Toon posts:

Help JvS de zomer door met de Audigybug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/20433

Ik krijg echt medelijden met JvS.

Na maandenlang geplaagd te zijn door de SB Live komt er een nieuwe boosdoener.

Ik snap niet dat Creative niet geleerd heeft van deze bug. Ik heb van ellende een Terratec aangeschaft omdat ik van het gezeur af wilde zijn (wat goed geholpen heeft trouwens)

Ik hoop maar dat er snel een oplossing komt en anders moet JvS hard gesteund worden.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

:'( Arme JvS...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Lama. Niet goed gelezen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Doet me toch denken aan dat gezegde over de ezel en de steen. >:)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Kan alleen maar 1 ding betekenen: meer mensen kiezen voor TerraTec.

Gevolg: prijs voor de Terratecs gaat omlaag en Creative krijgt nog meer problemen.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 23:07 schreef ItSnows het volgende:
Kan alleen maar 1 ding betekenen: meer mensen kiezen voor TerraTec.

Gevolg: prijs voor de Terratecs gaat omlaag en Creative krijgt nog meer problemen.
Vergeet hercules met z'n game theater xp niet, ben ik zeer tevreden over icm met een via 686. :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 23:20 schreef TeleManiac het volgende:

[..]

Vergeet hercules met z'n game theater xp niet, ben ik zeer tevreden over icm met een via 686. :)
I hear U :) Hercules's Game Theater is ook een topper.
Maar ik ben nog steeds tevreden met mijn SB Live DTT35(of was het 2?)00 :)

Verwijderd

dit komt leuk op tijd hoor, en ik maar uitkijken naar die Extigy, ziet er juweeltje uit, maar als die ook de bug gaat hebben bedank ik ervoor...
of ze moesten de bug eruithalen maar hoelang gaat dat dan weeral duren |:(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Muwwwahahaha.. zal hem leren ;) :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

|:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 23:02 schreef Ferdo het volgende:
Doet me toch denken aan dat gezegde over de ezel en de steen. >:)
heb jij iets met ezels? :p

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Alles met een chrystal chip erop kun je wel kopen -> terratec - hercules e.d

Zolang er maar geen Live of Audigy op de doos staat maag het wel in mijn PC ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik vraag me af hoeveel GOT-ers het hadden gemerkt als er Creative zijn smoel had dichtgehouden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ach, er zijn veel meer fabrikanten die problemen hebben met die VIA chipset, want VIA heeft er gewoon een zooitje van gemaakt. Enkele kaarten van Terratec hebben er last van, M-Audio kaarten, Hoontech kaarten en van Echo heb ik ook al wat vernomen.

VIA is gewoon niet goed spul en dan kun je dit soort dingen verwachten. Ik vind het oneerlijk om zo op Creative te zeuren.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18
Op woensdag 06 februari 2002 02:43 schreef silentsnow het volgende:
ik vraag me af hoeveel GOT-ers het hadden gemerkt als er Creative zijn smoel had dichtgehouden.
Goede uitspraak! Ik denk nu spontaan een hoop mensen ELKE vastloper van hun PC gaan toeschrijven aan hun AUDIGY. Ten onrechte uiteraard, wie weet hebben ze gewoon brak geheugen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik was van plan om in mijn nieuwe PC een Audigy te stoppen, maar nu ga ik toch maar richting Terratec...

They made me do it.

Verwijderd

Erm vaag!
Ik draai hier op een Asus A7V133 mobo met de beruchte 686b southbridge van VIA, hier zat ook een SB Live! in.
En ja, ik had ook last van die bug, maar meer dan dat alleen!
Na die SB Live! uit m'n systeem verdween waren al m'n problemen weg en heb al 3 maanden lang windows 2000 op m'n computer staan zonder ook maar één vastloper.
Voorheen moest ik elke maand format c: /u windows opnieuw installeren.
Raad es welke geluidskaart m'n SB Live! heeft vervangen?
Ja! Een Audigy, nou als ik niet beter zou weten zou ik niet eens weten dat die bug erin zat!
M'n pc heeft nog nooit zo stabiel gedraaid, geen datacorruptie, geen blauwe schermen, geen andere wazige problemen die ik met de SB Live! wel had.

Verklaar dat eens :?

