Diamond Viper 2/Savage2000 TV-out?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
Ik ga over een tijdje een Savage2000 kopen denk ik...maar ik wou jullie er iets over vragen, ik heb de search/google/reviews en alles al gezien maar kan dit niet duidelijk vinden : kan op deze kaart de TV-out en monitor uitgang tegelijk gebruikt worden? En kan de monitor dan nog op een andere refresh rate dan de tv-out?

En even verzoekje niet te gaan blaten met nVidia/Ati of koop toch een andere kaart of whatever. Thx.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
't Is mij nog niet gelukt. Alleen of de monitor of de tv, maar het schijnt wel tegelijk te kunnen.
Maaruh.... waarom koop je geen andere videokaart? ;)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kan volgens mij niet.
kan het helaas niet meer testen want hij is pas overleden :(

• Mentalist
Op woensdag 06 februari 2002 15:17 schreef Bar_en_boos het volgende:
't Is mij nog niet gelukt. Alleen of de monitor of de tv, maar het schijnt wel tegelijk te kunnen.
Maaruh.... waarom koop je geen andere videokaart? ;)
Waarom geen andere? Ik wil een goedkope videokaart (51 euro vind ik wel goedkoop) met een beetje aanvaardbare performance (ben toch geen game-freak, deze kaart doet het ongeveer als een geforce 1, is zat) en ik wil TV-out, het liefste dat tv-out en monitor tegelijk kunnen werken.

En een GF2MX200 heb ik al eens gehad maar die wil ik niet nog eens hebben...pure oplichterij, in de verwachting een geforce te kopen, zei het iets langzamer, krijg je zoiets... De afvalbak van nVidia.

Is er een andere videokaart van ongeveer deze prijs, die wel TV-out en monitor tegelijk kan draaien, met nog een klein beetje performance? En dan dus geen MX200?

Hou het er dan maar op dat euro 70 echt de max is (ja, * Mentalist is nogal arm ;()

• Bar_en_boos
  • Niet online
Max. 70 euro incl. tv-out? Dan heb je niet veel keuze.
De tv-out van de viper 2 is gewoon goed. 2D beeldkwaliteit ook. Alle wat oudere games draaien ook normaal tot goed, met name Opengl. D3D sucks.

Als je dus voornamelijk divx kijkt, 2D toepassingen gebruikt en niet te hoge eisen aan nieuwe games stelt is de viper 2 een goede kaart. Houdt er rekening mee dat er geen nieuwe drivers uitkomen. Je zit dus vast aan windows 98se als beste OS. Windows 2000/XP werkt, maar daar is alles mee gezegd. :(.
De S3 guru JGC weet vast meer over gelijktijdig gebruik van monitor en tv. Misschien komt ie wel voorbij.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
zeker deze kaart niet kopen als je onder XP of 2K draait, been there, done that,echt bagger, maar in Win98 wel snel :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Mentalist
Op woensdag 06 februari 2002 22:58 schreef Bar_en_boos het volgende:
Max. 70 euro incl. tv-out? Dan heb je niet veel keuze.
De tv-out van de viper 2 is gewoon goed. 2D beeldkwaliteit ook. Alle wat oudere games draaien ook normaal tot goed, met name Opengl. D3D sucks.

Als je dus voornamelijk divx kijkt, 2D toepassingen gebruikt en niet te hoge eisen aan nieuwe games stelt is de viper 2 een goede kaart. Houdt er rekening mee dat er geen nieuwe drivers uitkomen. Je zit dus vast aan windows 98se als beste OS. Windows 2000/XP werkt, maar daar is alles mee gezegd. :(.
De S3 guru JGC weet vast meer over gelijktijdig gebruik van monitor en tv. Misschien komt ie wel voorbij.
Dan was mijn inschatting om deze kaart te gaan nemen niet slecht...ik gebruik voornamelijk 2D dingen (niet alleen DivX kijken, ook capturen en DivX compressen >:), alleen vakantiefilmpjes uiteraard ;)), ik speel graag Q3, en sja, D3D...ach, ik heb nu een Ati Rage Pro Turbo 8 MB AGP uit '98, dus vanaf dat zal dat ook nog wel vooruitgang zijn :)

JGC, you there?

• _JGC_
  • Nu online
Hier onder Linux werkt ie perfect, TV-Out nog nooit gebruikt helaas.

Feit bij de Viper2 met z'n TV-Out is dat ie beeldscherm en TV in dezelfde resolutie en refreshrate moet instellen. Iemand op mn ICQ lijst heeft het em geflikt met PowerStrip een vreemde resolutie @ 50hz in te stellen om zo een goed TV-beeld te krijgen.

Je zult het dus nooit zoals de ATI Radeon 8500 of een Matrox kaart krijgen, aangezien die gewoon 2 RAMDACs hebben (als je een nieuwe kaart koopt om je TV-Out, moet je een van die 2 kopen, geen nvidia, die zijn bagger vergeleken met bovenstaande kaarten)

Verwijderd

Waarom geen matrox kaartje? Iets duurder, net zo snel en heeft twinview uitgevonden :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Normaal draai ik op de monitor 1024x768 op 85 hz. Als ik de tv erop aansluit schakelt ie zelf terug naar de waarden die ik in eerste instantie heb ingesteld, nl. 800x600. Daar is toch niet abnormaals aan?
Ik kan dus zonder met de instellingen te pielen gewoon heen en weer switchen. Tegelijkertijd is me inderdaad niet gelukt.

• Mentalist
Iedereen hierboven bedankt :)

Ik heb het uiteindelijk ook hastec nog gevraagd, voor iedereen die later dit topic terugzoekt, hun antwoord :
U kunt met de Viper II tegelijk TV-out en monitor gebruiken. Wel is het zo
dat de refreshrate bij de monitor hetzelfde wordt ingesteld als bij de
televisie (60hz), dus kan niet afzonderlijk worden ingesteld.
Je had dus gelijk JGC :)

Want waar het mij om gaat, ik wil de tv-out gebruiken om filmpjes te maken van spellen e.d., ik heb daarvoor wel een videorecorder bij de computer staan, maar er staat geen tv bij in de buurt...en zonder beeld een spel spelen valt niet mee. Maar nu ik weet hoe het allemaal zit met die tv-out, weet ik het wel.

* Mentalist gaat binnenkort een Viper 2 kopen :Y)

• _JGC_
  • Nu online
Had de Viper2 ook Macrovision?

• Mentalist
Op vrijdag 08 februari 2002 15:13 schreef _JGC_ het volgende:
Had de Viper2 ook Macrovision?
Ik weet niet :?

Ik ken wel wat termen, maar deze nog niet.. Was dat geen beveiliging ofzo?

Pagina: 1