Verwijderd
De server gaat af en toe wel eens plat, maar dat gebeurt niet zo heel erg vaak. Het internetten gaat een stuk sneller. Vooral het downloaden van programma's gaat razendsnel. Gisteren was ik tegelijkertijd twee programma's aan het downloaden, beide met een rate van 120 kb/s. Dat scheelt wel ten opzichte van mijn 33k6 modempie die net de 4 kb/s haalde.
Ik vind dat het een beetje aan de dure kant is, 100,- per maand, maar een deel kan je wel weer terug halen met allerlei paid for surf programma's.
Ik ben vrij positief over UPC. Ik woon zelf in Purmerend en ik weet dus niet hoe het in andere gebieden zit, maar hier werkt het perfect.
Greetz
Verwijderd
De wisselende snelheid heeft meestal betrekking op de snelheid waarmee de sites hun informatie aan kunnen leveren. Je kunt wel een verbinding hebben van 1 GB, als er maar 10 kb/s door de site aangeleverd wordt, schiet het nog niet op. 's avonds zijn vooral de Amerikaanse sites lastiger te bereiken. Internetten als de Amerikanen liggen te maffen werkt het beste. Dus meestal vroeg in de ochtend. Zaterdag en zondag ochtend gaat het meestal als een raket. Dat is mijn ervaring tenminste.
maaaarrr
april geinstalled 15 juni online
na:20x bellen
4 vrije dagen naar de klote
verkeerd contract
ZONDER mijn toestemming geld afgescreven!
van de rekening van MOEDERS afgeschreven
15 min wachttijd aan de phone
....
..
Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben er gelukkig vanaf.
Ik heb nu mxstream 100%beter.
vooral de rekeningen.
Dus mijn ervaring met UPC is uitstekend
They made me do it.
Ik zat eerst bij Sonera met max. 60 kb/s die je na een half jaar zelden meer haalde.
En toen overgestapt naar Chello, en dat is echt een hele verbetering.
Vooral Games online spelen gaat razendsnel, meestal een ping van zo rond de 50
MXStream is wel leuk, maar heeft een max download van 60 kb/s en up 8 kb/s.
Dat is in vergelijking met Chello toch traag (tja mischien ben ik te verwend geraakt).
En tot nu toe geen problemen met de rekeningen.
hier in rotterdam constant 190kbyte/sec
nog nooit geen verbinding gehad ofzo...
//
Die hele verhaal geld niet alleen voor chello maar voor het hele aanbod van UPC.
Conclusie : Inetrenet is snel, helpdesk is klote!
opzich wel jaConclusie : Internet is snel, helpdesk is klote!
nee maar helpdesk is ook wel aardig hoor,
als je 'sochtends belt voor 8'en geloof ik
krijg je de technische dienst aan de lijn,
en die snappen het wel
//
Verwijderd
De aansluiting was destijds vanaf anmelding in enkele weken gerealiseerd.
De snelheid is uitstekend, regelmatig maximaal en de pingwaarden zijn tussen de 20 en 30ms.
Slechts af en toe is er een storinkje en gaat het wat minder, maar da's vaak in enkele uren opgelost.
Ik ben dus tevreden over Chello...
Verwijderd
maar effe zonder gein,......Op dinsdag 24 juli 2001 17:42 schreef man-o-script het volgende:
nog nooit geen verbinding gehad ofzo...
<--- en dan nog 190 Kb/s ....![]()
Vlaardingen ..... gem. 160 kB/s
met pieken tegen de 185 kB/s....
als de hele LC hier bezet is (+/- 1000 modems) dan haal ik nog minimaal 126 kB/s ....... tenzij het een duister ftpservertje in donker afrika is he......
gem. ping van 23 a 26 ms ...
neuuuuhh miks te klagen hierzo...
nee goed ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee (in totaal 4 van de 5).
en ik heb wel is rond 8te gebeld, 20 minuten gewacht.
maar goed wat ik al zei internet is snel!!!
