Toon posts:

compaq-ellende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar mensen die mij advies/technische ondersteuning kunnen geven.
Ik ben momenteel bezig (althans ik probeer het...)
om in een compaq deskpro 2000/5200 mmx een andere, grotere HD in te bouwen of deze als een tweede HD te plaatsen...veel nachtenlange pogingen zijn al mislukt....ik heb van de compaq-site al diverse dingen gedownload (setup e.d) omdat ik al niet zomaar in de bios kwam. Maar wat ik ook doe...het werkt niet, de harde schijf wordt niet geaccepteerd (terwijl hij soms wel herkent wordt..is net hoe ik hem aansluit) maar als ik wil overgaan tot formateren e.d. kan het systeem opeens geen harde schijf meer vinden. Ik wordt er een beetje moedeloos van. wie heeft voor mij de tip van de dag (iets anders dan weggooien graag...;-) Ik heb dit systeem overgenomen tijdens bedrijfsvernieuwing (zonder software...)en op zich doet hij het prima, ware het niet dat ik niet genoeg heb aan 2,1 GB
ik hoop op reaktie

Verwijderd

Op de site van Compaq hebben ze per model een forum, misschien staat daar ergens hetzelfde probleem beschreven.

Verwijderd

Wordt ie herkend bij de IDE detection bij het booten?
Staat je IDE 1 en/of 2 wel aan in de bios?
Is het station zichtbaar in dos?
etc....

Verwijderd

Topicstarter
op de site van compaq ben ik niet veel wijzer geworden...;-(
maar mijn engels is ook soms niet toereikend (duits kan ik beter...)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 03:28 schreef rubenski het volgende:
Wordt ie herkend bij de IDE detection bij het booten?
Staat je IDE 1 en/of 2 wel aan in de bios?
Is het station zichtbaar in dos?
etc....
afhankelijk hoe ik de HD aansluit wordt hij soms wel of niet herkend, maar op het moment dat ik de HD b.v. wil formateren (als ie al herkent is) blokkert het systeem weer en begint bij opstarten en geeft weer foutmeldingen) ik heb zeker 27 manieren uitgeprobeerd---niets werkt....)het beroerde is, dat je niet zomaar in de bios komt en daarvoor speciale floppys nodig hebt...nou daarmee kom ik wel in de bios met de oude HD maar niet meer met de nieuwe...
ik ben echt moedeloos aan het worden...dit zou toch de eerste computer in jaren worden die ik niet kan laten doen wat ik wil....
CMS

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 20:17
Deskpro 2000, deze pc's hebben toch de bios op de harde schijven staan?? Vaak kun je er geen 2e schijf bij zetten. Het is echter wel mogelijk. Ik raad je aan om je nieuwe schijf gewoon als 1e (en enige) schijf te gebruiken. Je zal dan de hele bios opnieuw op dit systeem dienen te zetten. Het is een ingewikkeld proces. De setup maakt een kleine niet DOS partitie aan waar de bios in komt. Op de compaq forum staat goede uitleg. OP deze stie http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/locate/4_69.html

staat de file die je nodig hebt. VP-setup. Tevens dient de harde schijf op maar 1 manier aangesloten te worden. Ik dacht op cable select en dan de kabel gebruiken aan de drive0 zijde.

Op de volgende forum site staan een paar vragen met hetzelfde probleem als jij.
http://www7.compaq.com/forum?CPQ004@248.d3PveeLXLKT^8@.ee7ea01!Skip=120

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 23:07 schreef johoo het volgende:
Deskpro 2000, deze pc's hebben toch de bios op de harde schijven staan?? Vaak kun je er geen 2e schijf bij zetten. Het is echter wel mogelijk. Ik raad je aan om je nieuwe schijf gewoon als 1e (en enige) schijf te gebruiken. Je zal dan de hele bios opnieuw op dit systeem dienen te zetten. Het is een ingewikkeld proces. De setup maakt een kleine niet DOS partitie aan waar de bios in komt. Op de compaq forum staat goede uitleg. OP deze stie http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/locate/4_69.html
staat de file die je nodig hebt. VP-setup. Tevens dient de harde schijf op maar 1 manier aangesloten te worden. Ik dacht op cable select en dan de kabel gebruiken aan de drive0 zijde.

