Toon posts:

Chantage met domeinnamen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik help zelf iemand mee die ook een hardware site onderhoudt, en daar heel veel tijd insteekt zonder daar eigenlijk iets voor terug te krijgen (geen betalende banners ofzo).

hij heeft zelf het .com domein van zijn site, en een tijdje geleden hebben we even een periode gehad dat deze site erg goed liep.

In deze periode is er iemand geweest die de naam van de site met een .nl extensie heeft gekocht, en dit laat doorforwarden naar zijn eigen hardware siteje.

Nu staat die vriend van me ingeschreven bij de kvk met z'n .com naam als bedrijfsnaam, en heeft hij die andere persoon vriendelijk verzocht of hij het .nl domein mocht overkopen.

de reactie hierop kan omschreven worden als volgt:

Jullie mogen het hebben, als je voor een bepaalde tijd op de site publiceert dat jullie leugens vertellen en dat er niets van klopt van wat je allemaal hebt staan op de site

Nu is dit niet waar, hij praat vaak met hardware bedrijven, werkt zelf in die business en plaatst geen leugens.

Nu vraag ik me af wat is hieraan te doen?

Verwijderd

Mag je die site niet afdwingen?
Als jullie KvK hebben.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

quotje van http://www.nic.nl/inbreuk.html
Indien u een domeinnaam aanvraagt, bent u zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Daarvoor tekent u een vrijwaringverklaring. De Stichting kijkt alleen of de naam uniek is en aan haar voorwaarden voldoet. Zij doet dus geen navraag bij het Benelux Merkenbureau of de Kamer van Koophandel of de naam al door iemand anders in het economische of maatschappelijke verkeer wordt gebruikt.
Afgaande op de tekst hierboven zou je idd zeggen dat hij gewoon recht heeft op die naam als hij met die naam KvK staat.

Verwijderd

klote, gewoon klote.

Als ik jullie was zou ik op de homepage er gewoon een artikel over plaatsen met commentaar erbij.
Zorg wel dat jullie commentaar erg goed onderbouwd is met een paar links erbij.

Succes,

Deviant

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Hmmm.. hard tegen hard zou ik zeggen..

Hij naait jou door die domeinnaam onder je neus vandaan te kopen, naai hem dan door te zeggen : Is goed, we zijn van plan het volgende artikel te plaatsen zo snel het domein overgeschakeld is op onze servers :
Blabla, artikel..

Laat het domein overzetten op jullie naam, en steek je middelvinger omhoog naar die gozer..

Ik hoop voor je dat hij hapt, maare, nooit geschoten altijd mis..

Over het algemeen ben ik nooit iemand die 'naaierig' probeert te zijn.. ik begrijp alleen dat je in een hele lastige situatie zit.. iemand heeft een naam geregistreed, volledig rechtmatig, maar stiekempjes is die naam eigenlijk van jullie..

Naast de bovenstaande (niet favoriete methode) manier, kan je ook het volgende proberen: Dat hij verzoekt jullie publiek uit te leggen dat de hardwarepraat 'leugens' zijn, kan je domweg op reageren door te zeggen dat dat GEEN optie is, vraag om een alternatief.. wie weet komt hij dan wel met 'n bedrag of redelijke optie aanzetten!

blah blah...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
idem dito met Tweakers.nl ja....
valt nix tegen te doen helaas, gewoon het COM domein blijven gebruiken.
Neem nou www.neckermann.com dat is de officiele site, nu heeft iemand www.neckermann.nl geregistreerd en daar onzin op gezet (ik zat me eerst ook de hele tijd de pleuris te zoeken naar de website van neckermann)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

via de rechter kun je dus wel afdwingen dat je ze jouw domeinnaam terug moeten geven..

