Toon posts:

Standalone DivX / DVD speler - hardware vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden is er ingebroken en daarbij is toen mijn DVD spelertje ontvreemd. Nu ik alle (voor mij) belangrijke dingen weer heb aangeschaft zit ik weer aan een standalone DVD spelertje te denken. Tijdens die brainstorm zijn er enkel vragen bij gekomen. Ik ga echt geen fortuin uitgeven aan een niet-uit-te-spreken-audiofiel-DVD-speler. Maar ik wil wel een degelijk systeem hebben. Ik heb besloten om een systeem te bouwen dat krachtig genoeg is om DivXjes en DVD af te spelen. Zonder daarvoor de diverse replys in search af te speuren naar het ene antwoord dat ik nodig heb, stel ik jullie deze vragen maar vriendelijk.

Welke geluidskaart?
Ik ga een decoder kopen die DTS/5.1 aan kan. Ik weet nog niet welke, vind dat momenteel ook niet belangrijk aangezien dat ergens eind-lente / begin-zomer wordt. Het gaat er natuurlijk om dat de geluidskaart in staat is deze signalen door te geven. Als dit niet mogelijk is gaat het gewoon niet door, zo simpel ben ik nou ook weer. De gemiddelde cheap-ass DVD speler kan het meestal ook doorgeven dus moet de mijn het ook kunnen. Ik wil hier geen fortuin aan uit geven, ik ga er immers van uit dat het om een digitaal signaal gaat dus waarom relatief hoogwaardige (lees dure) analoge uitgangen :? . Audigy / DMX? Nogmaals...DTS-doorgave vind ik belangrijk (als het mogelijk is). Is het niet mogelijk, dan mag er meteen een slotje op.

Welke DVD-ROM?
Ik heb zelf een NEC, Toshiba en (had) een Lite-On. Er zit duidelijk verschil in. Probleem is dat dit nogal wat oude modellen zijn...inmiddels. Graag een input welke DVD goed afspeelt zonder te haperen, ik vind dat heel belangrijk. Ik wil gewoon DVD's kunnen bekijken alsof het een hoogwaardige DVD speler is. De snelheid maakt mij geen drol uit. Ik ga niet betalen voor een snelle drive terwijl ik er alleen maar DVD's op ga afspelen.

Welke videokaart?
Het liefst koop ik een (Micro ATX) mobo met onboard LAN en video. Ik moet er alleen zeker van zijn dat de videokaart het trekt. Ik heb hier namelijk een PIII 1GHz systeempje met onboard een Savage4 (32MB) en die trekt het gewoon niet optimaal. Als ik bv Dombo afspeel, dan hapert het menu een beetje. Probeer ik hetzelfde op mijn GF2 dan loopt het geheel vlekkeloos. Weet iemand of een Nvidia-combo dat trekt (ben even de naam kwijt). TV-Out is niet van belang, ik koop gegarandeerd een TV waar je ook een PC op kunt aansluiten. Een vriend van mij had in 1999 al een Sony ( :r ) waar dat mee kon. (Iemand een hint voor tv?....maximaal € 1000,- geen Sony!!!)

Het systeem, tja dat is afhankelijk van wat ik tegen kom. Meestal kom je op de beurzen wel van die leuke aanbiedingen tegen. Dat zit wel goed. Bovengenoemde componenten lijken mij van belang, de rest hoort er gewoon bij. Speakers ben ik nog steeds voor aan het sparen. Zelfbouw-project met Visaton-High-End componenten :Y) .

Shoot!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:22
Zijn veel betere kaartjes dan Die geforce dingen kwa beeld kwaliteit. Is regio vrij van je drive voor jou van belang?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 23:30 schreef Terror het volgende:
Zijn veel betere kaartjes dan Die geforce dingen kwa beeld kwaliteit. Is regio vrij van je drive voor jou van belang?
Ja zeker, dat was ik idd vergeten te melden. Ik heb nu een Toshiba SD-R1102. Die doet het perfect, als het geen combo was zou ik die inzetten. Voor elke film pas ik effe de RC aan. Maar dit beestje komt onder de tv te hangen. Voel er niets voor om steeds naar de tv te lopen als ik iets wil branden.

