Probleem met klok/timer in linux (dual systeem)

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus een dual Cellie 433, en het volgende probleem, sinds ik m'n 2 233mhz PII cpu's vervangen heb door deze 433 cpu's, loopt de klok in bijv. gnome of kde heel onregelmatig, dus de tijd is wel goed, alleen gaat de seconde wijzer, sneller en dan weer langzamer, ook de cursor in bijv. een mailprogramma, of een X terminal gaat onregelmatig, alleen als ik gewoon in de console zit, is knippert de cursor regelmatig, en dus goed, dus het heeft met de xserver temaken, weet iemand hoe dit kan??
(ook bijv. de geanimeerde GoT smilies bewegen onregelmatig)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je toevallig vergeten bij je kernel-compile "enhanced realtime clock support" oid aan te vinken? :)

• remsie
Nee, das het vreemde, ik heb welliswaar geen nieuwe gecompileerd toen ik de cpu's verwisseld had, maar dat had ik al bij de eerdere kernel aangevinkt, zou ik de kernel moeten hercompilen??
En het is alleen in Xfree (4.2 SMP) in de normale linux console knipperd de cursor normaal..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 06 februari 2002 10:15 schreef remsie het volgende:
zou ik de kernel moeten hercompilen??
Misschien voor verbeterde Xfree support?
En het is alleen in Xfree (4.2 SMP) in de normale linux console knipperd de cursor normaal..
Dan zal het wel geen kernel probleem zijn.

• remsie
nee, dat dacht ik dus ook al, maar ik kan geen timer opties in de xfree86 config vinden, niemand ervaring met dit probleem??