Het bedrijf dat jouw naam geregistreerd heeft, moet dat kunnen aantonen dat die naam ook daadwerkelijk bij de bedrijfsvoering nodig is...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jullie was zou ik op de homepage er gewoon een artikel over plaatsen met commentaar erbij.
Zorg wel dat jullie commentaar erg goed onderbouwd is met een paar links erbij.
zat ik al aan te denken
Laat het domein overzetten op jullie naam, en steek je middelvinger omhoog naar die gozer
Tja, maar hij wil eerst een week lang dat bericht zien voor hij het overzet.
Naast de bovenstaande (niet favoriete methode) manier, kan je ook het volgende proberen: Dat hij verzoekt jullie publiek uit te leggen dat de hardwarepraat 'leugens' zijn, kan je domweg op reageren door te zeggen dat dat GEEN optie is, vraag om een alternatief.. wie weet komt hij dan wel met 'n bedrag of redelijke optie aanzetten!
we hebben hem eerst gewoon vriendelijk gevraagd of wij het domein mochten kopen omdat wij ook al het .com domein hebben, en dit was meteen zijn reactie.

Ik ben zelf ook voorstander van hard tegen hard, dus ik ga eens kijken of we wat dingen kunnen terugjatten.

Zal ik hier misschien het mailtje posten? dan kunnen jullie zien wat ik bedoel

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
of als het maar 1 gast is..

maak je een redirect script met zoiets als

if(strstr($HTTP_CLIENT_IP,"212.232.12.3"))
redirect je em naar www.bedrijf.com/index.html

else
redirect je em naar www.bedrijf.com/index2.html

Verwijderd

Topicstarter
ehehhehe
das wel een goeie
alleen stell dat ie:
1) een telefoonverbinding heeft, dus dynamisch ip?
2) op school/werk eens kijkt
3) een vriend laat kijken

• admiral866
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

En als ie dat de eerste week nu niet doet..
Dan zitten jullie goed.

en heb je em lekker goed teruggenaaid (figuurlijk eh).

Maar ff een probleempje nu: Als hij ook hier op GoT komt, dan kan ie het dus al weten. :(

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde net dat hij de domeinnaam zou gaan overgeven, hij probeerde kennelijk alleen stoer te doen, hij heeft namelijk zelf ook een hardware site, en dacht zeker dat hij heel wat was.

Toch vind ik dit echt wel erg triest van em, lees het mailtje maar eens:
Hi Michiel,

Okay, here's the deal wat betreft het M3DZone.nl domein ...

Je mag het van mij zo hebben op één voorwaarde, en wel de volgende:

Je geeft een week lang, op de frontpage van M3DZone.com als bovenste bericht
toe dat je ten tijde van de Viper 2 review nooit een kaart van Hastec hebt
ontvangen en dus de gehele review hebt geschreven zonder het product in je
handen te hebben gehad. Daarbij geef je aan dat de benchmarks die je hebt
geplaatst gewoon interne benchmarks van Hastec waren, die ze je via email
hebben gestuurd. Je biedt je excuses aan aan alle andere Nederlandse
hardware websites voor het feit dat dit een smet op het image van
Nederlandse hardware websites is. Uiteraard verwijs je mensen bij dit
bericht voor goede videokaart-reviews door naar Hardwareinfo.net.

Na die week zal ik de domein-porterings formulieren z.s.m. naar je
toesturen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Koen Crijns
koen@utero.net

Chief Editor http://www.hardwareinfo.net
het ging ons dus om m3dzone.nl

aan het mailtje kun je zien dat hij zich heel wat voorstelt, zo denkt hij te spreken voor alle nederlandse hardware sites. Maar volgens mij weet Femme van niets, of wel?

Ook vind hij dat we iedereen maar naar zijn site moeten doorverwijzen.

Ik kreeg ook net te horen dat hij werkt voor Computer Totaal!

Dacht eigenlijk dat je dan nog wel een redelijk snugger persoon was.

