Toon posts:

[asp]+[javascript] dynamisch formpje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zit met een probleempje.

Ik moet een enqueteding maken die de vragen dynamisch genereerd. Wanneer de bezoeker een keuze maakt bij een vraag, moet de volgende vraag geladen worden, deze staat in de database vermeld.

Dus bijvoorbeeld wanneer vraag 1 beantwoord wordt, dat vraag 3 geladen wordt.
Lijkt me dat het iets met javascript moet wezen, maar daar benk niezo in thuis.

Iemand suggesties?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Met asp kan je toch ook (juist?) dynamisch de volgende vraag opzoeken?

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 14:10

oZy

weetje wel zeker dat je dit wil doen? ...

zoek maar in de richting van ASP ipv JavaScript, anders gaat het helemaal lang duren, kijk anders ook even in de FAQ voor een ASP tutorial.

De aandachtspunten waar je het meest aan hebt is het doorpassen van values mbv forms (Request.Form("AntwoordOpVraag") etc) en daarna aan de hand van die gegevens een andere vraag laten zien. Ook is het verstandig om je even in het maken van connecties met databases te verdiepen.

Oh en ik denk dat je met vbscript sneller je doel bereikt als javascript aangezien dit wat duidelijker is (persoonlijke mening).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Heb zelf ook al zitten denken om gewoon per vraag weg te schrijven via asp en niet via javascript, maar het probleem is dat alle vorige vragen inclusief antwoord enzo ook weergegeven moeten worden, dus kan het niet gewoon per vraag laten zien :(

Verwijderd

dan is asp juist de oplossing.. je mikt gewoon al je vragen en antwoorden in een acces database en je probleem is opgelost.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Elke keer je pagina herladen lijkt me niet echt vrolijk voor de gebruiker.

Lijkt me beste vragen in een array te mikken en deze naar de client sturen en daar met JS de juiste vraag te laten zien.

De antwoorden zou je ook weer in een array kunnen stoppen en deze na de laaste vraag naar een asp pagina kunnen sturen wat de antwoorden in de database stopt.

Verwijderd

Topicstarter
Heej idd dat arrayidee is misschien zo gek nog niet :)
Pagina: 1