Ik heb 2 harde schijven, allebij 7200rpm en ze zitten (ondanks tie-rip werk) beetje in een luchtdode zone, nou wou ik in het 3,5"slot tussen de schijven in een intake fan(rijtje) hebben. Zijn deze er kant en klaar, of hoe kan ik ze anders maken.. Ik beschik helaas niet over een dremel en echt zin om er een te kopen heb ik niet. Ik heb op zich 2 3,5" openingen maar achter de 2e zit op 2,8cm een harde schijf (ik heb hem paar mm verder naar achter gedaan dan normaal voor het schroefwerk.) Ik denk dat met 2x50mm fans in een 2X3,5" slot je dus een probleem krijgt met lucht die moeilijk wegkan en dat maakt herrie.. Hoe kan ik dit met kleine (20 of 25mm??) fans oplossen
Verwijderd
Zoals je zelf aangeeft, 1 x 3,5" slot tussen de HD's en dan de fans in het frontje. Niet zoveel lawaai en volgens mij genoeg koeling. Bij de Gamma kost een 7-gaten boor je € 5,-. Ben je snel klaar. En die boor kun je altijd weer gebruiken. Voor die prijs hoef je het niet te laten.
ehmmz ja, dit is in principe ook een intake cooling voor me kast, er moet er hier gewon eentje want anders kan de lucht nergens naar binnen.Op woensdag 06 februari 2002 00:17 schreef [Sx]XcEsS het volgende:
Meer Koelers in je kast![]()
![]()
![]()
maar waar kan ik nou 25mm fans krijgen?
Als je nog 2 5,25 inch externe bays vrij hebt kun je ook 2 HDD koelers kopen voor zo'n €8-€10 per stuk.
Daarin schroef je dan de 3,5 inch HDD's en klaar ben je.
ja dat is misshcien een optie, ik heb er alleen maar 1 vrij en ik vind het zo lelijkOp woensdag 06 februari 2002 11:08 schreef Jofel het volgende:
Als je nog 2 5,25 inch externe bays vrij hebt kun je ook 2 HDD koelers kopen voor zo'n €8-€10 per stuk.
er zijn ook speciale heatspreaders voor hdd's, ik heb er twee gekocht op de HCC, dus passieve koeling voor de hd.
kost alleen wel wat want ik had speciale, met fans voor € 33,-.
zijn te koop bij schako computers in den haag.
die dingen heten "Macase K10 Hermannator"

met het betere dremelwerk, en een boormachine zijn deze heatspreaders makkelijk te verbouden tot 3,5 inch heatspreaders/hdd koelers
kost alleen wel wat want ik had speciale, met fans voor € 33,-.
zijn te koop bij schako computers in den haag.
die dingen heten "Macase K10 Hermannator"

met het betere dremelwerk, en een boormachine zijn deze heatspreaders makkelijk te verbouden tot 3,5 inch heatspreaders/hdd koelers
Sinlath | Opinions may contain latency
heej ik heb (
) me frontjes niet meer van diskdrive als ik nou 2 5000rpm 40mm of 50mm fans koop hoe ga ik die dingen dan in een gat van 50 x 104mm stoppen?
op zich wel leuk gedaan, 1 probleem, ik heb zeg maar 2 3,5" openingen en 3 3,5" sloten. De harddisks zitten in bovenste en onderste, dus ik kan moeilijk iets onder de 3,5" sloten doen dan blaast hij alleen op 1 van de 2 beestjes..Op woensdag 06 februari 2002 15:51 schreef Sjoak het volgende:
ik heb op mijn kast
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor als je ze kant en klaar wil:

Hier kan je ze online Bestellen
Categorie Diversen --> Diversen (Links Menu)
Ze zijn 17,70 Euro. En ik weet nie waar je woont (rotterdam toevallig?) want de verzendkosten zijn ook nog eens 7 euro. Dus misschien ff ophalen, of zelf bouwen natuurlijk
Edit: Categorie toegevoegd

Hier kan je ze online Bestellen
Categorie Diversen --> Diversen (Links Menu)
Ze zijn 17,70 Euro. En ik weet nie waar je woont (rotterdam toevallig?) want de verzendkosten zijn ook nog eens 7 euro. Dus misschien ff ophalen, of zelf bouwen natuurlijk
Edit: Categorie toegevoegd
FF op die site kijken... gok 5.25 Sorry...
Dacht nou daar heb ik wat voor hem, helaas.
Tis geloof ik alleen zo'n frontje met twee fannetjes.
Excuse Moi
, Suc6
Dacht nou daar heb ik wat voor hem, helaas.
Tis geloof ik alleen zo'n frontje met twee fannetjes.
Excuse Moi
Ik heb m'n eigen HD cooler gefabriceerd... voor fotootjes moet je ff hier klikken.
Het dingetje presteert echt goed, en is zeer stil.
Het dingetje presteert echt goed, en is zeer stil.
Ik heb nu 2 50mm fans er gewoon ingeklemd. Werkt opzich wel moet ze nog ff vastmaken en ff aansluiten op moederbord (verlengen) maar nu nog chipset heatsinkjes op die disk
hd cooler a la chieftec.
schiojven eruit, 80mm fan plaatsen, schijven erin.. en gaan met die handel
schiojven eruit, 80mm fan plaatsen, schijven erin.. en gaan met die handel
Sinlath | Opinions may contain latency
Hey dat is wel een idee!Op woensdag 06 februari 2002 19:32 schreef MenaceD het volgende:
Voor als je ze kant en klaar wil:
[afbeelding]
Gewoon de deksel eraf en lekker laten luchten die platters
Pagina: 1