Audio note kit one

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik wil de komende maanden mijn tijd eens gaan verdoen met het bouwen van een buizenversterker. Nu ben ik geen expert, dus moet het een kit worden.

Mijn short list is:

Amplimo UL40-S2 (euro 1095):
Afbeeldingslocatie: http://www.amplimo.nl/ul40s2a.jpg
deze kun je een week lenen van Amplimo.

Stoetkit I (fl 1695) of II (fl 2195) (of de opvolger?):
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/skII.jpg
Ik woon in Den Haag, dus dat is dichtbij :)

Maar de meest interessante:
Audio Note Kit One (800 engelse pond):
Afbeeldingslocatie: http://www.audionote.co.uk/kit1.GIF
wtf, waar kan je die beluisteren? :(

Iemand een suggestie? (okay, ik ga morgen of zo ook wel even de Audio Note importeur mailen)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik weet het niet, een nederlands verslag om die bocenste te bouwen staat op www.platenspeler.com

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
Die amplimo kit lijkt me het minste (puur op specs)

De behuizing van die stoetkit lijkt verdacht veel op mijn kastje :o
(zie het zelfbouw headamp topic)

De audio note lijkt mij ook een hele mooie, welke buizen worden er gebruikt?

Een kit bouwen lijkt mij wel safe, maar is het mischien niet leuker om een ontwerp van nederlandse medehobbiysten na te bouwen?

Als je eens een kijkje neemt bij www.triodedick.com (of nl, ik vergeet het steeds) staan daar ook heeeele uitgebreide beschrijvingen van zijn versterkers. EN die zijn ook goed uitgekiend. BTW: een kijkje nemen is sowieso wel leuk.

De jongen die mij helpt met mijn buizenversterker heeft ook een website en heeft net een hele mooie versterker gemaakt op basis van ene onbekende buis. Die doet het ook heel mooi. Hij krijgt momenteel tientallen mailtjes per dag, met vragen over die versterker, van mensen die hem aan het nabouwen zijn :)

/edit: met linkje is makkelijker, anders staat het zo raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 februari 2002 22:59 schreef Lampje het volgende:

De jongen die mij helpt met mijn buizenversterker heeft ook een website en heeft net een hele mooie versterker gemaakt op basis van ene onbekende buis.
Hoe maak je een versterker van een ontbrekende buis? :?

* JvS confused :?

<font size=1>of moet ik die website gaan lezen</font> :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
In de Audio note zitten 2 300B (weet niet welk merk)

Audio Note levert ook allerlei up-grades (maar het kan dan best wel prijzig worden)
http://www.audionote.co.uk/kits.htm

De Amplimo is upgradeble (?) met KT88 buizen (en zilveren transormatoren :) , maakt hem 2 maal zo duur)
Gaat een beetje te ver

Denk dat ik eerst maar eens naar de Stoetkist ga luisteren.

Btw. natuurlijk ken ik de site van Triodick al (van een oude post van jouw), en daarmee ook die van ultranalog.

De site van mr Doede is ook wel leuk (vooral die DDDAC2000 :P ) http://www.dddac.de/

Maar ik ben toch niet zo goed dat ik dit soort dingen even nabouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.dddac.de/pics/ddprel15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dddac.de/pics/int01_dac01_l.jpg
Op woensdag 06 februari 2002 10:06 schreef hervaz het volgende:
Ik weet het niet, een nederlands verslag om die bocenste te bouwen staat op www.platenspeler.com

suc6!
Bedankt, die kende ik ook al. Mr platenspeler is best tevreden met zijn Amplimo (leuke Elac speakertjes heeft ie trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op woensdag 06 februari 2002 23:32 schreef JvS het volgende:

[..]

jvs moet zijn bril opzetten. Een onbekende buis hoeft nog niet meteen een ontbrekende buis te zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 13:58

Jag

Op woensdag 06 februari 2002 23:32 schreef JvS het volgende:

[..]

Er staat toch echt onbekende buis hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 februari 2002 23:34 schreef Lampje het volgende:

[..]

jvs moet zijn bril opzetten. Een onbekende buis hoeft nog niet meteen een ontbrekende buis te zijn :o
|:(

Lees de draad goed voor je blaat :P.

:o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op woensdag 06 februari 2002 23:32 schreef Duck-Twacy het volgende:
Maar ik ben toch niet zo goed dat ik dit soort dingen even nabouw:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wromnie? Kan je leren :D

Maar als die audionote kit een beetje compleet wordt geleverd en je hebt niet al te lompe speakertjes (300B buisjes trekken max 9 watt, weinig reserve) dan kan dat een hele fijne versterker worden.

BTW: Triodedick heeft ook een 300b versterker staan, kan je mooi eens vergelijken wat ze anders doen. Altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Op woensdag 06 februari 2002 23:39 schreef Lampje het volgende:

[..]

Wromnie? Kan je leren :D

Maar als die audionote kit een beetje compleet wordt geleverd en je hebt niet al te lompe speakertjes (300B buisjes trekken max 9 watt, weinig reserve) dan kan dat een hele fijne versterker worden.

BTW: Triodedick heeft ook een 300b versterker staan, kan je mooi eens vergelijken wat ze anders doen. Altijd leuk :)
leren, op mijn leeftijd? Mag al blij zijn als mijn handen niet te erg trillen bij het solderen (maar dat kan ook de drank zijn :o )

Btw, bedoel je dat Dick (zo heet ie neem ik aan) mensen ontvangt om te luisteren? hij verkoopt toch niets (behalve oude second hand van hemzelf, geloof ik).

