Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
maar m'n baas betaalt
Verwijderd
http://www.bootcamp.nl/sites/sairlinux.htm
Geen idee of het duur is of goedkoop, de opleiding klonk echter erg veelbelovend. Helaas sponsort mijn baas (nog) niet, dus ik ben nog aan 't sparen
Voor fl 3900,- (excl. BTW) bent u Linux Certified Professional!
Meer informatie over SAIR Certificering: www.linuxcertification.com/roadmap
Ik ben zelf ook bezig met mijn RHCE, en ik zal pas over enkele maanden de laatste training en examen doen.
Gelukkig betaald de baas.
de verschillende cursussen van RedHat kosten bij IBM learning Services ongeveer €4000,-
Dus das niet goedkoop.
Maar wel een erg goede cursus.
Ik ga waarschijnljk als unix beheerder werken, dus niet specifiek linux eigenlijk. En ik wil ook niet gelijk vastzitten aan een bepaalde Unix(zoals solaris/aix endergelijke) maar liever algemeen blijven en de verschillen een beetje kennen.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verwijderd
Ik heb me voor de meest gangbare UX'en gecertificeerd. Ben nu certified advanced HP-UX engineer, certified AIX (+HACMP) engineer en certified SUN Administrator. Kost je wel wat leerwerk, maar dan heb je ook wel watWat is nou eigenlijk een goede certificering als je meer algemeen unix/linux beheerder(consultant of watever....) wil blijven?
Het is gewoonweg niet mogelijk om met 1 certificaat unix gecertificeerd te zijn. Daarvoor verschillen de verschillende o.s.'en teveel van elkaar.
offtopic: surfen rulezzzzzzzzzz.............Op woensdag 06 februari 2002 09:15 schreef us1111 het volgende:
[..]
Ik heb me voor de meest gangbare UX'en gecertificeerd. Ben nu certified advanced HP-UX engineer, certified AIX (+HACMP) engineer en certified SUN Administrator. Kost je wel wat leerwerk, maar dan heb je ook wel wat. Ik had al behoorlijk ervaring, daardoor wordt het natuurlijk ook iets makkelijker te halen allemaal.
Het is gewoonweg niet mogelijk om met 1 certificaat unix gecertificeerd te zijn. Daarvoor verschillen de verschillende o.s.'en teveel van elkaar.
http://www-5.ibm.com/services/learning/nl/ta-iris.nsf/(ExtFileName)/extcurspotlinux
Je moet dan zelf bepalen welke cursussen je nodig denk te hebben voor ceritficering.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
nu ff serieus..... ik beheer nu 2 hp-ux systemen waarvan ik de nieuwste samen met iemand ingericht heb. Dus wel n beetje ervaring. Zijn die hp-ux examens wel te doen of moet je speciale cursussen volgen daarvoor?Op woensdag 06 februari 2002 09:15 schreef us1111 het volgende:
[..]
Ik heb me voor de meest gangbare UX'en gecertificeerd. Ben nu certified advanced HP-UX engineer, certified AIX (+HACMP) engineer en certified SUN Administrator. Kost je wel wat leerwerk, maar dan heb je ook wel wat. Ik had al behoorlijk ervaring, daardoor wordt het natuurlijk ook iets makkelijker te halen allemaal.
Verwijderd
Er staat als het goed is een testexamen bij HP op de certificerings site. Kun je zien wat voor vragen je kunt verwachten.
Ik heb daarnaast ook het advanced certified IT professional examen gedaan in London. Dit is een examen waarvoor je toch al wat langer ervaring moet hebben. Het gaat in op problemen met LIF, mirroring, minisystems, Advanced Ignite e.d. Binnenkort ga ik de advanced MC-ServiceGuard professional doen, ben benieuwd.
Heb de link even voor je opgezocht:
http://education.hp.com/hpcert-practice.htm
Dit is een algemeen examen over linux.
kosten 1 boek van $50,- en een examen.
studie duur +/- 2maanden als je ervaring hebt.
ik ben 3 maanden bezig en begin het nu een beetje te snappen. Ik ben dus ook pas 3 maanden geleden begonnen met linux en wil deze maand examen doen
maar ook bij mij betaald de baas
[edit]
het examen is van comptia. dit staat toch wel aardig aangeschreven in de IT wereld.
