Mijn voorkeur ging uit naar het programma "System Mechanic", maar da's niet freeware. Doet ook erg goed register cleanen en meer.
Bij gebrek aan die software (moet ik door CD's gaan spitten) heb ik toen IDD FF een patch van speedguide er overheen gehaald.
Heb daarna nog de TTL en MTU e.d. gefinetuned voor zijn specefieke systeem.
Ik wil IIG iedereen adviseren om IIG die patch er overheen te gooien, als je niet aan speciale software kunt komen.
Vooral als je vroeger een analoge modem had en daar voor geoptimaliseerd hebt, en sindsdien niet meer een verse install hebt gedaan. Het ligt geheel af van je Windowsversie hoe windows standaard is geconfigureerd met de netwerksettings.
Let daarom ook goed op welke patch je neemt. Of, neem dus bij voorkeur een stukje software dat dat zelf regelt voor je.
Ik zeg er nog wel FF bij dat dit niet de door je ISP gezette limieten kan omzeilen. Zowel up- als download zijn beperkt door de modem, en vooral door de cap die de ISP er op zet
Het is dus gewoon een kwestie van optimaliseren van Windows ten aanzien van de gestelde limieten van je ISP.
Ik vertel er FF bij nog dat hij, en ik ook trouwens, beide bij Essent@home Tilburg zitten. Essent hanteert geen datalimiet down, een 1 Gb limiet up (niet dat ze je gelijk aanspreken). De upload is officieel 16 KB/sec, maar als je 13 KB/sec haalt mag je blij zijn. De download is max. ik geloof iets van 500 KB/sec .. weet ik niet precies. Heb dat nog nooit gezien IIG.
De ping bij @home is maanden triest geweest (1400+ bij mij), en nu is het sinds een paar dagen zo rond de 40-60 ..
Zo, nou ben ik uitgeluld