Toon posts:

Hoever kan mijn celeron ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een celly 958 Mhz oc, normaal is het een 766, maar ik wil graag nog wat verder, boven de 1Ghz als het kan.
Is dit mogelijk?
Kan ik mijn celeron 766 nog verder overclocken,dan al is gedaan, de multiplier is 11.5, en hij draait standard op 66 mHz Fsp. overgeclockt draait ie op 83 Mhz Fsp. Traag dus, daarom wil ik graag mijn computer nog verder overclocken.
Ik weet niet of het wil , In de Search heb ik wel al dingen gevonden, maar ben ik niet echt zeker van , sommige zegge :Nee een celeron 766 kun je niet verder oc, en sommige:
Ja een celeron 766 kun je wel verder oc, Wat is het nou dan, Kan ik mijn Celeron wel of niet verder oc :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

gewoon proberen. alstie nie verder wil merk je het wel.. probeer wel eens extra cooling, dat kan wel es helpen

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus , ik krijg hem niet verder dan 958Mhz, maar dat wil ik zo graag hmmmmm. Bios update misschien?
:r :+ :7 :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
beter koelen en misschien beter geheugen proberen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Betere koeling en voltage verhogen?
Wil nog weleens hellupen he :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe, en waar verhoog ik mijn Voltage dan?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kijk eens in het boekje van je mobo, bij sommige mobo's kun je het in de bios instellen en bij sommige mobo's moet je het met jumpertjes doen :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Lees de OC FAQ en je leest vanzelf wat je zoal kunt doen. Ik heb een Celeron633 op 950 gehad, nu een 1Ghz op 1120Mhz

Verwijderd

Topicstarter
In mijn Mobo boekje staat helemaal nix over voltage's, alleen de standard voltage's, maar daar hebk nix aan :r

Verwijderd

Heb je die Celeron op een converter zitten? Meestal kun je op de converter dmv jumpers het voltage aanpassen (lees: verhogen :)). Bij mij is de VCore nu 1.8V, met de 633 had ik 2.0 nodig om stabiel te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb hm niet op een Converter, het is een Socket370
Maar ik kan ook niets vinden in mijn Moboboekje over Voltage's, wel wat met die Jumpers, maar Is dit verstandig te doen? :z

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik zou het maar proberen...
Er zijn genoeg mensen hier op GoT die het via hen jumpers hebben gedaan hoor...
Ik zou hem eens op 1,8 zetten, of hooguit op 2,0. Maar das al erg veel, en doet hij het waarschijnlijk helemaal niet goed.

systeem specs

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 06 februari 2002 11:32 schreef henri het volgende:
Ik zou het maar proberen...
Er zijn genoeg mensen hier op GoT die het via hen jumpers hebben gedaan hoor...
Ik zou hem eens op 1,8 zetten, of hooguit op 2,0. Maar das al erg veel, en doet hij het waarschijnlijk helemaal niet goed.
2.0v moet je inderdaad als maximale vcore nemen met luchtkoeling. Ik heb thuis een Celeron-2(cu'mine cC0 stepping) 700@1008mhz (10.5x96mhz) en die is stressed rond de 50c met lucht koeling.
Maar met een vcore mod en goede waterkoeling zou je nog wel hoger kunnen komen :)
Hou er rekening mee dat de ene cpu hoger wil dan een andere.
Je kunt de resultaten van anderen niet als garantie gebruiken dat de jouw ook zo hoog wil.
Je kunt het alleen als vergelijkingsmateriaal gebruiken.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Hier een Celeron 766, net als de topicstarter in een slotketje naar slot1. Vcore op 1,95V dan draaitie bij mij 1186MHz (11,5 x 103) zeer stabiel met luchtkoeling. Instelling Vcore is ook met jumpers, gewoon goed kijken en checken of je de goeie instelling hebt gedaan.(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/402395/1?limit=50)

Met de warmte die hij nu stressed is durf ik hem nog wel hoger te zetten ook (koelblok is 27 graden, achterkant slotket 30 graden >:) ) 2,1 Vcore is wel mogelijk denk ik...

