compile errors

Pagina: 1
Acties:

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Ik probeer een driver te schrijven voor een interface kaart (www.boondog.com).

alleen nu krijg ik deze compile errors:
/usr/include/linux/coda.h:261: storage size of `va_atime' isn't known
/usr/include/linux/coda.h:262: storage size of `va_mtime' isn't known
/usr/include/linux/coda.h:263: storage size of `va_ctime' isn't known
/usr/include/linux/coda.h:566: storage size of `attr' isn't known
/usr/include/linux/fs.h:528: storage size of `f_owner' isn't known
/usr/include/linux/reiserfs_fs_sb.h:303: storage size of `j_dummy_inode' isn't known
/usr/include/linux/reiserfs_fs_sb.h:305: storage size of `j_journal_list' isn't known
/usr/include/linux/sched.h:361: storage size of `times' isn't known

Dit is een kleine greep uit een lange lijst.
Hoe kan dit?? het lijkt wel of de source v/d kernel niet goed is(zal wel niet) maar wat kan ik hier aan doen??

edit:

Waar moet als je bijvoorbeeld hebt #include<linux/module.h>
die module.h gevonden worden?? bij de sources van je kernel die je draait??

thnx

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• zerok
Na mijn laatste edit besloot ik toch maar eens wat boeken door te bladeren waar ik in vond dat /usr/include/linux naar de include dir van je kernel moet wijzen. (Had dit eigenlijk eerder moeten doen mijn excuses) maar dan blijf ik met het probleem?? weet iemand wat het kan zijn??

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

coda is een netwerk filesystem en resierfs is ook een filesystem. nu weet ik niet wat je aan het schrijven bent .. maar heb je dit wel nodig :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• DarkMatters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Op woensdag 06 februari 2002 13:12 schreef zerok het volgende:
Na mijn laatste edit besloot ik toch maar eens wat boeken door te bladeren waar ik in vond dat /usr/include/linux naar de include dir van je kernel moet wijzen. (Had dit eigenlijk eerder moeten doen mijn excuses) maar dan blijf ik met het probleem?? weet iemand wat het kan zijn??
Misschien is dit een overbodige post; maar misschien staat hier je antwoord wel :

http://www.xml.com/ldd/chapter/book/index.html

Heb er trouwens zelf weinig verstand van :)

Verwijderd

include je de standaard kernel types (zoals <sys/types>) wel :?

[edit]
makkelijke manier: grep op elk van die termen in je kernel source dir, kijk in de bestanden waar je die types vindt en zie welke headers zij includen, dan vind je de juiste header(s) snel genoeg :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Waar moet als je bijvoorbeeld hebt #include<linux/module.h>
die module.h gevonden worden?? bij de sources van je kernel die je draait??
Je moet __KERNEL__ definen. Handigste is om dat ik je Makefile te doen (-D__KERNEL__)

• zerok
sorry voor mijn late reactie maar was naar AAF dus heb nog niet echt de tijd gehad om te reageren :P

Die fs bestanden coda enz worden vanzelfge include zelfs als in #include <linux/fs.h> weg gehaald is.

De source komt van een groot deel van http://www.nedlinux.nl/software/programma.php?programma=16
eigenlijk het enige wat ik tot nu toen verandert heb zijn de adressen. als ik van nedlinux zelf zonder iets te veranderen probeer te compilen krijg ik dezelfde errors en die zou moeten werken.

maar de header files staan dus wel op de goede plek?? include dir van mijn nieuwste kernel 2.4.17 ??

thnx
de link is echt goed thanx

Pagina: 1