Beste Tweakers,
sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Maxtor DiamondMax Plus D740X-6L (een 60 gig schijfje). Echter heb ik er een paar vraagjes over voor ik hem er zomaar induw...
1. Ik draai hier thuis onder Windows XP Pro, maar ik meen zoiets gehoord te hebben dat je je HD dan niet op Fat32 maar op een andere manier moet formateren ivm de te behalen snelheid. Ik weet hoe dit moet, maar moet ik dan ook de nieuwe 60 GB disc als Master instellen ?
2. Ik las laatst ergens op dit board dat de snelheid van de schijven die op 1 en dezelfde IDE kabel zitten gaan lopen op de snelheid van de sloomste ???
Zou toch zonde zijn van mijn nieuwe 7200 RPM schijfje.
Doe ik er dus verstandiger aan om de schijven allebei een eigen IDE kabel te geven ?
3. Mijn Plextor 24x10x40 heeft nu zijn eigen IDE kabel ivm de snelheid; moet ik mijn DVD speler als slave op de IDE kabel plaatsen van mijn oude 6GB 5400 RPM HD ???
Specificaties van mijn oude HD zijn hier te vinden:
http://www.fujitsu-europe.com/home/product.asp?L=en&PID=1473782498&INFO=fsp
4. Welke schijven stel ik in als master, welke als slave ???
Samengevat wil ik dus op mijn 3 IDE kabels aansluiten:
- Maxtor DiamondMax Plus D740X-6L (60 GB 7200 RPM ATA 133)
- Fujitsu MPD3064AT (6,4 GB 5400 RPM ATA-4 ??)
- Plextor CDRW 24x10x40
- Creative DVD Encore 12X Infra
Wie geeft mij de juiste oplossing ???
sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Maxtor DiamondMax Plus D740X-6L (een 60 gig schijfje). Echter heb ik er een paar vraagjes over voor ik hem er zomaar induw...
1. Ik draai hier thuis onder Windows XP Pro, maar ik meen zoiets gehoord te hebben dat je je HD dan niet op Fat32 maar op een andere manier moet formateren ivm de te behalen snelheid. Ik weet hoe dit moet, maar moet ik dan ook de nieuwe 60 GB disc als Master instellen ?
2. Ik las laatst ergens op dit board dat de snelheid van de schijven die op 1 en dezelfde IDE kabel zitten gaan lopen op de snelheid van de sloomste ???
Zou toch zonde zijn van mijn nieuwe 7200 RPM schijfje.
Doe ik er dus verstandiger aan om de schijven allebei een eigen IDE kabel te geven ?
3. Mijn Plextor 24x10x40 heeft nu zijn eigen IDE kabel ivm de snelheid; moet ik mijn DVD speler als slave op de IDE kabel plaatsen van mijn oude 6GB 5400 RPM HD ???
Specificaties van mijn oude HD zijn hier te vinden:
http://www.fujitsu-europe.com/home/product.asp?L=en&PID=1473782498&INFO=fsp
4. Welke schijven stel ik in als master, welke als slave ???
Samengevat wil ik dus op mijn 3 IDE kabels aansluiten:
- Maxtor DiamondMax Plus D740X-6L (60 GB 7200 RPM ATA 133)
- Fujitsu MPD3064AT (6,4 GB 5400 RPM ATA-4 ??)
- Plextor CDRW 24x10x40
- Creative DVD Encore 12X Infra
Wie geeft mij de juiste oplossing ???