ZAL DAT DOOR via4.37 KOMEN>???

stean wil dus zijn detonator drivers terug. HOE???? ooh ja in veilige modus zegt win98 dat de 27.20/21.80 etc allemaal wel goed zijn maar in de normale modus blaast die de boel op.
maar ik vraag me ook af og het zo kan zijn dat de videodrivers niet werken door de via 4.37 versie?
iemand een idee????

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Klinkt alsof je refresh rate te hoog staat. In safe mode RR naar beneden zetten of een standaard monitor instellen (die kan alleen maar 640x480 met k**refreshrate

• stean
mm das een idee ja.die moet ik eens gaan proberen.
Nog meer ideeen>?

• stean
MM hier de nieuwe status. Waar kan ik de default refreshrate instellen. Ik heb al zitten zoeken in het register en vond wel iets en heb toen de standaardwaarde op 70 gezet

Toen leek die iets/het te doen. ik dacht toen laat ik de graphics niet te hoog zetten en ik zette hem op 8 bit. zegt ie wacht 10 seconden als dit verkeerd gaat. boem zwart beeld, dus ik wachten maar nee hoor het bleef een zwart beeld.:(

opnieuw opstarten dan maar en ja hoor de boel ging meteen weer rare strepen maken.Komt dat omdat die het register opnieuw instelt?? :?

heeft iemand een oplossing??? Zou het komen door mijn monitor driver(nu standaardmonitor)?? want het lijkt erop dat mijn drivers nu wel goed zijn geinstalleerd maar dat de monitor het probleem is? :'(

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

inXs

known as inXs

hebbie de detonator destroyers al geprobeerd? Misschien zijn er nog wat restanten over van de drivers!

superB

• stean
waar kan ik die vinden?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op guru3d.com maar word maar niet blij: Detonator destoryer werkt niet op Win2k. Dus.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Lol ... zo hoog ... ik haal met mijn pentium 2 333@417, 512 sd-ram met een geforce 3 deluxe classic ... asus v8200 deluxe ... over de 3000 punten ... maar ach jah ... check mijn videokaart dan ook ... :P ... .

Verwijderd

Detonator drivers werkten bij mij ook niet, dus ik heb ze er maar weer afgedonderd. Nu draai ik op de default XP driver, gaat tot nog toe prima eigenlijk.

BTW Waarom accepteert dat k*t CS m'n OpenGL niet :(
Deed ie trouwens wel met de detonator, maar toen liep alles vast!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 10:01 schreef stean het volgende:
ik heb het volgende probleem.

ik heb onder win2k de via4.37 en de detonator 27.20 geinstalleerd en wat haal ik met mijn 3dmark2001? jawel 2584! cool he????

nu dacht ik he onder win98 zal die misschien nog hoger liggen. dus ik had daar al 4.37 geinstalleerd. nu de drivers uitpakken en de driver bijwerken.
to zo ver prima.

nu nog even opnieuw opstarten en klaar zal die zijn. maar als ik dan opnieuw opstart heb ik alleen maar rare strepen op mijn beeld. ik zie helemaal niks wat ik aan het doen ben dan(ik geef dan een enter voor het netwerk maar meer weet ik niet uit mijn hoofd)

NU ik dacht shit.ik naar veilige modus de boel eruit gegooid
en opnieuw opstarten. vind die de driver en toen dacht ik laat ik maar de 21.20 officiele versie nemen. maar daar gaat die ook fout. dus bij alle detonator
drivers gaat die nu ineens raar doen. ZAL DAT DOOR via4.37 KOMEN>???

stean wil dus zijn detonator drivers terug. HOE???? ooh ja in veilige modus zegt win98 dat de 27.20/21.80 etc allemaal wel goed zijn maar in de normale modus blaast die de boel op.
maar ik vraag me ook af og het zo kan zijn dat de videodrivers niet werken door de via 4.37 versie?
iemand een idee????
is dat een hercules kaart, toevallig?

• stean
nee helaas, een msi starforce ???18 geforce 2mx
btw ik wil het dus nu draaien onder windows98!

Ik heb alles al met de hand weggegooid, maar daarom vertelde ik er ook bij dat die in de veilige modus van win98 wel goed staan geinstalleerd.

