Ik zal het meteen maar even uitleggen, ik heb een groot bannerscript in PHP gebouwd wat via 1 centrale site banners moet leveren op andere sites (á la kliks.nl). Het systeem werkt perfect op de eigen server, er wordt dan voor iedere geladen banner een cookie geset die het ID onthoud voor als er op geklikt wordt (er mag namelijk in dit geval alleen via img en a tags een banner worden aangeroepen, dus geen geïntegreerde javascripts of gewoon PHP). Als ik echter bijvoorbeeld banner.php, die het plaatje levert, aanroep dan wordt er opeens geen cookie meer geset! Nou heb ik me laten vertellen dat dit door third-party-cookies komt ofzo, maar ik zit nu dus wel met een probleem! als iemand dit probleem ook kent of gewoon een oplossign weet?!
je gebruikt waarschijnlijk IE6 ofzo, daar zijn de privacyregels wat aangescherpt...
Als er cookies door je browser worden tegengehouden komt er in je statusbalk een icoontje (weet zo even niet wat voor een) en als je daar op (dubbel?)klikt kan je info zien over het cookie wat geweigerd is.
Je kan het omzeilen, dan moet je bij MS geregistreerd worden, en dan gaat de browser ook jou cookie pakken, maar dat is nogal dure business... Nedstat bijvoorbeeld gebruikt ook cookies vanaf een andere server als waar de site vandaan komt, en daar werkt het wel, die zijn bij ms geregistreerd nl...
Denk dat je je oplossing elders moet zoeken (sessies ofzo?)
succes!
Als er cookies door je browser worden tegengehouden komt er in je statusbalk een icoontje (weet zo even niet wat voor een) en als je daar op (dubbel?)klikt kan je info zien over het cookie wat geweigerd is.
Je kan het omzeilen, dan moet je bij MS geregistreerd worden, en dan gaat de browser ook jou cookie pakken, maar dat is nogal dure business... Nedstat bijvoorbeeld gebruikt ook cookies vanaf een andere server als waar de site vandaan komt, en daar werkt het wel, die zijn bij ms geregistreerd nl...
Denk dat je je oplossing elders moet zoeken (sessies ofzo?)
succes!
Verwijderd
Hoi. Ik heb hier ook lang aan zitten knutselen,
maar uiteindelijk is het me gelukt.
Is een beetje ingewikkeld om zo uit te leggen, maar
je kunt me even mailen, dan email ik je mijn telefoonnummer
en leg ik het je wel even uit.
voor een voorbeeld zie: www.vcweert.nl
Je was me te snel af; dit stukje code moet je al een eind
op weg helpen.
<?php
if ($vsid == "")
{ Header("P3P: CP=\"ALL\"");
session_start();
$vsid = session_id();
}
?>
maar uiteindelijk is het me gelukt.
Is een beetje ingewikkeld om zo uit te leggen, maar
je kunt me even mailen, dan email ik je mijn telefoonnummer
en leg ik het je wel even uit.
voor een voorbeeld zie: www.vcweert.nl
Je was me te snel af; dit stukje code moet je al een eind
op weg helpen.
<?php
if ($vsid == "")
{ Header("P3P: CP=\"ALL\"");
session_start();
$vsid = session_id();
}
?>
Ja heb het ook al met sessies geprobeerd, ik weet zo even niet meer waar toen het probleem zat maar dat zal ik dan nog maar eens een keer gaan proberen... :-)
Ennum, als je misschien gewoon een mailtje zou kunnen sturen met wat korte uitleg, of gewoon een hint? webmaster@funbreak.nl zou wel rap aan moeten komen...
en dan nog iets, waar zou ik datv oorbeel dan moeten zien?!
Ennum, als je misschien gewoon een mailtje zou kunnen sturen met wat korte uitleg, of gewoon een hint? webmaster@funbreak.nl zou wel rap aan moeten komen...
en dan nog iets, waar zou ik datv oorbeel dan moeten zien?!
Hey ho!! Ik wil het ook weten... 
Kan je niet proberen om het hier uit te leggen? Dan heeft iedereen er wat aan.
Kan je niet proberen om het hier uit te leggen? Dan heeft iedereen er wat aan.
Verwijderd
De bovengenoemde code 'should do the trick'.
Let op: het gaat niet zozeer om die session-id.
Het geintje zit hem in de header (P3P).
Zoek op internet naar P3P zal een heel aantal zaken
verhelderen, maar hou je hart vast; is nogal complexe materie en de documentatie is ook niet 'je van het'.
Ik ben er achter gekomen door met telnet connectie te
maken met microsoft.com en de headers uit te lezen.
Werkt altijd erg goed.
Let op: het gaat niet zozeer om die session-id.
Het geintje zit hem in de header (P3P).
Zoek op internet naar P3P zal een heel aantal zaken
verhelderen, maar hou je hart vast; is nogal complexe materie en de documentatie is ook niet 'je van het'.
Ik ben er achter gekomen door met telnet connectie te
maken met microsoft.com en de headers uit te lezen.
Werkt altijd erg goed.
Ik heb je topic-titel even wat verduidelijkt.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Pagina: 1