Misschien moet me eerst wat meer verdiepen in de achtergronden. weet het verschil niet tussen een "single ended" of een "push pull" en der was nog een soort geloof ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb geen idee of hij echt mensen ontvangt. Mischien moet je hem gewoon eens mailen. Ik weet wel dat hij (en de andere nederlanders) netjes op mailtjes reageren. Moet je uiteraard wel ff een correct mailtje sturen.

fout:
Hoi Dickie, ik wil ook zo'n buizendingetje sleutelen. Wanneer kan ik eens bij jou lanskomen om naar jouw ontwerpjes te luisteren?
>:)

Gewoon ff een geïnteresseerd mailtje schrijven, over je plannen en opties. Lijkt me dat hij dan wel de moeite zal nemen om wat verschillen tussen zijn ontwerpen en die van bijv audio note wat uit te leggen

BTW: Op icq zit zo'n knoppie met "authorize", druk daar eens op :P

/edit: Spelfouten in het mailtje zijn wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Op donderdag 07 februari 2002 00:38 schreef Lampje het volgende:

fout:
Hoi Dickie, ik wil ook zo'n buizendingetje sleutelen. Wanneer kan ik eens bij jou lanskomen om naar jouw ontwerpjes te luisteren?
>:)

Gewoon ff een geïnteresseerd mailtje schrijven, over je plannen en opties. Lijkt me dat hij dan wel de moeite zal nemen om wat verschillen tussen zijn ontwerpen en die van bijv audio note wat uit te leggen

BTW: Op icq zit zo'n knoppie met "authorize", druk daar eens op :P
"Hoi Lampie, ik lag al al op een oor hoor >:) "

Ik heb je ge-authorized (al start ik ICQ tegenwoordig niet
standaard meer op, zet ook nooit mijn mobiel aan)

Ga TrodeDick zeker eens om advies vragen. Heb vandaag btw een mailtje ontvangen van Ed de Jong (importeur Audio Note). Maar ipv informatie te sturen wil ie dat ik contact met m opneem. Als ie maar geen verkooppraatje wil houden :)

Heb morgen vrij genomen, dus wellicht even langs Rik Stoet (om te beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AudioNote kit klinkt het "fijnste" en het meest transparant van allemaal. Door 'm wat te tweaken, of door hem op te bouwen met de nieuwst Audio Note trafo's wordt het allemaal nog veel gekker. Je moet wel een hoog rendement speaker hebben!

Ik heb zelf de mono versie van de kit one en die bevalt me uitstekend! Ik heb dan wel 18 watt tot mijn beschikking!
Je zou 'm eens moeten proberen met Western Electric 300b's
Dan rol je helemaal uit je stoel!

Veel bouwplezier.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Op zondag 24 februari 2002 21:34 schreef Romijnsky het volgende:
De AudioNote kit klinkt het "fijnste" en het meest transparant van allemaal. Door 'm wat te tweaken, of door hem op te bouwen met de nieuwst Audio Note trafo's wordt het allemaal nog veel gekker. Je moet wel een hoog rendement speaker hebben!

Ik heb zelf de mono versie van de kit one en die bevalt me uitstekend! Ik heb dan wel 18 watt tot mijn beschikking!
Je zou 'm eens moeten proberen met Western Electric 300b's
Dan rol je helemaal uit je stoel!

Veel bouwplezier.

Kees
De dubbel mono's van Audio Note zijn wel vrij prijzig dacht ik. Maar 18 watt is best wel veel voor een SET. Heb je ze zelf gebouwd (en zat er een goede bouwbeschrijvingbij)??

Ergens in april/mei opent Audio Note een winkel in Den Haag (of een luisterruimte of iets dergelijks, heb ik van de importeur begrepen. Hij deed er een beetje vaag over). Ga zeker luisteren (heb geen haast met de keuze).

Tegen die tijd zal ook de nieuwe stoetkit er zijn. En heeft Trode Dick het ontwerp van de (big) Oliver gepubliceerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.triodedick.com/stan_en_olliver_300b_se/oliver_helemaal_schuinboven.jpg

Ook Amplimo komt nog met een "upgrade" (zilver in de UGT, en wellicht KT88 ipv EL34).

Ik ben wel een beetje geschrokken van de kosten van sommige high-end buizen (bv dik 1000 euro voor een paar KR300BXL's, wordt ik toch niet vrolijk van..) En die amorfe trafo's zullen ook wel lekker aantikken

btw welkom op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Sry voor de kick, maar deze wilde ik gewoon even laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.connoisseuraudio.co.uk/stingray99b.jpg

Soms is audio net kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, dat gaat er professioneel aan toe >:) Jullie praten echt Chinees voor mij :) Ik vind het btw knap als je echt van die versterkers kan bouwen zoals ze hierboven afgebeeld zijn. komt dat in zo'n pakketje echt met voorgesneden kabeltjes ed, of moet je zelf alles zo'n beetje aanschaffen behalve de buizen en trafo's ed. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Die Stingray is een commercieel (kant en klaar) produkt.
Die Oliver erboven moet je zelf bij elkaar sprokkelen (de onderdelen) en solderen/monteren natuurlijk. De bovenste 3 zijn kits (dus onderdelenset+handleiding,) maar wel diy.

(ertussen staat nog een creatie van een doe het zelver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 13 maart 2002 20:20 schreef Duck-Twacy het volgende:
Sry voor de kick, maar deze wilde ik gewoon even laten zien:

[afbeelding]

Soms is audio net kunst :)