[Elektuur] variabele eindtrap

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
Kan iemand een inschatting geven van de kwaliteit van de zelfbouw eindtrap die in de elektuur van februari staat. Ik zit eraan te denken om de versterker te bouwen om vervolgens deze boxen aan te sluiten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
General Section 
 Sensitivity (2.83V @ 1m): 90 
 Impedance: 8 
 Feature 1: 8" 
 Midrange Driver: 4" 
 High-Frequency Driver: 10mm titanium laminate 
 Recommended Power Amplifier Range: 10 - 150 watts 
 Dimensions 
(H x W x D): 33 7/8 x 10 1/4 x 12 7/16" 
 Frequency Response (±3dB): 35 - 25kHz

Verder ben ik op zoek naar een link die biamping, bi-wiring, parallel uit de doeken doet.

Kan eindelijk die Sony, waar de vissenkom doorheen is leeggelopen weg |:(

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Tja het blijft een IC versterker concept .... maar ik denk dat het niveau zeker op hetzelfde zit als de huidige standaard versterkers van de bekende merken. Als je wat meer kwalitiet wil kan je volgensmij beter een discreet ontwerp nemen, alleen heb je dan wel meer kans op mislukken van het project.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Was zelf niet zokapot van dat ontwerp (ook vanwege die chipversterker). Spaar ff door en bouw die crecendo. Zag er een stuk beter uit.

• htca
Op woensdag 06 februari 2002 12:03 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Was zelf niet zo kapot van dat ontwerp (ook vanwege die chipversterker). Spaar ff door en bouw die crecendo. Zag er een stuk beter uit.
Vandaar ook mijn argwaan. Voor andere mensen, de cresendo millenium edition staat in het april nummer van 2001. Ik ga vanavond nog eens naar dat ontwerp kijken. Ik kan me vaag herinneren dat eea afstelling behoefde (ben praktische soldeerheld) en dat ik daarvoor terug schrok.
Heeft iemand hem gebouwd? Zo ja, ervaringen, pics, kosten?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 13:15 schreef htca het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn argwaan. Voor andere mensen, de cresendo millenium edition staat in het april nummer van 2001. Ik ga vanavond nog eens naar dat ontwerp kijken. Ik kan me vaag herinneren dat eea afstelling behoefde (ben praktische soldeerheld) en dat ik daarvoor terug schrok.
Heeft iemand hem gebouwd? Zo ja, ervaringen, pics, kosten?
Naar het Crescendo ontwerp kijkend heeft dat een hoop meer potentieel dan die modulaire versterker. Betere torren, Dito voeding. Ik zou me daarom niet laten afschrikken door een eventueel afregelpunt (meer dan de ruststroom kan het niet zijn) als je voor dat kleine beetje moeite een versterker hebt waar je over een paar jaar nog pret van hebt. Ervaringen met de crescendo.. nee, sorry. DaHebbikNieVoorJe

Verwijderd

elektuur heeft ook slechte ontwerpen ik zelf ben ook zeker niet weg van deze singel chip versterkers :r

Verwijderd

Ik geef jullie gelijk wat betreft mening over single chip versterkers e.d., maar de vervorming van die variabele eindtrap is flink laag, en de opzet vind ik ook wel goed eigenlijk..

Verwijderd

tja tja :P meschien kan je er niet tegen op maar heb toch nog steeds liever een dital transistoren er in ik heb zelf een zwaare versterker had een keer kortsluiting in de kabels van de luidsprekers zet hem flink hard omdat geluid zo zacht was en toen zag ik rook van me luispreker kabel komen :D toen heb ik kortsluiting ff weg gehaalt en kling werkt nog steeds zal je met zoon singel chip niet zien

• htca
Op woensdag 06 februari 2002 21:18 schreef Egberttheone het volgende:
tja tja :P meschien kan je er niet tegen op maar heb toch nog steeds liever een dital transistoren er in ik heb zelf een zwaare versterker had een keer kortsluiting in de kabels van de luidsprekers zet hem flink hard omdat geluid zo zacht was en toen zag ik rook van me luispreker kabel komen :D toen heb ik kortsluiting ff weg gehaalt en kling werkt nog steeds zal je met zoon singel chip niet zien
Ik heb gisterenavond het artikel van de Crescendo versterker naar boven gehaald. Het ontwerp en de restultaten van deze versterker zien er goed uit.

De prints zijn in ieder geval nog te bestellen:
code:
1
2
3
Crescendo Millennium Edition
010001-1 hoofdprint + beveiligingsprint 17,30 EUR
974078-1 print net-inschakelvertraging  10,95 EUR

Totaal voor de printen (2 keer stereo) is dan 56,50 EUR.

Mocht iemand gebruikerservaringen hebben, dan houd ik me aanbevolen.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik heb hier een elektuur versterker uit 1982 na gemaakt en die doet het echt super, zit in een oude sony ta-4650 van 30 jaar oud, toen 1200,- alles klasse a maar eindtrap was kaduuk , nieuwe der in, op de faculteit aan de scoop gehangen, echt gaaafffies, goede karakterestiek, levert 120 watt stereo over 15 hz tot 100 khz, bij +/- 3 db, zeer netjes dus......
maakt gebruik van 4 power darlington torren, worden wel warm, maar fan er bij en hoppa.... :)
voor meer specs; ff mailen graag

blabla

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

Ik ga hem denk ik bouwen, maar dan voor m'n broetje. Die geeft niet zo veel om kwaliteit. Maar dan kan ik zelf ff goed luisteren of het nou wat is, dan kan ik altijd nog kijken of er ook eentje voor mezelf bouw.

Ik maak trouwens m'n printen zelf, dus het zijn de trafo's die het duurst zijn.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 12:06 schreef MidiMaze het volgende:
ik heb hier een elektuur versterker uit 1982 na gemaakt en die doet het echt super, zit in een oude sony ta-4650 van 30 jaar oud, toen 1200,- alles klasse a maar eindtrap was kaduuk , nieuwe der in, op de faculteit aan de scoop gehangen, echt gaaafffies, goede karakterestiek, levert 120 watt stereo over 15 hz tot 100 khz, bij +/- 3 db, zeer netjes dus......
maakt gebruik van 4 power darlington torren, worden wel warm, maar fan er bij en hoppa.... :)
voor meer specs; ff mailen graag
Ha ja, die staat hier ook nog op zolder.
10 jaar geleden gebouwd, ruststroom even ingesteld en hoppa,
geen enkel probleem mee gehad. :)

Verwijderd

hmm ik ga zelf de ff kijken ....HEXFET power-amp 6X maken voor mijn satelieten, trafo's heb ik tweedehands (1200VA), koelplaten moet ik nog aan zien te komen maar dta lukt wel
laat me printen maken in mij dorp heb die mensen van bedrijf aardig aan gekeken en die doen het voor mijn voor een taart :D, het leukste vind ik het bouwen en dat je daarna een mooi resultaat ziet :9~
Pagina: 1