• d33n
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/images/foto-koen.jpg

uitprinten en darten maar
of als je een bugs hebt ff schieten, maar het liefst ff de spudgun erop zetten.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Volgens mij is Koen Crijns best een goede gast, en heeft hij best wel respect van ook t.n, en hij schrijft idd voor C!T.
Wie zegt mij dat zijn verhaal niet klopt en dat van die gast van m3dzone wel?
Scimitar, laat dat eerst maar eens zien, want ik vertrouw die gast nl. wel...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Hmm, ik zit hier nu een tijdje mee te lezen, óók dit topic, en het lijkt me dat je Koen Crijns net zo goed deze hele topic kunt mailen. Want je hebt nu een link naar zijn site geplaatst, waarop hij een tellertje heeft en dus kan zien waar de bezoekers vandaan komen. En er zullen gerust wel een paar mensen op http://www.hardwareinfo.net / geklikt hebben.

Nu maar hopen dat hij dat domein nog terug wil geven :)

• d33n
scimitar ken ik al en tijdje,
hij mij niet meer denk ik

ik heb in zijn quake2 clan gezeten.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Ik had dat artikel over de Viper II ook gelezen. Klopte volgens mij niks van. Dus ik geef Koen groot gelijk.....

Verwijderd

Topicstarter
Marble = Robin?

Enne, die gast van M3DZone ken ik persoonlijk, en ik weet dat hij echt de Viper2 heeft gehad en getest.

Hij heeft hem als eerste in NL gekregen omdat hij iemand bij Hastec goed kent. De Viper V770 zou hij toendertijd ook als eerste krijgen, maar toen kreeg Tweakers.net de primeur, hem is toen beloofd dat hij de Viper2 als eerste mocht hebben. Daarom was hij zo snel met een Viper2 Review, hij had em gewoon als eerst. En z'n benchmarks zijn gewoon echt waar, die heeft hij echt getest. Hij mag dan wel mensen bij Hastec kennen, hij is nog wel eerlijk.

een 2e reden waarom het verhaal van Michiel wel klopt en die van Koen niet is omdat Koen het zelf toegaf.

Michiel heeft hem gebeld, en hem uitgelegd hoe het precies zat.

Dan nog vind ik je een vrij trieste gozer als je andermans domeinnamen gaat wegkapen.

net als die gast die tweakers.nl heeft, is toch ook een lame of niet?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Das waar.
Maja, als t echt waar is wachten we maar op een replytje van Koen himself, volgens mij post hij hier ook wel eens...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Hmm Tweakers.nl he? moeten we maar eens e-mail bommen dan..he he... >:)

Ik bedoel er is niets .net aan tweakers. het is gewoon .nl (tenminste .be).

Als we nou met z'n alle elke dag een mail sturen naar hem dat hij dat adres moet overgeven aan tweakers.net..kan nogal leuk worden..

Ik bedoel..het is alleen gereserveerd, het wordt geeneens gebruikt...

Aan de andere kant, tweakers is nogal een algemene naam, en kan best verzonnen zijn met een algemene bedoeling. Als dit het geval is vind ik dat de site (.net en .nl) elkaar moeten ondersteunen (wat de een niet heeft, heeft de andere wel)!

Verwijderd

Tweakers.net heeft alles >:)

Verwijderd

[ff zomaar tussendoor]

Dat iemand voor Computer Totaal! schrijft zegt natuurlijk geen ene fuck, want elke keer als ik dat kl%te blad lees, val ik de hele tijd over inhoudelijke fouten...

Verwijderd

Computer!Totaal zuigt inderdaad maar dat terzijde...

Ik vind deze kwestie nogal persoonlijk worden... niemand weer meer wie nou "gelijk" heeft over die Viper review... ik zou zeggen, Koen moet gewoon die domain name geven, het is toch niet zijn zaak of die review "echt" was of niet... zelf issie ook niet zo fris (Computer!Totaal... brrr... de Computer Idee is nog beter :P)
Pagina: 1