twee verschillende processors geven ... ...

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
de zelfde snelheid aan in bios van mijn compu. T gaat hier om een P 120 en een P 166 (aldus de letertjes op de cpu's, en wat is koelprut een bende trouwens ... t zit echt overal nu :( ).
Weet iemand hoe dit komt? Het is een oude IBM aptiva ..geloof ik :? .. zo'n ding van de ABN uit 99... ... t is een presentje ... zonder handleiding of wat ook met een gesloopte kast ...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je moet ook wel de snelheid instellen met jumpertjes. als je gewoon je processor veranderd blijf de snelheid hetzelfde.

Verwijderd

je mobo staat op een vast fsb/multieplyer gelocked (met jupers waarschijnlijk). Daarom geeft ie een 166 aan als 120, heb hier een 166@200 omdat er origineel een p200 in het mobo zat, en dus zop stond afgesteld!

/Noork
was me sneller af ;)

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
dan tja de vervolg vraag ... hoe kom ik er achter wat die jumper settings zijn .... ... k zie niet eens jumpers bij dit dubbeldekker mobo ... maar eens die bovenste eraf slopen ... euhh schroeven en netjes weghalen...

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Check het mobo eens op een fabrikant en een typenummer.
Meestal hebben de fabrikanten op hun site nog wel de layout/jumpersettings van oudere moederborden staan.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

www.ibm.com. Zoeken naar manuals enzo ?

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
ja hmmm dat lukt dus niet echt ... als ik in goolge zoek naar het id nummer op mijn mobo dan krijg ik twee hits van een of andere japanner met een hobby ... kan het allemaal nier echt lezen ... bij IBM wel allemaal aptiva's maar geen een die de boardlayout heeft zoals ik die hier heb ...:(

Op het mobo staat SI58P VIO rev. 1.0B
Verder zitten er chips van SIS :? op.
k vind t maar lastig ...

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
OK ik heb bij IBM een afbeelding van het mobo kunnen vinden http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/GCOR-38ZKYH.html

maar na veel zoeken kan ik niet vinden wat de jummper settings zijn.
Heeft er iemand een suggestie?
Of weet iemand waar het wel staat?
Pagina: 1