Het punt lijkt me dat als ik opstart de computer elke keer te hoog staat met zijn refreshrate. dus ligt dit aan de monitor of drivers?

als ik de nieuwe drivers installeer, wil ik dat die, hoe dan ook, bij de eerste keer op 640x480 staat met een refreshrate van uuhh 70??? zodat ik later dit zelf kan veranderen.

een beetje duidelijk, dit gebrabbel???

maar ik denk dat win98, ondanks dat ik alles heb weggegooid ,ergens in mijn registeer iets onthoudt wat de beste instelling was of wat de default instelling was of nog beter wat hij van de beste instelling vindt.... :r

Verwijderd

Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem:

[topic=404505/1/25]

ik zal dan ook maar eens met die refreshrates gaan spelen...

Verwijderd

het ligt dus niet aan je via drivers, want ik heb een stokoude AX6B van aopen.

• stean
houd me op de hoogte.... hij moet het doen voor het weekend... heb lan party en moet detonator hebben voor de frames ipv lazy drivers van msi....

(heb hier ook de 21.** drivers vandaan hoor...)

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op donderdag 07 februari 2002 11:03 schreef MaxNatic het volgende:
Detonator drivers werkten bij mij ook niet, dus ik heb ze er maar weer afgedonderd. Nu draai ik op de default XP driver, gaat tot nog toe prima eigenlijk.

BTW Waarom accepteert dat k*t CS m'n OpenGL niet :(
Deed ie trouwens wel met de detonator, maar toen liep alles vast!
De default XP drivers ondersteunen geen OpenGL. Vandaar... Je zult toch aan de detonators moeten. Misschien dat een lagere versie (12.xx) wel voor je werkt?

Suc6

System Specs

• stean
verder nog iemand? maar ik vraag me af waarom de veilige modus van win98 zegt dat die prima werkt en geinstalleerd is... :? en in de normale modus niet

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 15:14 schreef stean het volgende:
verder nog iemand? maar ik vraag me af waarom de veilige modus van win98 zegt dat die prima werkt en geinstalleerd is... :? en in de normale modus niet
Heb je je oude drivers wel juist verwijdert. Het heeft toch te maken met de instellingen van je kaart in normale modus. Dus op de een of andere manier moet je je oude instellingen teniet proberen te doen. Als je je drivers weghaalt en dan tijdens het op nieuw installeren even kijkt welke bestanden hij installeert en deze dan netjes de-installeerd? Misshien een idee? Leuk voor je trouwens dat je zo'n hoge score haalt. Is mijn XP toch de vertragende factor.

• stean
ja dat heb ik al gedaan ;)

alles onder windows\system weg gegooid en ik zag dat die toen helemaal niks meer kende. maar toch als er iets in mijn register blijft staan zonder dat ik het weet....

tja dan zit je nog steeds met de gebakken peren... :'(

:? :? :? :? :?

meer mensen...???

Verwijderd

ik heb vanalles geprobeerd, inclusief het verwijderen van de monitor driver, windows over windows kwakken, etc, maar het probleem blijft.
Ik heb alleen goed beeld met hercules drivers, dus die zou je evt kunnen proberen.
Verder krijg ik et ook niet opgelost dus ik denk dat ik maar eens ga herinstalleren :/

• stean
heb nu, naar veel pielen, een mogelijke richting:
(je hebt standaard vga geinstalleerd)

zoek in het register,in de normale modus van win98
naar "rate" je komt dan ergens de map "display" tegen vul daar voor voor de standaardwaarde "60,70,72,75,85" in.

de map zit er ongeveer zo uit:
display
-----00000
----------16
-------------1024x768 (vul hier die waarden in)
-------------1200x968 (vul hier die waarden in)
--------------etc

----------32
-------------1024x768 (vul hier die waarden in)
-------------1200x968 (vul hier die waarden in)
--------------etc

als je dat hebt gedaan, blader iets naar beneden en vindt de key "lastmode" en "lastdefaultmode"

vul daar 640,480 in ipv 800,600
vul daar 70hz in ipv 60hz
vul daar 16 in ipv 32

Nu op deze manier lukte het bij mij (met de default drivers)maar ik durf er amper de detonator drivers op te zetten, omdat ik dit weekend een lan heb.

Zou het zo kunnen zijn als ik nu de refreshrate op 70hz en de resolutie op 640x480 zet en dan ga installeren hij het wel doet?

