Toon posts:

Vreemd voltage op A7M266-D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ello,

Vraagje. Ik heb een Asus A7M266-D met 2x XP1700+ (niet OC'ed).
De plank staat in jumperfree mode.
De CPU's zouden volgens de specs van AMD op 1.75v lopen. In de praktijk is dat ook zo (volgens LM_Sensors, een MBM achtig pakket voor Linux).
Echter, de VID (whatever that is) loopt op 1.85V (volgens LM_Sensors). Op het MB zitten 4 jumpers die de VID regelen. Deze staan ook op jumperless.
Moet ik deze niet van jumperless afhalen en op 1.75V zetten.

Die 4 jumpers bepalen volgens de manual het Core-voltage van de CPU's.

Verwijderd

Heb zelf nog geen enkel MBM-achtig proggy gevonden wat de temps / voltages van de A7M266-D GOED registreerd....Wat geeft tie in de BIOS aan...En wat voor voeding hebbie?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

Lancer

What the......

Dit probleem kwam ook voor op de A7V266-E. Voltage stond te hoog. Het veranderen d.m.v. de jumpers bracht ook geen uitkomst (als resultaat werd er een nog hoger voltage aangegeven....)

Na een BIOS update stond het standaard voltage ineens op 1.75V, maar de monitor geeft nog vrolijk iets aan tussen de 1.8V en 1.84V.

De computer draait overigens prima

Mijn advies: Niet op letten :z

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Enermax 431W met ATX 2.03 spec. stekkers (nodig voor de dual athlon.

De voltages zien er zo uit. De aangegeven waarden kloppen precies met de bios dus de software (LM_Sensors v2.6.2) is goed.
De bios geeft die zg. VID helemaal niet aan terwijl de software dat wel doet.

VCore 1: +1.74 V
VCore 2: +1.74 V
+3.3V: +3.34 V
+5V: +4.94 V
+12V: +12.16 V
-12V: -10.80 V
-5V: -6.61 V
V5SB: +0.13 V
VBat: +0.08 V
vid: +1.85 V

Op zich best netjes. Alleen die -5V staat altijd op -6.61V en de -12V op 10.80V. Is dat wel gezond :?

Verwijderd

Mijn eerste bordje had het begeven...Maar heb nu een nieuwe :)

Die -5 en -12 staan bij mij ook op die vage waardes (vergelijkbaar dus)...Maar in de BIOS worden die waardes niet gegeven (dus worden ze verkeerd afgelezen :?)