Ligt dus puur aan wat hij bij verschillende instellingen doet.. De ene zal beter te overclocken zijn dan de andere, ik heb toevallig een zeer goeie

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus, die van mij is stressed maar 31 graden, dus dat moet makkelijk nog wat kunnen hebbn, nou ik zou jullie raad opvolgens , en als het niet lukt, vraag ik wel weer. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helemaal niets gelukt, Ik heb een Fastfame 9 Vaav, misschien helpt dat verder?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op donderdag 07 februari 2002 18:49 schreef [Sx]XcEsS het volgende:
Dat bedoel ik dus, die van mij is stressed maar 31 graden, dus dat moet makkelijk nog wat kunnen hebbn, nou ik zou jullie raad opvolgens , en als het niet lukt, vraag ik wel weer. :P
stressed 31 graden is wel erg weinig...

Draai es een koe voor 2 uur, en ga ondertussen lekker gamen (Q3 ofzo). Dan moet je nog maar es kijken wat voor temp je hebt.

Maar je moet gewoon proberen door voltage op 2.0v te zetten, en dan gaan verhogen totdat je niet meer hoger kan.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Je kan vast wel hoger clocken? Heb je al waterkoeling met (dual) 172w peltier? of vapochill :)
verhoog je voltage lekker tot 2,3v (mijn celly blijft leven bij dat voltage >:) ) en clock lekker over.

m.a.w als jij niet kan overclocken met de spullen die je nu heb, dan kom je gewoon niet verder...

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
nou leuk. heb net een uur Unreal tournament Hardcore, Masterfull gesppeeld computer nog steeds 31 graden :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou leuk wat nu, heb fullstressed gespeels nog 31 graden, kan ik hem verder oc doormiddel van een biosupdate ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 07 februari 2002 21:32 schreef [Sx]XcEsS het volgende:
Nou leuk wat nu, heb fullstressed gespeels nog 31 graden, kan ik hem verder oc doormiddel van een biosupdate ?
Sorry dat ik deze thread kick, maar ik heb nog wel wat toe te voegen :)

Ik ben de 2de gotter met een 9VAAV, en hij kan niet verder overgeclockt dan 83 Mhz bus met een 66Mhz FSB celly. Jammer dus. Ik heb de meeste biossen voor dit bord al gehad, en de voornaamste verandering in de nieuwste biossen is dat er wat multipliers voor de Via C3 worden ondersteund.

Ik weet sinds kort ook dat je met een 100 Mhz P3 de bus kunt opvoeren tot 133 Mhz, en met een 133 Mhz P3 kan de bus tot 150 worden ingesteld (ik heb gezien dat die settings beschikbaar zijn, ik heb ze niet uitgeprobeerd met mijn goedkope koeling, maar daar kan ie dan op).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dus ik kan nooit verder gaan dan 1 gig of wel (zie specs)

One World Concepts

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 16:51 schreef B_FORCE het volgende:
dus ik kan nooit verder gaan dan 1 gig of wel (zie specs)
:?

Wie heeft dat gezegd? Ik niet :X

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Op woensdag 06 februari 2002 00:38 schreef Prophecy het volgende:
Lees de OC FAQ en je leest vanzelf wat je zoal kunt doen. Ik heb een Celeron633 op 950 gehad, nu een 1Ghz op 1120Mhz
Kan die niet hoger? Ik krijg m'n 900 op 1200.. ( wel met PEP66T koeler)

Verwijderd

Ik voel een slot aankomen... HEEL SNEL want dit is natuurlijk onzin mensen. Dat jullie nog replyen met serieuze antwoorden op de vraag... Zeg gewoon dat ie met z'n bolle kop de regels en de FAQ maar eens moet doorlezen

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 21 februari 2002 21:03 schreef JanMaster het volgende:
Ik voel een slot aankomen... HEEL SNEL want dit is natuurlijk onzin mensen. Dat jullie nog replyen met serieuze antwoorden op de vraag... Zeg gewoon dat ie met z'n bolle kop de regels en de FAQ maar eens moet doorlezen
Nee hoor, want in dit geval is het punt niet hoever die celly kan als dat exemplaar zijnde, maar hoe hij aan een hogere instelling kon komen. Maar dat kan niet op een 9VAAV, al kan de cpu verder, dit mobo kan gewoon niet verder!

Maar vraag is beantwoord dus verder kunnen we wel ophouden met replyen ja...tenzij iemand nog iets hieraan heeft toe te voegen.

Pagina: 1