• stean
iemand anders nog?

had tulp, de fabrikant van mijn monitor gemailt en ik kreeg een exe-bestand terug die het zou kunnen oplossen. weet niet wat het doet maar ik denk dat het de refreshrate op default zet.

zal het proberen. :7

• stean
schop
help nou guy's :'(

• stean
ik ben nog steeds niet uit mijn probleem en hoop dat er mensen zijn die dit kunnen oplossen...... :'(

Verwijderd

Probeer eens een clean install van Windows...

Ja het is maar een optie

• stean
tnx maar die optie wil ik juist voorkomen. ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 07 februari 2002 11:35 schreef Samor het volgende:

[..]

is dat een hercules kaart, toevallig?
Hehe, ik haal daar nog steeds 1800. Met een TB 1GHz en een tnt-II Ik schaam me altijd als ik die Ti4600 over de 10.000 zie rijken :)

Beetje raar bij jou ja :)

• stean
1800 punten met win2k in 3dmark2001???

• Jivecar
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb hetzelfde probleem.....

Detonator drivers tot 21.83 gaan goed, hierboven: dezelfde strepen....

Ik heb overigens op een vorige install wel det 22.80 gedraaid, en deze was in 3dmark2001 stukken sneller. Maar toen winnie vervuild was geformatted enzo... en toen werkte 22.80 niet meer.

Probleem onder zowel 98se als me....

Niemand de oplossing ??????????

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• stean
jivecar had het volgende gevonden:wat me wel relevant leek om te posten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Net zoals bij jouw pc heeft ook mijn pc hetzelfde probleem met de verticale strepen. 

Bij mij gaat het om een Asus v7100t, de det.driv. tot 21.83 geven geen probleem. 
Daarboven wel.... via guru3d forum heb ik de volgende oplossing gevonden: 

Hi, i installed 23.11 yesterday, no problem... 
today i bought a new monitor cable...
 this new one has all pins, the old one had some missing, that's why i bought the new one, because the missing pins are needed to support vesa DDC and DPMS... 

BUT! when i plugged the new cable and started win98, there was the screen full of vertical stripes! 
when booting XP, no problem, when using old monitor cable in w98, no problem...
 i tried to find the cause... and i found that if you set General Timing Formula (GTF) in the nvidia output device control section display adapter properties... 

there are vertical stripes... 
if you set DMT, everything OK... if you let windows choose the apropriate mode, it depends on the monitor driver you have... 
if you have PNP monitor driver, windows automatically uses GMT - problem! I am gonna test some older detonator drives because i hadn't the new cable before...
 So the problem is connected with GMT/VESA DDC i think the detonators communicate with the monitor incorrectly and sets the h/v sync or something like that in a wrong way. So try to use DMT... 
it may be hard to set it when you cannot use the windows... i had no problem with that i just plugged the old cable, changed to DMT and returned the new cable. In the windows safe mode, the output device control tab doesn't show up....

but i found this registry key: hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\class\display{REPLYMSG}000\nvidia\display\crt0 create text key name: MonitorTiming value: DMT 
or try changing your monitor driver to unknown monitor, then set the DMT mode and change back your monitor driver. Good luck and tell me if it works 
en: 

first try to remove 
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi) 
mode con codepage select=850 
lines from autoexec.bat file that you can find in your hard drive root (c 

if it doesnt work, go to safe mode and run the regedit from start/run 
find : 
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display{MSGBODY}000\NVidia\Display\CRT0 

change the value of "MonitorTiming" to DMT(if the problem continues try to change it to GTF) 
Probably your problem will be solved when you restart but if you always see stripes, try to remove the monitor from device manager/system 
and restart. 

Bij mij heeft dit niet gewerkt; de regel (monitortiming) heb ik niet in mijn win me register staan. Wellicht onder 98se wel?? 

Ik vroeg me af of jij ondertussen al een oplossing heb gevonden ?? det 21.83 is niet de snelste, en 22.80 heeft bij mij probleemloos gewerkt. Alleen na een schone instal niet meer..... 