Op de volgende forum site staan een paar vragen met hetzelfde probleem als jij.
http://www7.compaq.com/forum?CPQ004@248.d3PveeLXLKT^8@.ee7ea01!Skip=120
Dit klinkt als een zeer goede tip! het verklaart ook waarom ik met de floppy's alleen bij de oude HD de bios kon benaderen! wat een gedoe! Ik zal de tip gaan proberen, hopelijk is het engels op de compaq-sites enigszins simpel....dan kom ik er wel uit! zo niet, zie je mij vanzelf weer verschijnen met een "domme" vraag. Bedankt!
Cms

Verwijderd

Ik heb het forum even doorgelezen, jouw probleem komt niet echt terug. Het is echter wel mogelijk meerdere harde schijven te installeren. Misschien helpt het nieuwste rompaq, die vind je hier (nieuwer dan degene uit de link van cms). Als de nieuwe schijf groter is dan 8GB dan heb je erg veel aan dit topic.

Het vreemde is dat een Prolinea (486) zonder bios met twee harde schijven kan werken (ook onder dos), zal wel aan de chipset liggen.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Flash je bios met de nieuwste versie en probeer nog eens...
99% kans dat je goed zit.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Compaq gebruikt voor z'n machines cable select cables dat betekent dat je nieuwe hd's op CS Cable Select moet zetten en niet op Master of Slave

Karlok

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Uhm, zou fijn zijn als de mensen even zouden posten, of het gelukt is... of niet :) :(...

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 20:17
Op donderdag 07 februari 2002 09:48 schreef Radek het volgende:
Ik heb het forum even doorgelezen, jouw probleem komt niet echt terug.

>> Jawel hoor, dan heb je de forum niet goed doorgelezen of een verkeerde groep gekozen. Dit probleem wat door cms is gemeld is 1 van de meest gemelde "problemen". Zoek b.v. maar eens op hard-disk replacement.<<

Het is echter wel mogelijk meerdere harde schijven te installeren. Misschien helpt het nieuwste rompaq, die vind je hier (nieuwer dan degene uit de link van cms). Als de nieuwe schijf groter is dan 8GB dan heb je erg veel aan dit topic.

>> Voor een gedeelte klopt dit verhaal. Hij zal toch echt eerst de bios op z'n nieuwe harde schijf moeten zetten. Daar is VP/setup F10 voor nodig.
Het verschilt per versie of je wel of geen 2e schijf aan kan. Wat kwlong schreef klopt in ieder geval helemaal. Cable-select is hier weer het sleutelwoord.<<

Het vreemde is dat een Prolinea (486) zonder bios met twee harde schijven kan werken (ook onder dos), zal wel aan de chipset liggen.

>> klopt.<<

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,
bedankt voor jullie brainstormen over de nieuwe HD voor compaq-ellende ...hoe meer berichten er kwamen des te moedelozer werd ik....zeker omdat het mij op dit moment aan tijd ontbreekt om het allemaal uit te proberen en er verschillende overtuigingen bestonden.Ik ben dan wel een knutselfreak, heb echter hiernaast ook nog twee banen en twee zonen. Ik hoopte dat het iets simpeler op te lossen viel. In ieder geval ga ik jullie berichten opslaan en in de vakantie verder oefenen. P.s. CMS is een ZIJ...;-)
en niet zoals vaker geschreven werd een HIJ.
Jullie zien mij terug als geen van jullie oplossingen geholpen hebben. Bedankt dus nogmaals. Ik zie dat ik nog lang niet alles uitgeprobeerd had en heb veel geleerd!
Corin
Pagina: 1