Toon posts:

escapecodes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe te werken met escapecodes om printers zonder driver onder Dos te laten werken?

Verwijderd

ansi.sys ?

Verwijderd

Topicstarter
ansi.sys??
verklaar je nader s.v.p.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 05 februari 2002 22:05 schreef Klapgeest het volgende:
Wie weet hoe te werken met escapecodes om printers zonder driver onder Dos te laten werken?
[topic=402984] :?

Ennuh, Winprinters werken bijna nooit onder DOS..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Het is niet echt netjes om twee topics over hetzelfde onderwerp te openen zoals moto-moi al zei... sterker nog, het mag niet...

Maar over je probleem, kan je wat duidelijker zijn, ik heb namenlijk niet echt een idee wat je bedoelt....

Verwijderd

ansi.sys was volgens mijn brakke geheugen een stuurprogramma om text "op te maken" voor je console.
dus zoek die codes en >> lpt

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 05 februari 2002 22:19 schreef robh het volgende:
ansi.sys was volgens mijn brakke geheugen een stuurprogramma om text "op te maken" voor je console.
dus zoek die codes en >> lpt
Dat klopt hoor, maar het heeft helemaal niets met printers te maken, en ik twijfel eerlijk gezegt, of het met die epson stylus wel kan..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
OK. Om even helderheid over de situatie te geven:

Ik werk met een DOS progje onder Windows 95. De vorige printer (Canon BJC 250) moest wegens defect vervangen worden. De nieuwe Epson werkt prima echter niet terwijl ik in het DOS progje iets wil printen.

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het niet lukken met die printer.

Overigens zit het andere nu dicht. Het is inderdaad niet gewenst om dubbelposts te maken over onderwerpen die met elkaar te maken hebben.

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij moto-moi en nelske, wat betreft windows printers.
Kun je wel testen door b.v. in dos het volgende commando te geven. dir *.* > lpt1 Als dit werkt, kan je printer ook onder dos werken. Dan kunnen volgende links handig zijn.
http://www.blizzard.u-net.com/escp2.html
http://www.uktsupport.co.uk/epson/Impact/esccode.htm
Pagina: 1