/me klopt het snel af :D

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop gewoon een intel , weg problemen.
Ik heb genoeg van het gezeik met via/amd ... m'n volgende systeem wordt een intel (als vanouds)

Via/Amd :r :r :r

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:38
Na mijn AWE32, wou ik iets radicaals in 3D geluid. Zo ben ik beland bij Aureal SQ2500. Vette A3D 2.0. Totdat Creative hun kapot heeft gemaakt en MS met win2k uitkwam. Er zijn nooit goede drivers ontwikkeld voor de SQ2500 voor w2k. Dus moest ik iets anders, maar absoluut geen Creative. Die hebben de "echte" ontwikkeling in 3D audio gewoon vet naar de maan geholpen, omdat hun EAX (wat bij lange na niet zo indrukwekkend klinkt als A3D) anders in de problemen kwam.
Zo heb ik gekozen voor Terratec. Mijn DMX X-Fire werkt uitstekend. Hier en daar zie ik bij mensen nog Creative. Zodra je daar de Creative CD erin doet, wordt je bak ongewenst volgeplempt met allemaal zut wat je niet nodig hebt.
Dus voor mij: Nooit meer Creative. Zeker niet als ze geen bugs kunnen oplossen en al helemaal geen nieuwe kaarten kunnen maken (de Audigy is meer een Live 2.0 oid... geen nieuw ontwerp, alleen een chippie erbij).

Dat de VIA-chips niet OK zijn, ben ik absoluut mee eens, maar Creative moet gewoon zorgen dat hun kaart werkt. Ook op VIA-systemen. Dat doen dat concurrenten toch ook :?
Ik heb geen noemenswaardige problemen met VIA-systemen gezien icm een Philips Acoustic Edge, mijn eigen Terratec of andere kaarten...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GarBaGe
Op woensdag 06 februari 2002 10:20 schreef Raven- het volgende:
Koop gewoon een intel , weg problemen.
Ik heb genoeg van het gezeik met via/amd ... m'n volgende systeem wordt een intel (als vanouds)

Via/Amd :r :r :r
OK, VIA is slecht, maar ik vind de AMDs beter dan de Intel. Absoluut meer rekenpower...
Probeer eens een AMD icm SiS, AMD of nVidia. Mijn nieuwe mobo (ter vervanging van mijn huidige AMD/VIA mobo) wordt een nForce 415. onplank netwerk (sneller dan een Intel NIC), geen onplank video (zit alleen in de *20), wel onplank audio (zet ik toch uit) en natuurlijk: dual channel DDR :9~

De nForce 415 gaan deze maand op de markt komen...

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 20:33
Op woensdag 06 februari 2002 09:20 schreef Tom S. het volgende:
Ik was van plan om in mijn nieuwe PC een Audigy te stoppen, maar nu ga ik toch maar richting Terratec...
Dat was ik eigenlijk ook van plan. Maar nu ik dit hoor ga ik liever naar iets anders kijken. Wat is vergelijkbaar met een Audigy player? Zo'n Terratec?

• JungleJim
  • Laatst online: 16:43
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Terratec geen oplossing vind. Terratec's driver support is zo mogelijk nog slechter dan Creative's. Ik heb een Xfire 1024 gehad, maar de drivers van Terratec waren zo brak dat ie onder XP niet fatsoenlijk werkte. De Hercules Gamesurround Fortissimo II drivers werkten beter, go figure.

Bovendien is het zo dat de Creative kaarten onbetwist nummer één zijn wat betreft EAX kwaliteit. Alle sensaura engine gebaseerde kaartjes (met cirrus logic chip dus) hebben problemen met fatsoenlijk EAX weergeven.

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zolang ik er geen last van heb vind ik het wel best. En ik heb er geen last van ondanks mijn via chippie 266a en Audigy.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik snap zoiezo het probleem niet zo, draai al een hele poos een Sb Live! op een A7V133 onder win98se, win2k en nu Winxp. Draait gewoon goed. Nog geen rare dingen gehad.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 11:25 schreef tbusquet het volgende:
Ik snap zoiezo het probleem niet zo, draai al een hele poos een Sb Live! op een A7V133 onder win98se, win2k en nu Winxp. Draait gewoon goed. Nog geen rare dingen gehad.
Ik ook, een abit kt7 maar echt nog nooit problemen mee gehad, we hebben waarschijnlijk geluk.

