ik wil een voorwaarde scheppen, voordat iets uitgevoerd gaat worden, en de voorwaarde heeft met de datum te maken.
In een mysql database heb ik records met een bepaalde datum in de vorm van 2002-04-28
Mijn script ziet er alsvolgt uit:
$curdate = "date('Y-m-d')";
$date = "$result[1]";
echo "$date\n";
if($date >= $curdate){
echo "ja";
}
Dit alles staat ook nog in een while.
het is dus de bedoeling dat hij alleen records laat zien waarbij de datum later is dan de huidige datum.
Het script wat hier staat is mij het meest logisch.
als de datum uit de database groter is dan de huidige datum, dan echoed hij.
Echter, dit werkt dus precies omgekeerd.
Als ik het verander in <=, dan laat hij pas de records zien.
Het probleem is echter, dat hij dan alle records laat zien en niet alleen de records waarbij de datum zeg maar groter is dan de huidige datum.
Het stukje script van hierboven staat uiteraard wel in de while behalve de curdate variabele, aangezien die maar één keer toegewezen hoeft te worden
Er zou dus steeds opnieuw gecontroleerd moeten worden op er aan de voorwaarde voldoen is, waarna dan pas de echo volgt.
Waarom werkt dit niet?
Weet iemand een oplossing?
Of moet ik een andere methode gebruiken?
In een mysql database heb ik records met een bepaalde datum in de vorm van 2002-04-28
Mijn script ziet er alsvolgt uit:
$curdate = "date('Y-m-d')";
$date = "$result[1]";
echo "$date\n";
if($date >= $curdate){
echo "ja";
}
Dit alles staat ook nog in een while.
het is dus de bedoeling dat hij alleen records laat zien waarbij de datum later is dan de huidige datum.
Het script wat hier staat is mij het meest logisch.
als de datum uit de database groter is dan de huidige datum, dan echoed hij.
Echter, dit werkt dus precies omgekeerd.
Als ik het verander in <=, dan laat hij pas de records zien.
Het probleem is echter, dat hij dan alle records laat zien en niet alleen de records waarbij de datum zeg maar groter is dan de huidige datum.
Het stukje script van hierboven staat uiteraard wel in de while behalve de curdate variabele, aangezien die maar één keer toegewezen hoeft te worden
Er zou dus steeds opnieuw gecontroleerd moeten worden op er aan de voorwaarde voldoen is, waarna dan pas de echo volgt.
Waarom werkt dit niet?
Weet iemand een oplossing?
Of moet ik een andere methode gebruiken?