De Geforce kwam alleen in beeld omdat die ook onboard te leveren is. Anders een zo goedkoop mogelijke videokaart die goed genoeg is.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Kijk ens naar een goedkope Matrox (G450 16MB oid). Ik heb gehoord dat zij perfecte tv-out hebben.
Ik heb zelf een kale V770 geruild voor fl.100 en een crappy savage4 met redelijke tv-out >:). Als die niet voldoet voor m'n toekomstige divx/dvd/mp3 box koop ik wel een simpele matrox of misschien ati.

Als je trouwens geen stand-alone dvd-speler gaat kopen, stop dan een simpele vga met goede tv-out (voor desktop/divx) en een Hollywood+ hardware mpeg decoder in je box. De duurdere a/v receivers kunnen s-video switchen :)

edit voor de rest:
- Sound: Kijk es naar een Terratec 512i. Simpel/goedkoop 4ch kaartje en kan denk ik wel via optical je dd/dts stream doorseinen. Voor divx heb je niet meer nodig dan 2ch stereo. [Ik heb zelf nog een Terratec Sixpack klaarliggen]

- DVD: Lite-on 16/48 schijnt wel leuk te zijn, maar het maakt allemaal niet meer veel uit. Wel is voor veel verkochte modellen makkelijker rpc1 f/w te vinden (Pioneer bijv :)). [Ik zoek zelf nog een mooie zwarte drive]

- TV: Ik ken alleen Samsung breedbeeld met pc aansluiting. Is :9~ maar dan ook niet voor 1000 euro :'( Sony WEGA (= FD Trinitron) is ook strak, maar het blijft idd Sony... Panasonic vind ik mooie TV's, maar ik weet niet of die echt top-of-the-line verkopen :?

Verwijderd

was dat borje van nvidia met onboard GeForce 2 MX/400 niet de nforce ofzow?, kdenk dat dit wel iets kan zijn voor deze toepassing

voor DVD : neem een LG, nog nooit problemen mee gehad, en hij is lekker snel

soundcard : neem een soundblaster audigy Platinum (heb je nog een firewire poort ook, om eventueel een DV-camera op aan te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
De PC gaat dus ECHT alleen gebruikt worden om films af te spelen. Platinum extensie heb ik dus niet nodig. En idd ik bedoelde de GF2MX variant.

Als iemand mij nou kan vertellen welke soundcard DTS door kan geven (digitaal allemaal :? ) dan ben ik helemaal blij en kan ik alvast beginnen.

Verwijderd

Hello boys & girls,

Doe niet moeilijk om de juiste config in elkaar te draaien,
ga naar de winkel en koop je een:

DVD Speler Standalone Cyberhome

- Dvd speler
- Svcd en vcd speler
- Mp3 speler
- Audio cd speler
- Foto cd speler

Regiovrij & Macrovisie vrij
Afstandsbediening
5.1 dolby digital + Optisch.

En dit alles voor minder dan € 180,- :P

Veel plezier na je aanschaf.

Laters...

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beeld kwaliteit van Geforce kaarten is niet super hoor, tv out ook niet dacht ik. Ga liever voor een Matrox kaart, want volgens mij maakt het niet echt uit wat voor videokaart je heb voor divx / dvd. M'n vader heeft 4mb en divx draait prima, dus......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 22:25
Op woensdag 06 februari 2002 18:57 schreef WSFN_FunBoy_NL het volgende:
Hello boys & girls,

Doe niet moeilijk om de juiste config in elkaar te draaien,
ga naar de winkel en koop je een:

DVD Speler Standalone Cyberhome

- Dvd speler
- Svcd en vcd speler
- Mp3 speler
- Audio cd speler
- Foto cd speler

Regiovrij & Macrovisie vrij
Afstandsbediening
5.1 dolby digital + Optisch.

En dit alles voor minder dan € 180,- :P

Veel plezier na je aanschaf.

