Toon posts:

[MySQL] Onvindbare bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net over gegaan van Windows naar Linux (eindelijk :) ) maar ik heb hier nog wat problemen mee.

Ik had onder Windows MySQL en Apache draaien. Dit ging allemaal perfect. Ikheb nu Linux (Suse) geinstalleerd met gelijk de laatste versies van MySQL, Apache en PHP. Dit ging allemaal ook nog perfect. Maar nu komt het:

Ik wil natuurlijk wel de databases gebruiken die ik onder Windows ook gebruikte, dus deze kopieerde ik naar de zelde directory onder linux (/Windows/c/mysql/data/tabel => /usr/local/mysql/data). Wanneer ik onder linux de tabel wil openen met mysql geeft hij bij het opstarten de foutmelding:

Didn't find any field in table 'tabel'

Maar hij start wel gewoon op. Wanneer ik daarna een Select query uitvoer geeft hij de foutmelding:

ERROR 1017: Can't find file './tabel/tabel.frm' (errno 13)

Maar het vreemde is, deze bestaat wel gewoon en staat ook in diezelfde directory.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ..

Greetz

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja misschien kopieer je als root en loopt de MySQL onder een andere gebruiker.

Het verstandigste is denk ik een dump van de windows database maken (onder windows) en deze dan weer importeren in de linux database (onder linux).

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 11:06
Je moet het kopieeren door een dump te maken van de tabbellen, niet zomaar die file's kopieeren dat werkt jammergenoeg niet.

(dump kan je met phpmyadmin of mysqldump maken)

Mocht je het toch willen proberen, zorg dan dat de bestands eigenaar/groep en rechten goed staan en let op dat het hoofdletter gevoelig is allemaal.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

kopieren gaat niet lukken... als de files al hetzelfde worden opgeslagen zit je met het big- en little endian probleem. integers enzo worden op de verschillende besturingssystemen anders opgeslagen en zijn niet 1 op 1 te kopieren...

Dump maken met phpMyAdmin werkt het makkelijkst...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mysqldump gemaakt onder Windows en onder linux weer terug gezet. Dit werkte perfect !

Iedereen bedankt voor de goede tips !

Greetz

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

ik probeerde het andersom, van linux naar windows, een dump van minstens 30 tabellen.

Maar ik krijg het dus absoluut niet geimporteerd

One's never alone with a rubber duck.

Pagina: 1