Oja, het probleem is pc onafhankelijk. Zowel mijn p3-800/via694 als P4-1500/i850 hebben met dezelfde kaart hetzelfde probleem ;-(

• stean
helaas heb ik nog geen oplossing, maar misschien kan dit uitkomst bieden, ik zal er naar kijken vanavond.

wat jivecar had gevonden komt wel in de richting wat ik dacht. de monitor instelling houdt win98 vast of zet hem te hoog.(vandaar het register gekloot)

Nu is de vraag van hoe installeer ik mijn drivers en zet het op een met de hand gezette timing? maar goed dit bied een beetje hoop. bedankt jivecar.

p.s. bij mij heeft 21.83 ook gewerkt... nu niet meer... ;(

Meer mensen.....?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb ook pcies het zelfde probleem. Wat mij opvalt is dat ik dus ook de VIA 4.37 onder WinME draaien. Onder W2K heb ik geen probs whatsoever... Ik heb nu e-mail gestuurd naar me videokaartfabrikant, misschien dat ik daar een antwoord van krijg...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• stean
Op dinsdag 19 februari 2002 11:16 schreef Scyth het volgende:
Ik heb ook pcies het zelfde probleem. Wat mij opvalt is dat ik dus ook de VIA 4.37 onder WinME draaien. Onder W2K heb ik geen probs whatsoever... Ik heb nu e-mail gestuurd naar me videokaartfabrikant, misschien dat ik daar een antwoord van krijg...
gaarne de status als je iets terug krijgt. onder win2k draai ik ook 4.37.... er komen hoe meer hoe meer mensen die het zelfde probleem hebben. dat altijd een beetje positief...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Op maandag 11 februari 2002 12:29 schreef stean het volgende:
tnx maar die optie wil ik juist voorkomen. ;)
En als je die nieuwe detonator drivers nu gewoon installed?? Je moet dan na de instal procedure niet direct overnieuw opstarten, maar even de waardes op zwaar default zetten (640*480, 256 kleuren, refresh op 60).. En daarna pas rebooten.. Volgens mij had de Viper 550 in een ver verleden dit probleem ook :)
Mocht dat niet helpen, moet je in safe mode die default waardes neerzetten (alleen met 16 |:( kleuren) van hierboven... Ik hoop dat 't helpt voor je;)

Humor moet je serieus nemen

• stean
tommie-boy dat heb ik ook gedaan.
in het register zelfs.....
heeft geen resultaat gehad helaas. :?

• tommie-boy
Op dinsdag 19 februari 2002 15:15 schreef stean het volgende:
tommie-boy dat heb ik ook gedaan.
in het register zelfs.....
heeft geen resultaat gehad helaas. :?
:? Ehm... Wijzig je via drivers 's in de standaard drivers van Windhoos (Je weet wel via pci-bridge vervangen door standaard pci-bridge, tevens voor de rest van je via drivers...Al die onderdeel in systeem ff wijzigen...) Daarna installeer je de detonator drivers overnieuw...Mocht dit werken kun je nog proberen om de via drivers te updaten.. :P

• stean
daar heb je misschien wel gelijk in tommie-boy maar als zelfs windows opnieuw installeren geen zin heeft, zoals je kunt zien, dan heeft dit ook geen nut... (8>

of begrijp ik je verkeerd

• tommie-boy
Op dinsdag 19 februari 2002 16:02 schreef stean het volgende:
daar heb je misschien wel gelijk in tommie-boy maar als zelfs windows opnieuw installeren geen zin heeft, zoals je kunt zien, dan heeft dit ook geen nut... (8>

of begrijp ik je verkeerd
Windows 98 pakt dan met een 'schone' installatie toch weer de via drivers...Dus is ie wel degelijk anders... 't is misschien het proberen waard. *D

• stean
't is misschien het proberen waard.

ja misschien wel maar er zijn mensen die het ook hebben maar geen via-chipset gebruiken.... ik zal eens kijken vanavond

• Jivecar
Op dinsdag 19 februari 2002 16:34 schreef stean het volgende:
't is misschien het proberen waard.

ja misschien wel maar er zijn mensen die het ook hebben maar geen via-chipset gebruiken.... ik zal eens kijken vanavond
Het probleem is volgens mij inderdaad chipset onafhankelijk. Zoals ik in bovenstaand heb aangegeven (dank voor publicatie stean) heb ik zowel het probleem met een via based mobo (cuv4x zie sign) als mijn 2e pc met de intel 850 chipset.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Op dinsdag 19 februari 2002 09:00 schreef stean het volgende:

wat jivecar had gevonden komt wel in de richting wat ik dacht. de monitor instelling houdt win98 vast of zet hem te hoog.(vandaar het register gekloot)

p.s. bij mij heeft 21.83 ook gewerkt... nu niet meer... ;(
Stean:
Ik heb het probleem onder zowel 98se als ME. Momenteel draai ik onder ME.

21.83 werkt bij mij probleemloos (behalve dat ondanks ik slechts één monitor heb windows er 3 vind en installeerd). Alle versies hoger dan 21.83 werken bij mij niet.