Laters...
Dat is het hele punt niet. De Cyberhome (en elk andere dvd speler) komt aan een paar tekortkomingen :

- Je kan geen divx cds draaien
- Je kan het niet aan je netwerk aansluiten
- Je kan geen mp3 stations streamen

Zo zijn er nog wel meer, maar ik heb geen zin om er nog over na te denken.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
ik heb iets wat je ogen doet verbazen ;)

check deze multitainer van Fujitsu-Siemens eens:

http://www.fujitsu-siemens.nl/rl/products/broadband/entertainmentstation/multitainer/multitainer.html#

echt een wonder ding wat bijna alles kan doen :)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04
- Celeron (is i.c.m. moet moederbord vaak goedkoper als duron!)
- cheap ass moederbordje
- Matrox G400/G450/G550 videokaart
- Pioneer slot-in dvd speler, dat staat wel mooi en ben je van je laatje af :)

en check dit eens:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/

• Darius
Op donderdag 07 februari 2002 20:05 schreef Jaguar645 het volgende:

http://www.fujitsu-siemens.nl/rl/products/broadband/entertainmentstation/multitainer/multitainer.html#

Hoeveel betaal je eigenlijk voor zo'n ding?

• Jaguar645
Op donderdag 07 februari 2002 21:08 schreef Darius het volgende:

[..]

Hoeveel betaal je eigenlijk voor zo'n ding?
kwam als ik het goed had uit op +- 1500 GULDEN (soz voor caps maar anders isset onduidelijk :) )

• Darius
Dat is niet echt duur. Maar ik heb ergens op de forum bij slashdot gelezen dat ie nogal wat stabiliteitsproblemen heeft.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 07 februari 2002 20:05 schreef Jaguar645 het volgende:

Hey dat ding staat bij Botman in Hoorn :-)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
- VIA Eden mini-ITX. (http://www.tweakers.net/nieuws/20468)
- Sigma Designs X-Card (MPEG1/2/4 en Divx). http://www.tweakers.net/nieuws/20473
- DVD speler.

Klein, stil en goedkoop.

Veni, vidi et cervesiam

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

koop nooit een geforce voor tv-out! Ik heb er 1 gehad om te janken. Ik heb nu een matrox 450 en een 550 ik wil niet anders.
btw, tv waar je op aansluit maakt weinig uit, makelijkst is een met s-video in maar met een matrox kun je zelf een kabeltje bouwen met rgb voor de scart-aansluiting. dvd is simpel: STIL, niet te duur en snel: samsung (ja ik wilde het niet geloven maar het is echt zo (www.chip.de). koop een esc mobo voor 75 euro en een duronnetje van 6o euro en je hebt een goed systeem

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

- VIA Eden mini-ITX. (http://www.tweakers.net/nieuws/20468)
- Sigma Designs X-Card (MPEG1/2/4 en Divx). http://www.tweakers.net/nieuws/20473
- DVD speler.
Als er iemand een systeempje met deze componenten bouwt, ben ik erg nieuwsgierig naar de resultaten.
Ik zit er zelf ook heel erg aan te denken als het spul een beetje op de markt is om hiermee te gaan experimenteren. Lijken me de ideale componenten voor een home-multimedia-thingy.
Ik zit me alleen af te vragen wat voor kast je hier het mooist en het best omheen kan zetten. De voeding moet natuurlijk nu ook super stil zijn.. :9~ Kwijlgehalte 9 dit allemaal!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 07 februari 2002 22:51 schreef Spice het volgende:
koop nooit een geforce voor tv-out! Ik heb er 1 gehad om te janken. Ik heb nu een matrox 450 en een 550 ik wil niet anders.
btw, tv waar je op aansluit maakt weinig uit, makelijkst is een met s-video in maar met een matrox kun je zelf een kabeltje bouwen met rgb voor de scart-aansluiting. dvd is simpel: STIL, niet te duur en snel: samsung (ja ik wilde het niet geloven maar het is echt zo (www.chip.de). koop een esc mobo voor 75 euro en een duronnetje van 6o euro en je hebt een goed systeem
Vorige maand bij mn broertje een Leadtek MX 400 in gebouwd en de tv-out ziet er prima uit, hij kijkt regelmatig divxjes op zn tv in zn slaapkamer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb absoluut geen problemen met Samsung. Ik zal er naar kijken. TV-OUT wil ik nieteens, een tv met VGA-in moet echt wel voor een redelijke prijs te vinden zijn. Dit weekend ga ik maar eens langs Correct. Mobo leg ik toch wel meer voor neer (€ 200,-). Ik ga de Abit K7n420 ofzo... halen. Die heeft een GF2MX, LAN 10/100 en SPDIF on-board. Heb ik alleen een CPU, DVD en wat mem nodig. HD sloop ik wel uit een grofvuil-pc :) . Ben alleen nog op zoek naar een oversized-defecte CD-speler waar ik het allemaal in kan bouwen.

