Bios vind geen HD???

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ben bezig een netwerk computer in elkaar te zetten. Aleen nou heb ik er een 40gb in gezet die nog perfect werkt. Maar de bios pakt hem niet. Terwijl hij op de zelfde kabel wel een cd-rom speler pakt als ik die erop aansluit.

Het is overigens een AMD K6 2 400mhz processor en een Asus P5A-B moederbord. (bios nog nooit geupdate)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

Predator

Suffers from split brain

Misschien eens tijd om je BIOS op te daten :)
Je hebt je toch niet in de master/slave settings vergist ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat voor hdd is het? (merk,type)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je geeft hetzelf al een beetje aan, met je bios update. Zou het probleem idd goed kunnen oplossen. :)

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
als je een seagate schijf hebt dan kan je een programma downloaden bij seagate en die kan er voor zorgen dat ie je harde schijf zit zonder dat je je bios hoeft te updaten. als daar het probleem zit.

het progie heet diskwizard btw

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moederborden van de leeftijd zoals jij ze hebt (dit is niet lullig bedoelt) hebben een grenswaarde van rond de 33 GB voor schijven.

Als een schijf groter is dan kunner er 2 dingen gebeuren:
1)Hij herkent hem als 33Gb.(zonde)
2)Hij herkent hem helemaal niet.

Een bios update verhelpt dit probleem in 90% van de gevallen. (8>
Mocht dit onverhoopt niet werken, dan zou je toch een 30Gb schijf erin moeten hangen.

{signature}

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 06 februari 2002 13:38 schreef Voutloos het volgende:
Moederborden van de leeftijd zoals jij ze hebt (dit is niet lullig bedoelt) hebben een grenswaarde van rond de 33 GB voor schijven.

Als een schijf groter is dan kunner er 2 dingen gebeuren:
1)Hij herkent hem als 33Gb.(zonde)
2)Hij herkent hem helemaal niet.

Een bios update verhelpt dit probleem in 90% van de gevallen. (8>
Mocht dit onverhoopt niet werken, dan zou je toch een 30Gb schijf erin moeten hangen.
of je gebruikt een diskmanager, dan heb je dat probleen niet (ook al ziet de bios maar 32gb kun je toch de volledige snelheid benutten)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Een klein vraagie...misschien je jumpers? Als je hem op cable select hebt staan pakt ie um nie in de bios als ik ut goed heb, is dit je 2e HD dan mut je um ffies op slave zetten(heb je dat al, heb ik nix gezegd :P )
Pagina: 1