Misschien dat de problemen bij de i850 chipset aanwezig zijn omdat de hd met winme in deze pc is gehangen uit de andere pc (met cuv4x/via chipset). Misschien is bij mij het probleem opgelosd als ik de pc straks opnieuw installeer. Nu zijn theorethisch de via 4 in 1 drivers nog geinstalleerd, maar die krijg ik er niet uit. Eroverheen heb ik de inf drivers van i850 geinstalleerd.

• stean
jivecar ik denk dat ik de oplossing heb want bij mij doet het nu met 27.30 en via4.37: wat heb ik gedaan:

ga naar de normale modus toe:
vind de registry key: hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\class\display{REPLYMSG}000\nvidia\display\crt0

maak hier in een key aan met "MonitorTiming" value: "DMT" (denk aan de hoofdletters)(bij mij stond deze key er ook helemaal niet bij.)

onder de crt0 stonden bij mij ook nog dit "logicaldevice0" and "logicaldevice1". ik heb daar ook de key aangemaakt netzoals boven.

heb toen de monitor op 800x600 gezet en 8 bit kleuren.
ik denk nu de drivers 27.20 installeren. opnieuw opstarten ... shit weer strepen.... :( :( :(

maar nu komt het omdat de drivers wel goed zijn geinstalleerd, laat je die gewoon staan.

ga naar veilige modus en zoek de register key weer op
zet onder CRT0 de volgende dingen:
standaard "" (leeg)
LastDekstopMode 640,480,8
LastMode 640,480,8,70
MonitorTiming DMT

nu gooi de key logicaldevice0 en logicaldevice1 weg
ga dan naar apparaatbeheer en gooi al je monitoren weg.

ga naar je autoexec.bat en gooi:
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
weg (bewaar het eve in een tekstbestandje)

start opnieuw op en ga naar de normale modus.(ik durfde niet te kijken of het werkte(zo niet dan zou ik ontploffen maar wat blijkt:
hij deed het en meteen haalde ik 2610 punten met 3dmark. *D *D *D *D *D *D *D

• stean
Op dinsdag 19 februari 2002 19:32 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Stean:
Ik heb het probleem onder zowel 98se als ME. Momenteel draai ik onder ME.

21.83 werkt bij mij probleemloos (behalve dat ondanks ik slechts één monitor heb windows er 3 vind en installeerd). Alle versies hoger dan 21.83 werken bij mij niet.

Misschien dat de problemen bij de i850 chipset aanwezig zijn omdat de hd met winme in deze pc is gehangen uit de andere pc (met cuv4x/via chipset). Misschien is bij mij het probleem opgelosd als ik de pc straks opnieuw installeer. Nu zijn theorethisch de via 4 in 1 drivers nog geinstalleerd, maar die krijg ik er niet uit. Eroverheen heb ik de inf drivers van i850 geinstalleerd.
via drivers kan je ook uninstallen toch???? of laat hij ze dan stiekem toch staan??? nu succes met wat ik heb geschreven.
btw de via drivers maakt inderdaad helemaal niks uit

• Jivecar
Stean, ik heb gisterenavond winme eraf gedonderd; het zaakje geformateerd en veel opnieuw geinstalleerd.

Het ligt idd niet aan de via drivers want nu ze niet zijn geinstalleerd (ik kreeg ze niet goed uit de oude install) blijven de strepen bij +21.83 drivers.

Ik ga zometeen ff testen op de nieuwe manier. Ik moet alleen eerst nog 3dm01 aan de praat krijgen. Want die doet nu nog ff moeilijk ;)

Ik laat het je nog weten of het gelukt is!!!

• Jivecar
Hoi Stean (en mede tweakers)

Ik ben blij te zien dat jouw systeem weer als een zonnetje draait. Vol enthousiasme ging ik gisteren dan ook aan de gang.

* Eerst de drivers 22.80 geinstalleerd en opgestart; --> strepen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* In safemode de regel "monitor timing" toegevoegd met de key DMT
* logicaldevice0 en logicaldevice1 weggegooid
* via configuratiescherm, systeem de monitoren verwijderd
En dan, de spanning stijgt.....opnieuw opstarten...... helaas weer strepen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ben ik in de safemode opgestart en dezelfde handelingen uitgevoerd als hierboven, alleen nu heb ik de monitor timing op GTF gezet.