[edit]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Draaien er bv. al grote sites oracle op een linux machine?
bel eens naar computrain voor de prijs van het examen.ik denk €100,-[b]
enig idee wat dat examen kost? En heeft het zin voor mij om dat examen te doen? Heb nl al 6 jaar linux ervaring, en wil de certificering halen als bevestiging van mijn kennis naar buiten toe.
verder is een certificaat het bewijs dat je het ook kan. iedereen kan wel zeggen dat hij of zei het kan. het kan in iedergeval geen kwaad.
ik kan je het boek ook weg digitaal geven 20mb
-Administrering users
-Connecting to the network
-Package managment
-Understanding security concepts
-Shell scripting
-Networking
-Administrering Apache Web server
-Installing, updating, and removing drivers
-Understanding the linux kernel
-Managing printing
-Troubleshooting linux
dit book is niet speciaal geschreven voor 1 bepaalde distro, maar ze werken zelf met MDK 8.0.
verder is het 728 blz. dik.
en het is van Sybex ISBN NR. 0-7821-2939-0
meer info amazone.com
Hoeveel vragen moet je goed hebben om hiervoor te slagen, dit staat namelijk nergens... ik heb even wat geprobeerdOp woensdag 06 februari 2002 09:58 schreef us1111 het volgende:
Als je 1 jaar ervaring hebt, is het eerste examen (3H0-002) goed te doen. Je krijgt hier vooral veel theorie over NFS, NIS, DNS etc.
Er staat als het goed is een testexamen bij HP op de certificerings site. Kun je zien wat voor vragen je kunt verwachten.
Ik heb daarnaast ook het advanced certified IT professional examen gedaan in London. Dit is een examen waarvoor je toch al wat langer ervaring moet hebben. Het gaat in op problemen met LIF, mirroring, minisystems, Advanced Ignite e.d. Binnenkort ga ik de advanced MC-ServiceGuard professional doen, ben benieuwd.
Heb de link even voor je opgezocht:
http://education.hp.com/hpcert-practice.htm
Voegt veel toe aan de discussieOp woensdag 06 februari 2002 09:27 schreef zomer het volgende:
[..]
offtopic: surfen rulezzzzzzzzzz.............
Verwijderd
Dit dan wel??Voegt veel toe aan de discussie
P.S. om niet in een recursief patroon te geraken, zeg ik er direct bij dat deze posting ook niets toevoegd
80% zo uit mijn hoofdHoeveel vragen moet je goed hebben om hiervoor te slagen, dit staat namelijk nergens... ik heb even wat geprobeerd en zonder leren gaat het best aardig
Ah, nog n klein beetje bijleren dusOp woensdag 06 februari 2002 13:51 schreef us1111 het volgende:
[..]
80% zo uit mijn hoofd
hmmz, does url? heb toch kabel....Op woensdag 06 februari 2002 11:04 schreef klbob_ het volgende:
ik kan je het boek ook weg digitaal geven 20mb.
>>>>Nelske<<<< Nee dit is geen warez request!!!
Voor internet zeker! Heb moeite om nog NT bakken te vinden met netcraft e.dOp woensdag 06 februari 2002 10:34 schreef us1111 het volgende:
Wordt linux eigenlijk wel veel en serieus in 'het veld' gebruikt? Ik zie linyux nog steeds als een goede vervanger van NT servers, maar ook niet meer (nog niet).
Draaien er bv. al grote sites oracle op een linux machine?
Op kantoren begint 't ook te komen, inderdaad als vervanging van een NT server. Mijn ervaring is dat Samba het beter doet dan NT, althans: in onze situatie
Linux wordt zeker veel en serieus 'in het geld' gebruikt
Als ik naar vacatures om me heen kijk enzo, ben ik er nu wel heel blij mee dat ik deze richting heb gekozen
Of is dit een warez request
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Verwijderd
Goede zaak!! Ik zou het het liefst zien zo zien dat er HP-UX/AIX bakken als tier 1 machine's staan en daarachter linux als tier 2... Loop je tenminste niet steeds tegen die onduidelijke NT bakken aanVoor internet zeker! Heb moeite om nog NT bakken te vinden met netcraft e.d . In mijn eigen omgeving zie ik ook alleen nog maar Linux bakken.
Op kantoren begint 't ook te komen, inderdaad als vervanging van een NT server. Mijn ervaring is dat Samba het beter doet dan NT, althans: in onze situatie
Linux wordt zeker veel en serieus 'in het geld' gebruikt
Verwijderd
Je kan op de website van gentoo een begin vinden van online cusussen die je van de informatie voorzien die je nodig hebt om <a href="http://www.lpi.org/">LPIC Level 1 Linux Certification</a> te behalen.Op zaterdag 09 februari 2002 15:27 schreef hightower het volgende:
staan die boeken van die sertificering misschien online?
Of is dit een warez request
http://www.gentoo.org/news/20020205-tutorials.html