Toon posts:

[MS Acces] geeft datum niet weer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logboek gemaakt in acces voor mijn stageplek (basisschool) ik heb even een kopie ervan gemaakt zodat ik hier op mijn school het kan laten zien. Maar het vreemde is dat de datum van vandaag niet weergegeven wordt hier op school maar wel op mijn stageplek.
code:
1
=date()

Als resultaat geeft hij weer #naam?

Weet iemand wat dit kan zijn.
Op school zowel als bij mijn stageplek gebruiken ze MS acces 2000.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Heb je misschien verschillende talen, het zou kunnen dat je in de nederlandse office versie een ander commando gebruikt
datum () of zo

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:48
Je kan ook nog "=now()" gebruiken.

De verschillende talen van Access is idd een zeer groot probleem (lees: BUG) van Access. databases die in de Nederlandse versie gemaakt zijn, werken vaak niet op de Engelse en andersom. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat ook alle functienamen zijn vertaald. Lekker snugger...

Bovendien is mijn mening dat de 2000-versie aanzienlijk slechter werkt en minder stabiel is dan de 97-versie.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 09:35 schreef brokenp het volgende:
Heb je misschien verschillende talen, het zou kunnen dat je in de nederlandse office versie een ander commando gebruikt
datum () of zo
Nee, lukt niet.

En allebei de versies zijn Nederlands

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 09:37 schreef GarBaGe het volgende:
Je kan ook nog "=now()" gebruiken.

De verschillende talen van Access is idd een zeer groot probleem (lees: BUG) van Access. databases die in de Nederlandse versie gemaakt zijn, werken vaak niet op de Engelse en andersom. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat ook alle functienamen zijn vertaald. Lekker snugger...

Bovendien is mijn mening dat de 2000-versie aanzienlijk slechter werkt en minder stabiel is dan de 97-versie.
Ja de "=now()" werkt weer wel, terwijl die "=date()" gewoon nog steeds niet werkt.

Verwijderd

Als je een Vb code schermpje hebt heb je in een van je pulldown menutjes een refernties optie (alleen als je vb code edit anders zie je de optie niet) staat er daar toevallig bij 1 van de modules "onbreekt" ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 09:58 schreef Yarvieh het volgende:
Als je een Vb code schermpje hebt heb je in een van je pulldown menutjes een refernties optie (alleen als je vb code edit anders zie je de optie niet) staat er daar toevallig bij 1 van de modules "onbreekt" ? :?
Waaraan kan je het zien of je een Vb code schermpje hebt.

Bij de eigenschappen van een tekstveld en dan besturingselement, zo voer ik de functies in.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

Vergeet maar wat hierboven wordt gezegd, als je 't VB scherm niet kent...

Maar gebruik inderdaad maar Now(), die werkt altijd.
Netter is nog om format(now();"dd-mm-yyyy") te gebruiken, omdat Now() ook de tijd erbij geeft, en dat staat zo sloordig in het textveld. (tenzij tijd wel van belang is natuurlijk!)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1