[cm] gasveren, erg gek idee jah.

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
ik ben bezig mijn case te modden
(jah ik loop nog steeds achter met mijn pIII katmai 500@560, ik ben al bezig een duron 1200 ofzow te kopen), het is zo een met de kap aan een stuk, nu heb ik er scharnieren in gemaakt zodat je hem open kunt klappen, er zit zo'n chieftec-kast-achtige sluiting op, nu nog window erin, 2 blowholes zitten er al.

maar... ik wil dat als ik hem openklap dat ie openblijft(net als bij kofferbak van auto), dit doen we dus met gasveer(en) , maar wie weet waar ik 1 of 2 kleine, subtiele gasveren kan krijgen
die dingen voor een auto zijn veels te groot en grof, de brezan(autoshop) hier kan ze alleen in die lompe maten geven, dusse, waar kan ik ze in klein formaat krijgen(20cm ingeschoven 35 cm uitgeschoven ofzow
en dan moeten ze 3 kilo in de lucht kunnen houden(2 120mm 230v papst fans , windows van echt glas en de halve kap.)

edit:
ff lap tekst beetje leesbaar met komma's enzo gemaakt

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
tof idee, vooral het geluidje als je dan je kap opentrekt :)

helaas heb ik geen verdere info voor je, sorry.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

als ze voor de auto te grof zijn, misschien eens kijken bij een brommer shop?

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Brommershop?
Volgens mij bedoeld ie van die veren waarmee de kofferbak opengaat, en brommers met een kofferbak moeten nog uitgevonden worden volgens mij, en het helmvak van een scooter heeft niet zo'n ding, zo zwaar is dat zadel nou ook weer niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Misschien bij een Gamma ofzo? Er zijn ook wel dingen in huis die een gasveer hebben. Nou zijn die dingen voor ramen ook wat te grof denk ik, maar misschien hebben ze wat kleiners... cool idee trouwens! :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik zou het eens proberen bij een Caravan leverancier...die hebben van dat soort nifty spullen misschien wel...Subtiele uitzetters voor de ramen ofzow }:O

maarre, in het kader van gewichtbesparing heb je echt glas genomen i.p.v. plexiglas? :?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 08:09 schreef Slopertje het volgende:
Ik zou het eens proberen bij een Caravan leverancier...die hebben van dat soort nifty spullen misschien wel...Subtiele uitzetters voor de ramen ofzow }:O

maarre, in het kader van gewichtbesparing heb je echt glas genomen i.p.v. plexiglas? :?
die uitzetters vd ramen zijn toch geen gasveren :?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 02:51 schreef bobo1on1 het volgende:
Brommershop?
Volgens mij bedoeld ie van die veren waarmee de kofferbak opengaat, en brommers met een kofferbak moeten nog uitgevonden worden volgens mij, en het helmvak van een scooter heeft niet zo'n ding, zo zwaar is dat zadel nou ook weer niet.
oh DIE veren.

dan slaat mijn reply idd nergens op. ik zou zo ook niet weten waar die nog meer in zouden zitten. :{

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Op woensdag 06 februari 2002 08:46 schreef Vision het volgende:

[..]

oh DIE veren.

dan slaat mijn reply idd nergens op. ik zou zo ook niet weten waar die nog meer in zouden zitten. :{
Deurdrangers?

Intentionally left blank

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 08:21 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

die uitzetters vd ramen zijn toch geen gasveren :?
geen idee....in de tijd van de vooruitgang kan ik me er best iets bij voorstellen..... 8-)

Verwijderd

Probeer het bij een auto-tuning/audio zaak die hebben kleintjes voor de hoedenplank. Check deze even.

http://www.dundw.de/shop/ProductDetail.asp?ProductID=17092&ImageNr=2&Style=

D&W hebben ook vertegenwoordigers in NL.

edit:

Neem geen veren met een kracht van 30 kg dan buig je je zijkant krom. 10 kg is toch wel max.

• chevy78
  • Laatst online: 01-08-2004
wat je ook kan nemen is een schanier van een raam.

die kleine raampjes bij je slaap kamer meestel(met van die pinnetje's)

maar daar heb je ook al een variant op bij de gama.
dat is er 1 die op lucht druk werkt, dus ook open blijft.
ik zou zeggen gaat even kijken, en je hebt me wel op een idee gebracht :)

• lama
ik maak er windows van echt glas in jah, aangezien ik een gegraveerde windows etch eroin laat zetten, dat plakspul staat me niet aan. en echt glas is krasvaster en echt glas is gewoon patseriger. en gewicht maakt me geen bal uit, ik heb al wieltjes en een handvat, ik ben ook de een na sterkste van deklas, kan vrij veel tillen, dus...

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op woensdag 06 februari 2002 14:17 schreef lama het volgende:
ik maak er windows van echt glas in jah, aangezien ik een gegraveerde windows etch eroin laat zetten,
Graveren in plexiglas is ook geen probleem toch?? of ben ik nou BlonT?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 06 februari 2002 14:20 schreef TheKeeper het volgende:

[..]

