Ik zat te denken (ja kweet het moet ik niet doen) en het enige wat echt lawaai maakt in m'n kast is de voeding fan. Is het mogenlijk om de voeding in het midden (ipv de achterkant) van de kast te monteren en een soort van buis met luchtschotten erin te maken zodat de fan nog wel lucht aantrekt of blaast weet eigenlijk niet wat ie doet en het geluid een stuk minder is? Iemand hier ervaring mee of ideeen voor?
Verwijderd
Zelf denk ik dat dit een goed idee, is het zorgt zeker dat het geluid minder wordt. Ook zou je misschien akoestische platen moeten halen en die aan de binnenkant van je kast plakken die het geluid goed tegenhoud, dempt.
Correct me if i;m wrong
Correct me if i;m wrong
Je kan de voeding er ook uitlaten, alleen of je computer dan nog aan wilt
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
ja maar op mijn kast (en m8 ook op jouw kast
) zit zo'n baan met kleine gaatjes, benieuwd wat die precies met de lucht doet. MyCom bigtower btw.
Wat voor voeding heb je? Bij de meeste voedingen worden slechte fans gebruikt...die al na een relatief korte tijd lawaii gaan maken. Wat je het beste kun doen is 1. de fan op een lager voltage laten lopen 2. een stillere fan erin zetten (Papst 8412 NMGL is daar geschikt voor als ik me niet vergis) 3. een stille voeding kopen (Enermax)
Scheelt je een hoop gedoe, en het heeft waarschijnlijk een beter resultaat.
Scheelt je een hoop gedoe, en het heeft waarschijnlijk een beter resultaat.
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
Misschien een andere betere optie is om de fan te vervangen. Haal de oude eruit en stop er een enermax voor in de plaats Enermax heeft 8cm fans waarvan je de snelheid zelf kan bepalen. De fan hang je aan je moederbord of je voeding. En je laat de fan net zo hard blazen zodat je hem vrijwel niet hoort. Gewoon even aanzetten en dan de fan instellen. Dit moet genoeg koelen. Ik heb zelf ook zo'n fan en ik moet zeggen dat die goedbevalt.

Te koop bij bv. http://www.freezinghardware.com
Te koop bij bv. http://www.freezinghardware.com
Gewoon 2 kopere (?) draadjes vanuit het stopcontact op het mobo zettenOp dinsdag 05 februari 2002 22:25 schreef computeraap het volgende:
[..]
ja toch gewoon op accu huppa geen gezeik met ventilators meer.
Heb je alleen wel ietsje meer plek in je kast nodig, een accu is toch ietsje groter (en zwaarder) dan een normale voeding.Op dinsdag 05 februari 2002 22:25 schreef computeraap het volgende:
[..]
ja toch gewoon op accu huppa geen gezeik met ventilators meer.
Anders doe je toch oordopjes in?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Pagina: 1