Op dinsdag 24 juli 2001 18:05 schreef man-o-script het volgende:
[..]
opzich wel ja
nee maar helpdesk is ook wel aardig hoor,
als je 'sochtends belt voor 8'en geloof ik
krijg je de technische dienst aan de lijn,
en die snappen het wel
Verwijderd
maar ff voor de mensen die zeggen dat ze meer als 192kB/ps halen, dit kan NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chello is gewoon gelockt op 1,5mB, klaar, EN NIET MEER
Verwijderd
juist die onzin verhalen altijd slaan gewoon nergens op tis zwaar afgeknepenOp dinsdag 24 juli 2001 20:33 schreef kieskes het volgende:
ook goeie ervaringen met chello.
maar ff voor de mensen die zeggen dat ze meer als 192kB/ps halen, dit kan NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chello is gewoon gelockt op 1,5mB, klaar, EN NIET MEER
Al had het van mij wel meer gemogen natuurlijk (zoals bij @home).
Ik vind de upstream echter wel veel et weinig hoor; 16 KB/s. En als je gaat uploaden gaat je downstream ook omlaag
Chello heeft de volgende (MAXIMALE) snelheden:
Upstream - 16Kbyte/sec
Downstream - 187Kbyte/sec
Dat geldt voor alle chello-gebruikers in heel Nederland.
Verwijderd
Op woensdag 25 juli 2001 06:32 schreef saviour het volgende:
De laatste paar dagen haal ik netjes 190 KB/s
Al had het van mij wel meer gemogen natuurlijk (zoals bij @home).
Ik vind de upstream echter wel veel et weinig hoor; 16 KB/s. En als je gaat uploaden gaat je downstream ook omlaag
Verwijderd
Dan weet ik niet op welke HD jij uit komt, maar wij heben hier voor zo'n beetje alle problemen wel een oplossing, enigste probleem is dat wij niet alle oplossing zelf "on the spot" kunnen doen, en dan moet je wachten ja.. Daarintegen, de helft van de problemen zijn door de klant zelf ontstaan (foute firewalls, rotzooien met windows, of externe programma's, kabels verleggen, modem besprenkelen met heilig water voor hogere upstreamOp dinsdag 24 juli 2001 17:50 schreef sporthaas het volgende:
De snelheid is bij mij ook goed, in flevoland is de snelheid over het algemeen goed. Alleen de helpdesk is zwaar zwaaaaar maaar dan ooook zwaar klote. Je moet zelf steeds terug bellen, ze rechtstreeks mailen kan niet meer (moet via een formulier op upc site). Meestal reageren zie hier ook niet eens op. Wachttijd helpdesk is eeeeeenorm lang, endat kost je veel geld want je moet nog 22 cent per minuut dokken. Je wordt niet in 1 keer geholpen, ik werd steeds doorverwezen.
Die hele verhaal geld niet alleen voor chello maar voor het hele aanbod van UPC.
Conclusie : Inetrenet is snel, helpdesk is klote!
Maarre ik zie toch zelf wel wat voor snelheden ik kan halen, en nee, dat baseer ik niet op de downloadsnelheidmeter van IE ofzo, maar met programma's als DUMeter, StatN'Pref en AnalogX Netstat Live.Op woensdag 25 juli 2001 09:52 schreef mafiasven het volgende:
[..]
je kan geen 190 kb/s halen
Ik haal zelfs snelheden boven de 200 kb/s zelfs weleens 260 kb/s.
Mischien is het niet in elk regio, maar in Rotterdam en Vlaardingen wel.
Was in he begin niet helemaal zo goed. Vaak uitval.
Nu heb ik al een paar maanden geen problemen en een goede snelheid.
ps. Ik zit in de zaanstreek
Money for nothin' and your chicks for free
jaja, eigenwijzen blijven er altijdOp woensdag 25 juli 2001 11:26 schreef CitrusJuicer het volgende:
[..]
Maarre ik zie toch zelf wel wat voor snelheden ik kan halen, en nee, dat baseer ik niet op de downloadsnelheidmeter van IE ofzo, maar met programma's als DUMeter, StatN'Pref en AnalogX Netstat Live.
Ik haal zelfs snelheden boven de 200 kb/s zelfs weleens 260 kb/s.
Mischien is het niet in elk regio, maar in Rotterdam en Vlaardingen wel.
Verwijderd
best wel vooral als het gewoon 100% niet kan.. ze knijpen het af (nogmaals)Op woensdag 25 juli 2001 13:35 schreef kieskes het volgende:
[..]
jaja, eigenwijzen blijven er altijd
klopt... voor de rest is chello best stabiel ( ook in een netwerkOp woensdag 25 juli 2001 13:38 schreef mafiasven het volgende:
[..]
best wel vooral als het gewoon 100% niet kan.. ze knijpen het af (nogmaals)
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'