[tv] nieuwe tv aanschaffen -> wat voor een?

Pagina: 1
Acties:

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:54
hallo, ik ben van plan voor op mijn kamer een nieuwe tv te kopen, ik wil dan wel een goede investering doen!

ik wil dus een tv waar ik wel wat op kan zien, dus geen mini-slaapkamer-tv'tje...
maar moet ik dan gelijk breedbeeld nemen of doe ik er verstandig aan die nog niet te kopen (omdat het grootste gedeelte van de programma's op tv nog niet voor breedbeeld zijn?)

ik zat te denken aan een panasonic(quintrix) ofzo,

iemand tips?

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
Wat is je budget?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Als je ook dvd'tjes wilt bekijken is een breedbeeld wel een aanwinst. Voor de reguliere televisie uitzendingen hoef je het vooralsnog iig niet te doen.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:54
Op dinsdag 05 februari 2002 22:40 schreef Quartje het volgende:
Wat is je budget?
ik zit zelf aan €500 te denken, is dat veel/weinig?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Op dinsdag 05 februari 2002 22:44 schreef schapie het volgende:

[..]

ik zit zelf aan €500 te denken, is dat veel/weinig?
te weinig,

echt goede tv's zitten op €1500, (sony ofzo, heb zelf ook zon ding, breedbeeld en al)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

je hebt een al goeie breedbeeld tusse 750-1000euro

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Op dinsdag 05 februari 2002 22:49 schreef Snookie het volgende:
je hebt een al goeie breedbeeld tusse 750-1000euro
let vooral op het woord 'goed' :)

matige schermen koop je voor 750-1000 euro

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

komkom, tis niet alsof we het hier over plasma-schermen hebben...
ts 750-1000 heb je een tv waarmee je uitermate gediend bent boven wat je van het gemiddelde kan verwachten mijns inziens

Verwijderd

Ik heb zelf deze Samsung 70cm breedbeeld 100Hz versie. Kostte 6 maanden geleden 1450 gulden dus zeg maar €660. Beeldkwaliteit ben ik dik tevreden over, het geluid iets minder maar aangezien ik het geluid voor DVDs/DivXjes toch via mijn versterker afspeel boeit me dat niet zo.

Als je weinig met dvd doet zou ik geen breedbeeld kopen, voor "gewoon" tv kijken is een 4:3 prettiger.

Verwijderd

Ik heb net samen met mijn vriendin voor haar een Finlux 70 cm gekocht bij de Harige Smid voor €320. Ik heb zelf een Sony, en kijk veel naar een Philips Matchline 70 cm. Maar ik moet zeggen dat ie echt niet slecht is. Alleen geluid is niet zo, maar die moet je toch via je stereo doen.

Breedbeeld is onzin in die prijsklasse. Een 80cm breedbeeld heeft ongeveer hetzelfde oppervlak als een 70cm 4:3. En dan zit je aan de 1200 minimaal.

Ook goede vond ik die Samsung 100Hz 70cm (leker rustig aande ogen en mooie natuurlijke kleuren) en een blaupunkt of grundig (zoiets) 63cm. Die was iets kleiner maar had wel heel mooi beeld. Geen beeldruis en mooie heldere kleuren.

Die Panasonics zijn dan wel "digitaal", maar ik vond het beeld echt niet mooi. Veel beeldruis en donker/somber.

Dit zit alles onder de €500 bij de goeie winkel. De Samsung was net wat duurder.
Pagina: 1