• Jaguar645
Op donderdag 07 februari 2002 23:00 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik heb absoluut geen problemen met Samsung. Ik zal er naar kijken. TV-OUT wil ik nieteens, een tv met VGA-in moet echt wel voor een redelijke prijs te vinden zijn. Dit weekend ga ik maar eens langs Correct. Mobo leg ik toch wel meer voor neer (€ 200,-). Ik ga de Abit K7n420 ofzo... halen. Die heeft een GF2MX, LAN 10/100 en SPDIF on-board. Heb ik alleen een CPU, DVD en wat mem nodig. HD sloop ik wel uit een grofvuil-pc :) . Ben alleen nog op zoek naar een oversized-defecte CD-speler waar ik het allemaal in kan bouwen.
al naar die multitainer gekeken? dat ding kan alles wat jij wil!
en van mensen die zeggen dat et ding instabiel is een maat van me heeft em persoonlijk in de winkel uitgetest hij heeft em nu al enkele maanden en is er super tevreden mee.
ook nog es handig zo'n alles in 1 kun je gewoon vanuit je luie stoel ook nog es internetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 22:54 schreef us1111 het volgende:

[..]

Als er iemand een systeempje met deze componenten bouwt, ben ik erg nieuwsgierig naar de resultaten.
Ik zit er zelf ook heel erg aan te denken als het spul een beetje op de markt is om hiermee te gaan experimenteren. Lijken me de ideale componenten voor een home-multimedia-thingy.
Ik zit me alleen af te vragen wat voor kast je hier het mooist en het best omheen kan zetten. De voeding moet natuurlijk nu ook super stil zijn.. :9~ Kwijlgehalte 9 dit allemaal!
Die kaart zal net zoveel kosten als mijn mobo die nog veel meer aan kan. En je hebt niet goed opgelet. Ik d8 er meteen aan, maare dat ITX bordje trekt echt geen DVD laat staan DiVx. Is gelijk aan een P1 233MMX. OK de kaart hoort het werk te doen, maar voor dat geld hou ik het wel op mijn systeem, heb ik meer aan. Ik vertrouw dat DiVx gedeelte nog niet helemaal. Er zijn inmiddels meer dan genoeg DiVx versies en die zijn ECHT niet compatible onderling. Nog 2 weken, dan heb ik mijn salaris... Een dag later zie je hier de pics van mijn spelertje :)

• Spice

Spice

multitainer kan GEEN DivX, dus weg ermee. :z

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 23:02 schreef Jaguar645 het volgende:

[..]

al naar die multitainer gekeken? dat ding kan alles wat jij wil!
en van mensen die zeggen dat et ding instabiel is een maat van me heeft em persoonlijk in de winkel uitgetest hij heeft em nu al enkele maanden en is er super tevreden mee.
ook nog es handig zo'n alles in 1 kun je gewoon vanuit je luie stoel ook nog es internetten. :)
Die is idd relaxt. Maar volgens mij was die toch wel wat prijzig. Of istie nou zoveel goedkoper geworden?

• Spice

Spice

in een oude cd-speler? ben benieuwd. Denk ook aan een stille voeding.