• GarBaGe
Op woensdag 06 februari 2002 11:11 schreef JungleJim het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Terratec geen oplossing vind. Terratec's driver support is zo mogelijk nog slechter dan Creative's. Ik heb een Xfire 1024 gehad, maar de drivers van Terratec waren zo brak dat ie onder XP niet fatsoenlijk werkte. De Hercules Gamesurround Fortissimo II drivers werkten beter, go figure.

Bovendien is het zo dat de Creative kaarten onbetwist nummer één zijn wat betreft EAX kwaliteit. Alle sensaura engine gebaseerde kaartjes (met cirrus logic chip dus) hebben problemen met fatsoenlijk EAX weergeven.
Onder w2k heb ik geen problemen met de Terratec. Misschien is het platform (XP) iets te nieuw en moeten er nog goede drivers komen.

Wel logisch dat op een Creative EAX het beste klinkt. EAX = Creative.
Maar EAX zelf vind ik niet echt mooi klinken. A3D is veel beter. Oftewel: er zijn momenteel geen goede 3D-geluidskaarten imho. Aureal was de enige, maar die bestaat niet meer. Dus nu moet je Creative EAX of een andere kaart die een combinatie van EAX en A3D doet.

Mijn advies voor mensen die nu een 2-kanaals kaartje hebben en willen overstappen naar 3D geluid. Wacht nog ff, want deze enige goede standaard (A3D) bestaat niet meer. Momenteel is er nix wat daaraan kan tippen. ff geduld nog...

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:11 schreef JungleJim het volgende:

........................
Precies, ook een leuke combinatie. De goeie terratec kaart met de goeie drivers van de Fortissimo II *D
Deze combo heb ik thuis ook draaien, werkt perfect :)

Verwijderd

Ik heb een via chipset (zie sig) en een Audigy en heb geen probleem ermee... BEHALVE wanneer ik MSN opstart en een "u hebt xxxx aantal e-mail" beicht tevoorschijn komt hoor ik een kleine krak..

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb ook bijna geen problemen, als ik een spel opstart heb ik even een hapering in een MP3, maar daar houd het mee op.

• JungleJim
  • Laatst online: 16:43
Op woensdag 06 februari 2002 13:01 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Onder w2k heb ik geen problemen met de Terratec. Misschien is het platform (XP) iets te nieuw en moeten er nog goede drivers komen.
Waarom heeft de Hercules kaart met precies dezelfde chipset dan wel goede drivers voor XP? Die drivers zijn bovendien veel nieuwer dan die van Terratec.
Wel logisch dat op een Creative EAX het beste klinkt. EAX = Creative.
Maar EAX zelf vind ik niet echt mooi klinken. A3D is veel beter. Oftewel: er zijn momenteel geen goede 3D-geluidskaarten imho. Aureal was de enige, maar die bestaat niet meer. Dus nu moet je Creative EAX of een andere kaart die een combinatie van EAX en A3D doet.
A3D en EAX zijn twee verschillende dingen. A3D is voor positionering van geluid in de ruimte, EAX is voor reverb effecten. Latere versies van zowel EAX als A3D hebben wel een aantal zaken van elkaar overgenomen, maar A3D blijft in principe voor '3D geluid', terwijl EAX voor reverb effecten is.

Een 'mooi' voorbeeld van geluidskaarten die met de Sensarua engine werken is de EAX kwaliteit in spellen met de Infinity engine (Baldur's Gate, Icewind Dale etc.). Veel mensen hebben last van vervormd geluid als ze EAX aan zetten. Operation Flashpoint is ook zo'n spel waarin alleen Creative's EAX goed werkt.

De Philips Edge serie schijnt redelijk goed te zijn (zelf geen ervaring ermee), alhoewel ook met die kaart een aantal mensen last hebben van gekraak...

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Op dinsdag 05 februari 2002 23:23 schreef Snookie het volgende:
dit komt leuk op tijd hoor, en ik maar uitkijken naar die Extigy, ziet er juweeltje uit, maar als die ook de bug gaat hebben bedank ik ervoor...
of ze moesten de bug eruithalen maar hoelang gaat dat dan weeral duren |:(
De Extigy sluit je aan via USB, niet PCI :+
dus ik neem aan dat je die bug dan niet tegenkomt...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Vergeet de Philips kaartjes niet!
Pagina: 1