Wat denk je ?!?!? De PC start op zonder strepen.....maar:

* GÉÉN muis meer (alleen in safemode)
* de videokaart kan niet hoger dan 640,480 bij 16 kleurtjes (in instellingenscherm wel, maar na heropstart staat hij weer vrolijk op 640,480 bij wederom 16 kleurtjes)

Dus in safemode opgestart en als lastdesktopmode en lastmode 1154,864,16 resp 1154,864,16,100 ingevuld en opnieuw opgestart. Hetzelfde probleem.... geen strepen maar ook geen muis en geen 1154 x 864 !!!!!!!

Denk ik ga ik naar configuratiescherm, beeldscherm, instellingen en geavanceerd op de drivers terug te draaien..... RUNDLL en MMSYSTEM.DLL fout. Bij dezelfde handeling krijg ik wel het geavanceerde menu maar zonder adapter en zonder monitor en de rest (alleen algemeen tab). In de safemode kon ik hem weer wel op vga zetten maar bij opnieuw opstarten en naar het beeldscherm menu kreeg ik weer de dll fouten......

Windows ME er opnieuw (overheen) installeren was het enigste wat hielp. Al met al ben ik weer een paar uur kwijt geweest om alles veilig in orde te krijgen. Ik draai nu weer probleemloos op 21.83; in 3dmark2001 krijg ik standaard nu 2300 ptn. Daar ben ik tevreden mee (standaard MX niet-oced; ik heb slechtere scores gehad met de p3-800.... en 3dmark2001 zou toch processor onafhankelijk moeten presteren).

Ik vergeet dan ook al dat driver geshit....21.83 is niet ideaal maar werkt tenminste; met 22.80 (in P3-800, zie sign) had ik +150 ptn in 3dmark (van 2150 naar 2300) en nu zit ik ook op 2300 ptn met een P4-1500 en P4T-E mobo (rest zie sign). Als ik zonodig meer ptn wil hebben (en dus meer speeeeeeeed) dan koop ik wel een GF3-ti200 of ti500 als ze betaalbaarder zijn ;)

In ieder geval bedankt voor het support; ik hoop dat bovenstaande voor veel personen een oplossing biedt (zou een FAQ moeten worden gezien het aantal vragen omtrent het subject).

Groeten, William

Verwijderd

Dat klinkt heel ergt als mijn probleem waar niemand op reageerde [topic=418418/1/25]
Ik zat met mijn handen in het haar en heb de comp maar helemaal uitgezet, nadat ik hem later weer aanzette was het probleem opgelost :? ik hoop dat het bij jou ook zo makkelijk is

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

misschien heel dom van mij hoor, maar is het niet gewoon het verschijnsel dat "tearing"" wordt genoemd, dwz. dat de verticale refresh van de GPU niet gelijk loopt met die van je monitor ???
moet je ff de V-Sync aanzetten in je advanced driver opties, scheelt vaak al een heel stuk !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• stean
Op donderdag 21 februari 2002 22:12 schreef Mad-Cow het volgende:
misschien heel dom van mij hoor, maar is het niet gewoon het verschijnsel dat "tearing"" wordt genoemd, dwz. dat de verticale refresh van de GPU niet gelijk loopt met die van je monitor ???
moet je ff de V-Sync aanzetten in je advanced driver opties, scheelt vaak al een heel stuk !
Bij het opnieuw installeren moet je opnieuw opstarten en dan gaat het pas mis. eerder kan je die instelling,(mocht die er zijn want dat kende ik nog niet) niet vinden als ik juist spreek.
dit topic is zo gegaan omdat niemand anders met een idee kwam.(8>

ik stel ook voor om het een faq te laten worden, want detonator drivers zijn hot bij de tweakers. :9
waar moet ik me melden?....

Verwijderd

Bij mij, nadat ik mijn computer helemaal uitgezet had en weer aangezet, waren niet alleen die rare flikkeringen tijdens het windows opstarten voorbij, maar kon windows ook gelijk ineens weer mijn monitor precies herkennen ipv dat er 2 keer een 'standaard monitor' werd geinstalleerd, nu dus een monitor met de naam gelijk aan het typenummer van mijn monitor(LS902U) en nog steeds een 2e (fantoom) 'standaardmonitor' waar ik geen last van heb.
Ik heb dus het idee dat het probleem bij mij meer lag bij de display driver dan de videokaart driver... misschien kan het ook wel helpen in het bios de plug&play zooi te resetten.
Pagina: 1