[Handtekeningenactie] Webcam/XP/VIA KT133

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beste mensen, er schijnen een hoop mensen te zijn met een USB webcam die het in Windows 98/ME/2000 wel doet maar in Windows XP niet.

Zover ik dat nu weet komen de problemen voor op de volgende chipset:

VIA KT133
VIA KT133a

Deze cam doet het in elk geval niet:

Logitech Quickcam Express

Maar waarschijnlijk nog meer.

Het probleem lijkt sterk VIA related te zijn.
Deze hebben er naar gekeken maar zeggen het probleem niet te kunnen recreaten, er zijn al talloze mensen die het prbleem ook hebben, maar VIA heeft nog wat extra motivatie nodig. Heb jij een CAM (of iets tegen VIA :+) post dan op het forum van VIA dat jij ook een probleem hebt en vindt dat er iets aan moet gebeuren !!!

Hier is een linkje naar het VIA forum: linkie

Nogmaals we hebben zo veel mogelijk problemen (:?) nodig !!!
VIA heeft het afgedaan als ga maar naar je mammaplank fabrikant, maar t gebeurd op elke KT133er !!!

Alvast bedankt !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Tuurlijk ontkennen ze dat soort problemen!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Idd.. kennis van mij heeft / had het ook... toen maar een PCI USB kaartje gekocht.. nu werkt het (via die kaart) perfect)
(was trouwens een A7V)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Ik heb met mijn Webcam Plus geen problemen icm een A7V KT133... Wel dat ie af en toe uitvalt, maar dat komt door de extra USB unit denk ik...

Heb er wel wat probleempjes mee gehad, maar nu geen probs meer..

Pvouput live

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn USB Cam op mijn KT133 doet het ook onder XP PRIMA :)
(Creative Webcam Go Plus)
No flame intended.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:06
(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 13:25 schreef Krypt het volgende:
Heb er wel wat probleempjes mee gehad, maar nu geen probs meer..
Maar hoe heb je die opgelost dan?

Verwijderd

Windows 2000 drivers al geprobeerd? Werkt hier prima.

Verwijderd

Waarom 2000 Drivers? Meestal heb je ook XP drivers, die zullen ze nu toch wel hebben... :?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:33 schreef Phruster het volgende:
Waarom 2000 Drivers? Meestal heb je ook XP drivers, die zullen ze nu toch wel hebben... :?
Omdat die 2000 drivers het tenminste doen!

Verwijderd

Doet het hier prima

Verwijderd

Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pajong/xplogitech.jpg

Is een logitech quickcam

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21
ik heb kt 133 a en draai al tijden me webcammie erop ook logitech quikcam express nooit probs mee

Verwijderd

Al met al lijkt dit topic me dus erg nutteloos. :?

• Sjoak
  • Laatst online: 12:21
Op woensdag 06 februari 2002 16:10 schreef jackmcfox het volgende:
Al met al lijkt dit topic me dus erg nutteloos. :?
idd

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ben ik ook vervelend als ik zeg dat mijn Dexxa-cam (==Logitech Quickcam Express, maar dan de helft cheaper) het op mijn Asus a7v133 bord in winxp helemaal probleemloos werkt? >:)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog een Logitech Quickcam, welke perfect werkt op m'n 133A-chip. Dit gaat dan op voor 2000.

Het probleem zit dan waarschijnlijk ook niet in de VIA-chip (niet dat dat deze nu zo perfect is..maar a la), maar in XP.

Dus voordat je nu zulke topics gaat openen: zoek eerst goed na wat het probleem aan, daarbij is het is ook zeer onwaarschijnlijk dat dit een 'amazing discovery' is.

• itsme
  • Niet online
Lees maar eens op t via forum ... en in de volgende topics:

[topic=333930]
[topic=290406]

Er zijn dus echt wel problemen, en de cam doet t ook wel bij mij, maar naar een aantal minuten/seconden (afhankelijk van de hoeveelheid beweging) bevriest het totale systeem, ik moet dan zelf resetten.

Ik heb een ASUS A7V, laatste bios, laatste drivers etc, ook al op meerdere KT133 systemen getest, en elke keer hangt de cam weer ... Op Intel BX en KT266 doet ie t gewoon perfect, kortom cam is ok maar de chipset/chipset driver niet.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

De chipset dus wel; anders zou de cam het op geen enkel moederbord doen en dat is niet het geval.
Dus zal het hoogst waarschijnlijk bij de drivers liggen; heb je toevallig XP en geen goede Asus drivers (daar staan ze om bekend :+ )?

• itsme
  • Niet online
Neem van mij aan dat ik weet hoe ik drivers installeer ... ik heb ook alle drivers geprobeerd, niets werkt, t zit m in de chipset (driver)

• phemelrijk
  • Laatst online: 13-08 23:54

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Zelfde probleem nog steeds hier, maar dan met een Logitech Quickcam Pro 3000, a7v mobo met de via chipset, en XP, voor de rest alle nieuwste drivers ! Soms kan je 1 minuut cammem, soms een 15. Maakt niet uit trouwens welke programma je gebruikt, van logitech prog. tot aan netmeeting en camarades loopt de boel vast :(

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 00:20 schreef phemelrijk het volgende:
Zelfde probleem nog steeds hier, maar dan met een Logitech Quickcam Pro 3000, a7v mobo met de via chipset, en XP, voor de rest alle nieuwste drivers ! Soms kan je 1 minuut cammem, soms een 15. Maakt niet uit trouwens welke programma je gebruikt, van logitech prog. tot aan netmeeting en camarades loopt de boel vast :(
Psies; hiero psies het zelfde en op mijn Intel P3 laptop doet ie het perfect :(

Verwijderd

Nou ik heb sinds 2 dagen XP en een KT133 Chipset en een Logitech Quickcam Expres web-cam..en het werkt absoluut voor geen meter. Bij me vorige PC (Celerion) perfecto..
Onder win98 werkt me cam nog wel maar valt ook heel vaak uit. Ik weet niet waar het aan ligt maar vind het wel irritant..

