Toon posts:

[js] html frame in stappen scrollen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee voor een nieuwe layout voor mijn website, maar daarvoor moet ik dus mijn mainframe in stappen laten scrollen, omdat de achtergrond van de 2 andere frames niet overeenkomt. Is het mogelijk met een scriptje dit frame alleen in stappen van en bepaalde hoeveelheid pixels te laten scrollen, of als het ware steeds te laten sticken?
Ik ben absoluut geen javascript kenner :?
iemand een ideetje?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Ik begrijp dus dat de achtergrond een soort 'repeterend' geheel is? Waarom gebruik je dan geen 'fixed' background (eentje die niet meescrolled)?
Dit kan dmv van BGproperties='fixed' in je <body> tag, of nog mooier in CSS:
code:
1
2
3
4
body {
  background-image: url(blaatieblaat.gif);
  background-properties: fixed;
}

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Je begrijpt het ja.
Een fixed background is ook een optie, maar ik vind het nooit mooi als de tekst over de achtergrond zweeft.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Dan ga ik toch maar weer mijn 1e verhaal typen :)
Het kan inderdaad met javascript (is op zich niet zo moeilijk en voorbeelden zijn vast wel te vinden): 2 knopjes maken met een functie erachter die de pagina scrolled. Bijhouden in een global variabele wat de huidige 'top' positie is. Verder natuurlijk scrolling="no" in je frameset definitie meegeven.
Echter raken intern00bs vaak in de stress als de standaard navigatie afwijkt van wat ze gewend zijn, dus het ligt ook een beetje aan je doelgroep.
Je zou ook kunnen opteren voor het laten meescrollen van de achtergrond van je andere frames, maar dan wordt het al een stuk lastiger...

Intentionally left blank

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~peterned/

Daar staat wel iets leuks, kijk daar eens.