Graveren in plexiglas is ook geen probleem toch?? of ben ik nou BlonT?
kan ook ja... maar in glas ziet het er veel mooier (strakker) uit... :P

• lama
dat bedoel ik, plexiglas is wat "slapjes" of dof, en je krijgt lang niet zo'n mooi contrast, dusse ik g avoor glas, okidoki , bedankt voor je link, kost een paar centen, maar dan heb je wel wat, ik ga eerstff kijken bij de tweedehands qutoshop hier, moisschien heeft die nog wat voor spotprijsje, anders bestel ik daar ff

• lama
oww jah, ik post wel pics als ik alles af heb en mijn vaders digicam heb kunnen jatten

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41
Lego is ook een optie, maar die cilinders hebben helaas niet zo een grote werklengte..

Verwijderd

ik heb van die pneumatische pompjes ja kan je met een schakelaar om zeten. hoor je een reservoir laten leeglopen in de veren. en weer leeg laten lopen. alleen moet je ze wel iedere keer oppompen na een keer open doen. lijkt me wreed om dat voor elkaar te krijgen. ga gelijk ff kijken hoeveel ze kennen liften :9

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 17:52 schreef jurian het volgende:
ik heb van die pneumatische pompjes ja kan je met een schakelaar om zeten. hoor je een reservoir laten leeglopen in de veren. en weer leeg laten lopen. alleen moet je ze wel iedere keer oppompen na een keer open doen. lijkt me wreed om dat voor elkaar te krijgen. ga gelijk ff kijken hoeveel ze kennen liften :9
Ehhh, zulke bedoelde hij niet... Hij bedoelde van die dingen uit de auto (alleen dan kleiner). Die hoef je toch ook niet op te pompen, iedere keer als je de achterklep open doet! |:(

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van die lego dingen

LOL :P :P

Verwijderd

die dingen moet je NIET halen bij een auto zaak die dingen hebben 100nm das wek erg veel voor een klein stukje blik!

probeer een een zonnebanken handel!
daar zitten er ook in! erg klein en sterk

mzzlll

Verwijderd

IKEA !

( In sommige keukenkastjes zitten ze ook )

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Bij Conrad in de restpartijen. 7 cm geloof ik dat ze waren.

Dato DUO synth voor twee

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41
Is een draadstang aangedreven door een elektromotor geen makkelijke optie? Dus als wormwiel gebruiken dan.

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 21:35 schreef Solosmots het volgende:
Is een draadstang aangedreven door een elektromotor geen makkelijke optie? Dus als wormwiel gebruiken dan.
Ook gaaf! Zo'n geel/zwarte knop met rood kapje erover om je case open en dicht te doen :D :D :D

* Osiris ziet het al helemaal voor zich :P

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op woensdag 06 februari 2002 14:17 schreef lama het volgende:
ik maak er windows van echt glas in jah, aangezien ik een gegraveerde windows etch eroin laat zetten, dat plakspul staat me niet aan. en echt glas is krasvaster en echt glas is gewoon patseriger. en gewicht maakt me geen bal uit, ik heb al wieltjes en een handvat, ik ben ook de een na sterkste van deklas, kan vrij veel tillen, dus...
jaja, ik ben ook redelijk sterk, pas bij 50 Kg wordt het al moeilijker voor mij.
maar waarom gasveren? als je de wand naar de voorkant/achterkant laat draaien stoot je je hoofd niet. Dan heb je geen veren nodig.
Gewoon kast hoog (dat hij open kan) en stabiel genoeg zetten dat hij niet omvalt als hij leeg is en de deur open.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Het is wel een cool idee :)

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 22:11 schreef bopitje het volgende:
Het is wel een cool idee :)
Ik vind dat van die elektronische versie wel kewl!

(wel met zo'n geel/zwarte knop met rood beschermingskapje uiteraard :D )

Verwijderd

Maar je kan er ook een frietkraampje van maken :Y)

• lama
jah, friettent, dat van elektronisch lijkt me leuker als gasveer..., ff kijken, ik heb nog oude laserjet liggen, die hebben oersterke drangmotors, nou ff wormwieltje zoeken, dat wordt lachu, nou nog zo'n explosievrije alarmknop(zo'n grote rode ronde) erbij(ik heb er al een voor reset, en mijn vader heeft nog zon zelfde :)) als je erop ramt gaat je kast open en komt er een vetwalm uit(alu bak op processor en flink klokken, kun je vet in die bak doen en ook echt bakken

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 21:40 schreef Osiris het volgende:

[..]

Ook gaaf! Zo'n geel/zwarte knop met rood kapje erover om je case open en dicht te doen :D :D :D

* Osiris ziet het al helemaal voor zich :P
En als je em dan open maakt hoor je "tsssss" en komt er rode, groene en blauwe rook uit :P 8-)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
We willen als het lukt met gasveren wel foto's he

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• lama
zekers, ik jat dan f vaders digicam, dan zien jullie het over week of hooguit 2 wel pics verschijnen(zit net in toetsperiode, dus heb ff weinig tijd vor modpraktijken)

Verwijderd

cool wil het echt wel zien lijkt met kei wreed.

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Nog iemand autoklep gasveren nodig? Ik heb vandaag die van m'n 100 NX vervangen, hij trok m'n acherklep met speakers in hoedenplank niet meer.

Moet nog steeds behoorlijk kracht op gezet worden, ondanks dat ie voor mijn klep niet meer werkte. Mocht iemand er iets mee weten kom maar halen zou ik zeggen.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Dat zeg ik: GAMA!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:52 schreef thijz het volgende:
Dat zeg ik: GAMA!!!!!!!!!!!
Nee LAMA, GAMMA!!!!!!!!!!! :+
Pagina: 1