• Jaguar645
Op donderdag 07 februari 2002 23:06 schreef Spice het volgende:
multitainer kan GEEN DivX, dus weg ermee. :z
hoe kom jij op dat idee? die maat heeft et draaien en is er alleen maar tevreden mee.
kzou je sources maar weer ff natrekken :7

• Jaguar645
Op donderdag 07 februari 2002 23:07 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Die is idd relaxt. Maar volgens mij was die toch wel wat prijzig. Of istie nou zoveel goedkoper geworden?
die vriend had em voor 1500 Gulden gekocht.
maar das een maandje of anderhalf geleden kan zijn dat ie goedkoper is geworden

• Spice

Spice

All-in-one home infotainment solution for DVD, CD, MP3, fax, answering machine, picture publishing, home computing, gaming. All contents is displayed on a TV-set.
geen divx dan heeft ie dat zelf gedaan, ik wistniet dat je het os van dat ding kon aanpassen. Ik vind um spuuglelijk btw en niet goedkoop voor wat er inzit
640 x 480 max. 85 Hz
800 x 600 max. 85 Hz
TV output 640 x 480
Temperature / dimensions / weight

zielig matrox draait hier het dubbele

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 23:07 schreef Spice het volgende:
in een oude cd-speler? ben benieuwd. Denk ook aan een stille voeding.
Ik heb al 2 P90's geript van hun CPU koeler ;)
Heb alleen moeite met het vinden van een CD-speler. Vroeger had ik zo een Sony, wat een bakbeest. Als ik zaterdag toch bij Correct ben, vraag ik of ze er niet 1 hebben liggen. Je weet maar nooit.

• Jaguar645
Op donderdag 07 februari 2002 23:10 schreef Spice het volgende:
All-in-one home infotainment solution for DVD, CD, MP3, fax, answering machine, picture publishing, home computing, gaming. All contents is displayed on a TV-set.
geen divx dan heeft ie dat zelf gedaan, ik wistniet dat je het os van dat ding kon aanpassen. Ik vind um spuuglelijk btw en niet goedkoop voor wat er inzit
Win98SE staat erop dus je kan de divx codec erop installen.
dat heeft die vriend ook gedaan en et werkt perfect!

• Jaguar645
Note: Includes Windows 98 Second Edition the home version of the worlds favorite software
Preinstalled software: Microsoft Windows 98 SE,
Word / Works, Graphical User Interface (GUI), telecommunication software
dus wel duidelijk dat je er ander spul op kan zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 23:12 schreef Jaguar645 het volgende:

[..]

Win98SE staat erop dus je kan de divx codec erop installen.
dat heeft die vriend ook gedaan en et werkt perfect!
Ik vind het wel een relaxed ding, maar voor dat geld laat ik'm wel liggen. Kan ik zelf beter....ennuh...shhhh, maar /me heeft een absolute schijthekel aan Celerons

Celeron users please dont be offended...JM2C

• Spice

Spice

Ik heb al 2 P90's geript van hun CPU koeler
dus? wat heeft dat met een stille voeding te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 23:14 schreef Spice het volgende:
Ik heb al 2 P90's geript van hun CPU koeler
dus? wat heeft dat met een stille voeding te maken?
Dat zijn van die mini-koelers...weet je nog :? . Genoeg airflow om de voeding te koelen. Voeding heb ik al aangepast en is nu zo klein en plat als een CD-ROM. Ik maak mij meer druk om de CPU koeling. Heb geen zin om een een Zalman te kopen, moet zo goedkoop mogelijk.

Verwijderd

Toch lijkt me de standalone de betere oplossing,
divx kun je encoderen met Nero dusse.

Gaat helemaal goed, zo niet kom je bij mij kijken en neem je popcorn mee...

Effe wat slaap catchen. :z

Latersss.

• Spice

Spice

info over die multitainer:

opstarttijd 1 minuut en 40 seconden >:)
bij letterbox formaat hebben alle actuers bij weergave op een tv zonder 16:9 knop ovale hoofden
resolutie max 800 x 600, lekker surfen op een tv :)

ok joint nu snap ik het koelertjes verhaal

Pagina: 1