• itsme
  • Niet online
Nog steeds geen oplossing, wel heeft Logitech op t forum van VIA aangegeven dat er zeker een probleem is.

Logitech geeft aan zeker 5 meldingen per dag te krijgen over webcam problemen en de VIA KT133 chipset. Ze weten geen oplossing, hoewel VIA t probleem niet kan hercreeren geeft logitech dus aan dat er echt wel een probleem is.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 23:16
Mijn webcam (logitech quickcam express) doet het ook niet onder windows xp maar wel in windows me. Maar een kameraad van mij heeft de zelfde webcam maar een ander moederboard (Asus nogwat met een VIA KT133 chipset) daar werkt het wel. (ik heb een Abit KT7A) dus er moet wel een hardware issue zijn. (ik dacht dat het aan mijn cam lag :? )

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Is er al wat nieuws omtrent de VIA KT133 cam bug in XP behalve dan dat het nog niet werkt ? Ben trouwens benieuwd of hij met de nieuwe KT333 van VIA ook nog vastloopt ?

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ben er ook benieuwd naar, ik zag dat het probleem al rond Oktober vorig jaar is begonnen en nu (een 1/2 JAAR na dato) nog steeds niet opgelost is!

• itsme
  • Niet online
Goed nieuws,

Er komt een fix aan !!!

VIA heeft het probleem kunnen hercreeren en heeft het weten op te lossen met een BIOS update ... helaas is die nog niet beschikbaar, maar er wordt aan gewerkt !!!

Lees hier

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik heb de nieuwe filter geinstalleerd maar dan loopt de cam nog vast ( asus a7v )

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 09:34
Op maandag 04 maart 2002 08:45 schreef bas_konings het volgende:
Goed nieuws,

Er komt een fix aan !!!

VIA heeft het probleem kunnen hercreeren en heeft het weten op te lossen met een BIOS update ... helaas is die nog niet beschikbaar, maar er wordt aan gewerkt !!!

Lees hier
weet iemand misschien de release datum van die nieuwe update.......

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
^^ nog wat nieuws?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:05
P hemelrijk,

Same here Quickcam express 3000. Goed cammetje onder Me ( althans zonder al te veel troubles), maar onder xp vreselijk loopt om de haverklap vast heb hem zelfs er maar uit gehaald uit de usb poort.

Takke want hij was niet bepaald goedkoop..... :'(

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

yep , same probs , VIA KT133 en USB gaat niet samen , als ik mn Alcatel USB modem heb aanstaan loopt mn Creative Webcam Go Plus vast , staat de modem uit dan loopt het prima. Running Win XP Professional

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb hier ook constant problemen met mijn Creative Webcam Go+. Onder Win98 werkt hij gewoon goed, maar in XP heel vaak vastlopers. Heb ook een VIA KT133 chipset (MSI 6380 mobo).

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• ScooBY_DoO
Is die fix nou al eens uit? weet iemand dat?

• Johnny
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mijn Trust spacec@m 300 deed het op wel met 98/ME/2000 en op XP computer niet. De logitech van een kennis deed het wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik weet niet of de fix er al is of komt, maar ik weet wel dat ik na een nieuw mobo te hebben gekocht ( niet voor de cam ) *kt333* geen problemen meer heb en de cam loopt super tot aan 60 fps. Dus mijns inziens zal het op die kt133 chipsets nooit goed lukken en zeker niet met XP helaas. :'(

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb ook een Logitech Quickcam Express en mij is het opgevallen dat het probleem niet alleen XP related is.
Ik heb een dualboot XP/Win98SE en op beiden werkt de cam soms niet.
Soms wordt tijdens de boot de USB poort wel geactiveerd en soms niet (kan ik zien aan Sandisk SM reader die ook op de USB poort zit).
Ik heb A7V mobo en bios 1010.
Verder alle standaard XP drivers.
Ik krijg echter de indruk dat het probleem BIOS related is, aangezien na enkele herstarts de USB poort wel goed wordt geactiveerd en daarna de cam perfect werkt.

Dus mijn advies : probeer andere BIOS (1007 schijnt goed te zijn).

info : http://www.a7vtroubleshooting.com

Succes

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• ScooBY_DoO
Ligt niet aan het bios.
Ik heb de nieuwste erop staan.
Ik heb ook een dualboot (ME/XP).
In ME geen enkel probleem, in XP niet draaiend te krijgen.
Echt een kt133 kwestie.

Ze mogen wel eens opschieten :(

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
de usb filterpatch is allang uit hoor, op de site van via
kan de link ervan zo ff niet vinden, maar hij staat bij de troubleshoot van logitech voor de webcams

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1